Shopify Guide: Πώς να προσθέσετε keywords για να ενισχύσετε το SEO στο Shopify eshop σας

Posted at:

05 May, 2022

Reading time:

8 min read

Shopify Guide: Πώς να προσθέσετε keyword

Αν διαχειρίζεστε ένα Shopify eshop και πάντα είχατε απορίες σχετικά με keywords, SEO και πώς αυτά τα δύο μπορούν να ενσωματωθούν στο online κατάστημά σας, τότε βρίσκεστε στο σωστό μέρος.

Το SEO (Search Engine Optimization) είναι ένα σύνολο διαδικασιών που στόχο έχουν να βελτιστοποίησουν κάθε πτυχή μιας ιστοσελίδας, έτσι ώστε να μπορεί να εμφανίζεται ψηλά στις αναζητήσεις της Google. Γιατί είναι σημαντικό αυτό; Γιατί όσο πιο ψηλά εμφανίζεται μια ιστοσελίδα ως απάντηση σε μια ερώτηση ενός χρήστη, τόσο πιο πιθανό είναι να μαζέψει και το περισσότερο traffic και άρα, περισσότερες ευκαιρίες για πωλήσεις.

💡
Όσο πιο ψηλά εμφανίζεται ένα Shopify eshop στις αναζητήσεις της Google, τόσο περισσότερος κόσμος θα το δει.
ranking metric illustration

Για να γίνει ακόμα πιο αντιληπτή η δύναμη του rank στην Google, να ξέρετε ότι σύμφωνα με το SmartInsights, τα sites που βγαίνουν πρώτα στις αναζητήσεις (δηλαδή, rank-άρουν στην 1η θέση), μαζεύουν το 39,6% του συνολικού Click Through traffic. Ένα ποσό σχεδόν διπλάσιο από τη δεύτερη θέση που μαζεύει το 18,4% και σχεδόν τετραπλάσιο CTR από την 3η θέση που είναι στο 10,1%.

Το πιο σημαντικό από όλα όμως είναι ότι αυτά τα αποτελέσματα έρχονται οργανικά. Δεν είναι δηλαδή μέρος κάποιας πληρωμένης ενέργειας, όπως συμβαίνει στην περίπτωση των Google Ads για παράδειγμα. Αυτή είναι και η δύναμη του SEO και του content marketing εν γένει: Τα δυνατά και κερδοφόρα αποτελέσματα που μπορούν να φέρουν, τόσο μετρήσιμα όσο και μη μετρήσιμα, θα τα φέρουν εν καιρώ και οργανικά.

Τι είναι τα keywords και πώς βοηθούν το SEO

Keywords (λέξεις-κλειδιά) είναι οι λέξεις, δηλαδή οι ιδέες και οι θεματικές, που καθορίζουν και προσδιορίζουν όλο το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας. Είναι εξαιρετικά σημαντικές λέξεις γιατί ουσιαστικά λένε στις μηχανές αναζήτησης (Google, Yahoo, Bing) τι ακριβώς αφορά και περιλαμβάνει το Shopify eshop σας.

"Keyword" είναι επίσης ο όρος που χρησιμοποιούμε για να ονομάσουμε τις λέξεις-φράσεις που ένας χρήστης πληκτρολογεί σε μια μηχανή αναζήτησης για να αναζητήσει κάτι πολύ γενικό ή πολύ συγκεκριμένο (search queries).

Για παράδειγμα, ένας χρήστης ψάχνει online για κάποια πολύ συγκεκριμένα αθλητικά παπούτσια, σε πράσινο χρώμα. Για να βρει τα καταστήματα που πουλούν αυτά που θέλει και έτσι να λύσει το πρόβλημά του, πηγαίνει στην μπάρα της Google και πληκτρολογεί "αθλητικά παπούτσια πράσινα". Σε αυτό search query, keywords είναι τα "αθλητικά παπούτσια" και "πράσινα". Αν λοιπόν εσείς διαθέτετε ένα Shopify eshop που έχει όντως αυτό το προϊόν που αναζητείται και έχετε εφαρμόσει SEO πρακτικές στο site σας, το πιο πιθανό είναι η ίδια η Google να σας προτείνει ως λύση σε αυτόν τον χρήστη.

Άρα αυτό που έχετε να κάνετε εσείς είναι να προσπαθήσετε να σκεφτείτε ποια είναι τα βασικά keywords που το δικό σας κοινό χρησιμοποιεί για να βρει τα προϊόντα σας. Αφού τα εντοπίσετε, θα πρέπει να τοποθετήσετε αυτές τις λέξεις σε στρατηγικά σημεία στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα, έτσι ώστε να είναι πλέον μέρος του συνολικού περιεχόμενού σας.

Τα Shopify Apps που χρειάζεστε για μεγαλύτερες πωλήσεις
Τα Shopify Apps είναι διαθέσιμα τόσο επί πληρωμή, όσο και δωρεάν. Μπορείτε να τα αποκτήσετε από το Shopify App Store όπου είναι οργανωμένα σε...

Να σημειώσουμε σε αυτό το σημείο ότι υπάρχουν αρκετά εργαλεία, τόσο δωρεάν όσο και επί πληρωμή, που μπορούν να σας βοηθήσουν σε αυτήν την έρευνα. Πρέπει όμως να έχετε υπόψιν σας ότι τα keywords που θα επιλέξετε πρέπει να:

  • Σχετίζονται άμεσα με το Shopify eshop σας
  • Έχουν αρκετές αναζητήσεις

Ωστόσο, όσο περισσότερες αναζητήσεις έχει ένα keyword, τόσο μεγαλύτερος θα είναι και ο ανταγωνισμός που θέλει και στοχεύει την ίδια λέξη-κλειδί. Αυτό σημαίνει ότι για το εν λόγω keyword (π.χ. ο γενικός όρος "αθλητικά παπούτσια"), θα είναι πιο δύσκολο να εμφανιστείτε ψηλά στις αναζητήσεις της Google.

💡
Shopify Experts tip: Τα keywords που θέλετε να προσθέσετε στο Shopify Eshop σας, πρέπει να χρησιμοποιούνται με σκοπό και σε ευανάγνωστες προτάσεις που βγάζουν νόημα. Αν οι επισκέπτες αντιληφθούν ότι αυτές οι λέξεις-κλειδιά έχουν μπει τυχαία και χωρίς λόγο, τότε δεν θα κάνουν κλικ για να μπουν στο site σας. Αν με τη σειρά της η Google αντιληφθεί το ίδιο, δεν θα σας προτείνει ποτέ στα αποτελέσματά της.

Πώς να προσθέσετε keywords στο Shopify eshop σας

Υπάρχουν τέσσερα βασικά σημεία στα οποία μπορείτε να προσθέσετε keywords για να βελτιώσετε το (SEO) στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα:

  • Τίτλοι σελίδων (page titles)
  • Μετα-περιγραφές (meta-descriptions)
  • ALT tags
  • Βασικό περιεχόμενο της σελίδας

Επεξεργασία page title και meta-description σε μια σελίδα εντός eshop

Το title tag και το meta-description είναι δύο από τα πιο σημαντικά στοιχεία που βοηθούν το SEO. Είναι αυτά που εμφανίζονται στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης και παρέχουν πληροφορίες στους χρήστες που αναζητούν πράγματα σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Ένας καλός τίτλος και μια καλή περιγραφή είναι αυτά που θα ωθήσουν τους πελάτες να κάνουν το πολυπόθητο κλικ στο link που έχει προτείνει η Google και να επισκεφθούν το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Βοηθούν δηλαδή άμεσα στη δημιουργία επισκεπτών και άρα στο traffic του eshop σας.

Βήματα:

  1. Στο πεδίο "Search engine listing preview", κάντε κλικ στο κουμπί Επεξεργασία ιστοσελίδας SEO (Edit website SEO).
  2. Στο πεδίο Τίτλος σελίδας (Page title), εισαγάγετε έναν περιγραφικό τίτλο. Αυτός ο τίτλος εμφανίζεται ως link στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Να ξέρετε ότι έχεte περιθώριο να εισαγάγετε έως και 70 χαρακτήρες στον τίτλο. Προσοχή! Όχι 70 λέξεις όριο, αλλά 70 χαρακτήρες!
  3. Στη συνέχεια, εισάγετε μια περιγραφή για την καταχώριση στις μηχανές αναζήτησης. Φροντίστε να συμπεριλάβετε σχετικά keywords για να βοηθήσετε τους νέους πελάτες να βρουν το link σας, όπως και να συμπεριλάβετε το όνομα του καταστήματός σας. Σε αυτό το πεδίο είναι σημαντικό να γράψετε ευανάγνωστες, μη ρομποτικές φράσεις. Μην βάλετε απλά μια λίστα από λέξεις-κλειδιά, γιατί αυτό θα έχει αρνητική επίδραση και από τους χρήστες και από την Google. Στο πεδίο της περιγραφής, έχετε περιθώριο να εισάγετε έως και 320 χαρακτήρες.
  4. Κάντε κλικ στο κουμπί Αποθήκευση (Save).
💡
Σημείωση: Το page title και το meta-description έχουν όριο στον αριθμό των χαρακτήρων που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε. Εάν εισάγετε περισσότερους, τότε ο τίλος και η περιγραφή δεν θα εμφανίζονται ολόκληρα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Πέρα από τον τίτλο και την περιγραφή μιας σελίδας, μπορείτε να ορίσετε αυτά τα χαρακτηριστικά πεδία και για όλο το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

Βήματα:

  1. Από το Shopify admin, μεταβείτε στο Online Store > Preferences.
  2. Εισάγετε έναν τίτλο και μια περιγραφή για το κατάστημά σας, ακολουθώντας τις βέλτιστες πρακτικές SEO.
  3. Κάντε κλικ στο κουμπί Αποθήκευση (Save).
google search printscreen για shopify eshop

Page title

Οι μηχανές αναζήτησης συγκρίνουν το title tag με το περιεχόμενο του Shopify eshop σας για να καθορίσουν αν ο τίτλος της σελίδας ταιριάζει με το θέμα της. Για να έχετε έναν καλό τίτλο, μπορείτε να:

  • Σκεφτείτε έναν μοναδικό, περιγραφικό τίτλο.
  • Συμπεριλάβετε τα πιο σημαντικά keyword σας για κάθε προϊόν, collection, υποσελίδα ή blog post, στην αρχή του τίτλου.
  • Προσπαθήστε να βάλετε τίτλο που είναι λιγότερος από 70 χαρακτήρες για να εμφανίζεται ολόκληρος.
  • Βεβαιωθείτε ότι το title tag είναι ευανάγνωστο.

Meta description

Το meta description είναι η σύντομη περιγραφή που εμφανίζεται στις αναζητήσεις, κάτω από τον τίτλο και μπορεί να οριστεί για υποσελίδες, σελίδες προϊόντων, σελίδες collection και blogs. Βεβαιωθείτε ότι κάθε σελίδα έχει ένα μοναδικό meta description που να είναι απλό και άμεσο.

Alt text εικόνων

Οι μηχανές αναζήτησης μπορούν να διαβάσουν το κείμενο στο περιεχόμενό σας, αλλά δεν μπορούν να διαβάσουν τις εικόνες. Γι' αυτό, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε περιγραφικό εναλλακτικό κείμενο (alt text) για να τις βοηθήσετε να εντοπίσουν το content σας. Το alt text είναι επίσης μια σημαντική λειτουργία προσβασιμότητας για άτομα με προβλήματα όρασης.

Όταν γράφετε alt text στις εικόνες του Shopify eshop σας, χρησιμοποιήστε keywords από τη σελίδα όπου εμφανίζεται η εικόνα. Φροντίστε όμως να χρησιμοποιήσετε ευανάγνωστες φράσεις που περιγράφουν αυτό που εμφανίζεται στην εικόνα και όχι αυτό που θέλετε να σκεφτεί κάποιος για την εικόνα.

Alt text μπορείτε να βάλετε σε μια εικόνα προϊόντος, μια εικόνα collection που εμφανίζεται ή μια εικόνα που είναι μέσα σε ένα blog post. Να σημειωθεί, ότι η διαδικασία είναι λίγο διαφορετική για μια εικόνα προϊόντος από τις άλλες δύο.

Βήματα:

  1. Από το Shopify admin, μεταβείτε στην ενότητα Προϊόντα (Products).
  2. Κάντε κλικ στο προϊόν με την εικόνα που θέλετε να επεξεργαστείτε.
  3. Κάντε κλικ στην εικόνα και, στη συνέχεια, κάντε κλικ στην επιλογή Επεξεργασία κειμένου alt (Edit alt text).
  4. Γράψτε το κείμενο για την εικόνα.
  5. Κάντε κλικ στο κουμπί Αποθήκευση alt text (Save alt text).

Για να ορίσετε το alt text για την εικόνα που εμφανίζεται σε ένα collection ή ένα blog post:

  1. Κάντε κλικ στο όνομα του collection ή του blog post που θέλετε να επεξεργαστείτε.
  2. Κάτω από την εικόνα, κάντε κλικ στην επιλογή Ενημέρωση (Update) και, στη συνέχεια, κάντε κλικ στην επιλογή Επεξεργασία εικόνας (Edit image).
  3. Γράψτε το κείμενο για την εικόνα.
  4. Κάντε κλικ στο κουμπί Αποθήκευση (Save).

Προσθέστε keywords στην H1 επικεφαλίδα σελίδας

blog printscreen h1 pointing heading

Η επικεφαλίδα H1 (θα την βρείτε και ως Η1 heading) είναι η κύρια επικεφαλίδα στην κορυφή μιας σελίδας. Όταν δημιουργείτε μια σελίδα προϊόντος, μια σελίδα collection, μια υποσελίδα ή ένα blog post, το Shopify χρησιμοποιεί τον τίτλο που εισάγετε για να δημιουργήσει το H1 για τη σελίδα. Το μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου σε μια σελίδα είναι συνήθως το H1 heading και οι μηχανές αναζήτησης το χρησιμοποιούν για να προσδιορίσουν το περιεχόμενό της. Όταν εισάγετε έναν H1 τίτλο, πρέπει πάντα να συμπεριλαμβάνετε τη βασική λέξη-κλειδί στην οποία αναφέρεται η εκάστοτε σελίδα. Για παράδειγμα, αν γράφετε ένα blog για αθλητικά παπούτσια, τότε στον H1 τίτλο πρέπει να υπάρχει αυτό το keyword για να μπορεί η μηχανή αναζήτησης να καταλάβει περί τίνος πρόκειται το εν λόγω blog.

Βήματα:

  1. Επιλέξτε το προϊόν, το collection, το webpage ή το blog post που θέλετε να επεξεργαστείτε.
  2. Στο πεδίο Τίτλος, εισαγάγετε έναν περιγραφικό τίτλο που να περιλαμβάνει τα βασικά σας keyword.
  3. Κάντε κλικ στο κουμπί Αποθήκευση.

Shopify eshop: 7 συμβουλές για page content

search engine website template για shopify eshop
  • Όταν γράφετε περιεχόμενο για την περιγραφή ενός προϊόντος ή ενός collection, μιας webpage ή ενός blog, χρησιμοποιήστε ευανάγνωστες, κατανοητές, μοναδικές φράσεις που περιλαμβάνουν κάποιες από τα keyword σας.
  • Οι μηχανές αναζήτησης συγκρίνουν το περιεχόμενο μιας σελίδας με τις επικεφαλίδες της για να βεβαιωθούν ότι η σελίδα όντως αφορά αυτό που ισχυρίζεται.
  • Όταν γράφετε περιγραφές προϊόντων, βεβαιωθείτε ότι δεν αντιγράφετε κείμενο που σας παρέχεται από έναν κατασκευαστή, επειδή αυτή η περιγραφή μπορεί να χρησιμοποιείται ήδη από άλλα eshop.
  • Η ποιότητα είναι ανώτερη της ποσότητας. Επικεντρωθείτε στα ποιοτικά άρθρα ή περιγραφές και όχι στον αριθμό των αναρτήσεων.
  • Να ξέρετε ότι οι μηχανές αναζήτησης προτιμούν το μεγαλύτερο περιεχόμενο γιατί είναι πιο εύκολο να κατανοήσουν τη σελίδα σας.
  • Γι' αυτό, βεβαιωθείτε ότι κάθε σελίδα έχει τουλάχιστον 250 λέξεις και ότι οι ενημερωτικές σελίδες και τα blog post έχουν τουλάχιστον 500 λέξεις.
  • Καλό θα ήταν η κάθε υποσελίδα στο Shopify eshop σας να στοχεύει και σε ένα βασικό keyword. Για παράδειγμα, μπορεί η αρχική να στοχεύει σε έναν πολύ γενικό όρο και όσο δημιουργείτε collection, σελίδες προϊόντων ή blog, θα προχωράτε σε πιο συγκεκριμένα keyword.

SEO και keywords πάνε μαζί. Για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, οι δυναμικές τους και τα οφέλη που μπορούν να προσφέρουν, είναι ουσιαστικά, μετρήσιμα και πλέον με τόσο μεγάλο ανταγωνισμό, είναι και απαραίτητα. Κάθε Shopify eshop πρέπει να γνωρίζει τις βασικές SEO αρχές και να δώσει χρόνο στο περιεχόμενο να... κάνει τη δουλειά του!

Χρειάζεστε βοήθεια με το Shopify Store σας;

Η Think Plus είναι η μοναδική στην Ελλάδα με επίσημη διάκριση Shopify Experts!