Περιγραφή προϊόντων για eshop: Πώς να γράφετε product descriptions που πουλάνε

Posted at:

29 April, 2022

Reading time:

9 min read

Περιγραφή προϊόντων για eshop: Πώς να γρ

Συμβουλές, tips και δοκιμασμένες τακτικές για να έχετε την κατάλληλη περιγραφή προϊόντων στο eshop σας και να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.

Μια καλογραμμένη περιγραφή προϊόντος (product description) έχει τη δύναμη να ωθήσει τους πελάτες σας να περάσει στα ανώτερα στάδια του sales funnel. Κρατώντας σταθερή τη δημιουργικότητα και αναφέροντας βασικά πλεονεκτήματα του προϊόντος στις περιγραφές του eshop, έχετε περισσότερες πιθανότητες να μετατρέψετε τον απλό περιηγητή σε πιστό πελάτη.

Ωστόσο, οι περισσότεροι επιχειρηματίες κάνουν ένα κοινό λάθος στην περιγραφή προϊόντων στο eshop τους: περιλαμβάνουν πληροφορίες που απλώς περιγράφουν το προϊόν τους. Αυτό δεν μπορεί να φέρει υψηλά conversions γιατί πολύ απλά οι χρήστες δεν είναι έχουν την ευκαιρία να κατανοήσουν τη μοναδική αξία του προϊόντος ή τον τρόπο με τον οποίο θα τους βοηθήσει να λύσει τον πρόβλημά τους.

Τι είναι η περιγραφή προϊόντων στο eshop και σε τι πρέπει να απαντάει;

Το product description είναι το κείμενο (copy) που περιγράφει τα χαρακτηριστικά και τα οφέλη ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας στον πελάτη/επισκέπτη. Στόχος της περιγραφής είναι να παρέχει αρκετές πληροφορίες ώστε να ωθήσει τον χρήστη να θελήσει να αγοράσει το προϊόν, ιδανικά άμεσα.

Για να τελειοποιήσετε τις περιγραφές στο eshop σας, πρέπει να μάθε πώς να γράφετε πειστικά κείμενα για τα προϊόντα σας. Αυτό προϋποθέτει να τα γνωρίζετε καλά και σε βάθος, όπως και τις λύσεις που προσφέρουν. Επίσης, πρέπει να είστε σε θέση να απαντάτε σε κάθε ερώτηση που μπορεί να έχει ένας χρήστης, όπως:

  • Ποιο πρόβλημα λύνει το προϊόν/υπηρεσία σας;
  • Τι κερδίζει κανείς από τη χρήση του;
  • Τι διαχωρίζει τα προϊόντα σας από τα άλλα που υπάρχουν στην αγορά;
💡
Μην ξεχνάτε: Η περιγραφή προϊόντων στο eshop σας πρέπει να είναι σύντομη, να απαντά άμεσα στις παραπάνω ερωτήσεις και να διαβάζεται εύκολα.

Ποιος είναι ο καλύτερο τρόπος για να γράφετε product descriptions;

Στον κόσμο του digital marketing, σχεδόν τίποτα δεν έχει απόλυτη απάντηση, γιατί είναι όλα σχετικά. Όπως κάθε πτυχή σε ένα eshop, έτσι και μια περιγραφή μπορεί να είναι απαραίτητη, αλλά μπορεί και όχι, και για να απαντήσετε σε αυτό, πρέπει να κάνετε δοκιμές. Κάθε website έχει διαφορετική διάταξη ή theme, προσωπικότητα και στυλ, όπως και διαφορετικό κοινό. Όλα αυτά ενδέχεται να απαιτούν διαφορετικό φορμάτ για την περιγραφή προϊόντων σε ένα eshop.

Για παράδειγμα, κάποια ηλεκτρονικά καταστήματα μπορεί να έχουν conversions μόνο με περιγραφές που έχουν bullet points. Άλλα μπορεί να χρειάζονται μια μεγάλη παράγραφο ή μια μίξη από bullet points και κειμένου, ενώ άλλα μπορεί να τα πηγαίνουν καλύτερα χωρίς καθόλου κείμενο. Για να βρείτε ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για το δικό σας eshop, μπορεί να το δοκιμάσετε με εργαλεία όπως το Google Optimize.

Οι λόγοι που μπορεί ένα eshop να έχει υψηλότερα conversion rates χωρίς περιγραφές προϊόντων, μπορεί να είναι πολλοί. Είναι πιθανό να μην είναι σωστά γραμμένοι, να μην στοχεύουν στο κατάλληλο κοινό ή να μην έχουν μια καλή παρουσίαση. Το θέμα σε κάθε περίπτωση είναι βλέπετε τι δουλεύει στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα και τι όχι, και να αφιερώνετε χρόνο σε βελτιστοποιήσεις και αλλαγές.

γραφικό κοπέλας που διαβάζει περιγραφή προϊόντων

Περιγραφή προϊόντων στο eshop - 3 Βασικά οφέλη

Όσο σημαντική είναι η χρήση των καλαίσθητων γραφικών και φωτογραφιών σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, άλλο τόσο είναι και το σωστό κείμενο στα product descriptions. Πιο συγκεκριμένα, τα κατάλληλα copy προσφέρουν τρία πολύ σημαντικά οφέλη στις σύγχρονες ecommerce επιχειρήσεις.

  • SEO

Οι περιγραφές μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά στο SEO του eshop σας. Βελτιστοποιώντας τα κείμενά σας ώστε να περιλαμβάνουν συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά, μπορείτε να αυξήσετε τις πιθανότητές σας να καταταγείτε ψηλά στις αναζητήσεις της Google. Αν δεν έχετε product descriptions, μπορεί να κάνετε optimize τις εικόνες σας για συγκεκριμένα keywords, όμως η σελίδα του προϊόντος σας μπορεί να μην εμφανίζεται ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης λόγω έλλειψης περιεχομένου.

  • Εκπαίδευση πελατών

Τα product description μπορούν να εκπαιδεύσουν το κοινό σας σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, αφού διαθέτουν πληροφορίες που οι φωτογραφίες δεν μπορούν να μεταφέρουν. Για παράδειγμα, πόσο εύκολο θα ήταν για έναν πελάτη να αγοράσει ένα λάπτοπ έχοντας μόνο ως πληροφορία τις φωτογραφίες του, χωρίς περιγραφή με τα χαρακτηριστικά και τις λειτουργίες του; Το ίδιο μπορεί να ισχύει και στον κλάδο της μόδας. Σίγουρα οι φωτογραφίες παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο, αλλά μπορεί για έναν χρήστη να είναι απαραίτητο να γνωρίζει το ύφασμα λόγω κάποιας αλλεργίας. Το θέμα είναι πως πρέπει να παρέχετε σημαντικές πληροφορίες για το δικό σας κοινό, γιατί το βοηθάει να πάρει μια σημαντική απόφαση και να πειστεί ότι το συγκεκριμένο προϊόν μπορεί να το βοηθήσει να λύσει ένα πρόβλημα ή μια ανάγκη.

  • Ενίσχυση εμπιστοσύνης

Η περιγραφή προϊόντων στο eshop μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για να ενισχύσει τον δεσμό μεταξύ brand και πελάτη. Αν είναι σωστά γραμμένη, μπορεί επίσης να πείσει τον πιθανό πελάτη ότι το προϊόν ή υπηρεσία σας θα λύσει το πρόβλημά του ή με κάποιον τρόπο θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής του.

Διαλέγοντας τις κατάλληλες λέξεις

💡
Να χρησιμοποιείτε λέξεις και φράσεις που αντιπροσωπεύουν ειλικρινά το προϊόν ή την υπηρεσία σας.

Σύμφωνα με τον David Ogilvy, οι λέξεις με τη μεγαλύτερη επιρροή είναι:

  • Ξαφνικά
  • Τώρα
  • Ανακοινώνοντας
  • Παρουσιάζοντας
  • Απίθανο
  • Συγκλονιστικό
  • Προσφορά
  • Εύκολο
  • Γρήγορο
  • Βιάσου
  • Σύγκριση
  • Ευκαιρία

Οι παραπάνω λέξεις, που έρχονται από μια μεγαλύτερη λίστα του David Ogilvy, δημοσιεύτηκαν πρώτη φορά το 1963 και οι περισσότερες από αυτές έχουν σημαντική επιρροή μέχρι και σήμερα. Η χρήση τους μπορεί να σας βοηθήσει να αιχμαλωτίσετε το ενδιαφέρον των επισκεπτών σας και να τον πείσετε να αγοράσει. Μπορείτε να τις χρησιμοποιήσετε στα προϊόντα σας, σε τίτλους, email, landing pages, posts και πολλά ακόμα. Από την άλλη, υπάρχουν και λέξεις που έχουν χρησιμοποιηθεί τόσο πολύ στον κόσμο του digital marketing και της διαφήμισης, που πλέον καλό είναι να αποφεύγονται, όπως:

  • Κορυφαίο στην αγορά
  • Επαναστατικό
  • Εκπληκτικό
  • Πραγματικά
Τηλεοπτική διαφήμιση στην Ελλάδα - 4 κρίσιμες απαντήσεις
4 σημαντικές απαντήσεις για την τηλεοπτική διαφήμιση στην Ελλάδα για όποια επιχείρηση σκέφτεται να εκμεταλλευτεί τη δύναμή της.

Να έχετε πάντα υπόψιν σας ότι οι λέξεις που χρησιμοποιείτε πρέπει να αντιπροσωπεύουν το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Δεν υπάρχει λόγος να υπερβάλλετε, γιατί από μια απλή περιγραφή, η ποιότητα δεν μπορεί να αποδειχθεί και οι online shoppers πλέον αρχίζουν και διακρίνουν τις υπερδιογκώσεις. Το να αποκαλείτε το προϊόν σας προοδευτικό ή επαναστατικό, ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι, δεν θα κάνει το brand σας να ξεχωρίσει, ενώ μπορεί να βλάψει και την εμπιστοσύνη των πελατών σας.

άντρας με βιβλίο και κοπέλα που κρατάει πίνακα με περιγραφή προϊόντων

Πώς να γράψετε καλή περιγραφή προϊόντων για το eshop σας: Τι πρέπει να έχετε υπόψιν σας

Είναι σημαντικό οι σελίδες των προϊόντων σας να περιλαμβάνουν ειλικρινείς πληροφορίες. Είναι παραπλανητικό και λάθος να λέτε ότι ένα προϊόν είναι δωρεάν, ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι. Ή το να τονίζετε την ποιότητα των προϊόντων σας ενώ έχετε πολλές αρνητικές κριτικές, δεν θα σας βοηθήσει να "ξεγελάσετε" τους επισκέπτες σας. Οι online αγοραστές σήμερα θέλουν πλήρη διαφάνεια και ειλικρίνεια. Όχι μόνο γιατί μπορούν να εντοπίσουν το ψέμα, αλλά έχουν πλέον και πολλές εναλλακτικές επιλογές για να βρουν αυτό ακριβώς που ψάχνουν.

Έχετε το ελεύθερο να είστε ειλικρινείς στις περιγραφές σας. Για παράδειγμα, αν αρκετοί πελάτες παρατηρήσουν ότι το ύφασμά σας είναι λεπτότερο από το αναμενόμενο, καλό θα ήταν να συμπεριλάβετε αυτό το χαρακτηριστικό στο κείμενό σας, χωρίς να επηρεάζετε αρνητικά τις πωλήσεις. Αυτό μάλιστα δίνει στο κοινό σας μια ειλικρινή εικόνα για το ρούχο πριν το παραλάβουν.

Το να είστε αυθεντικοί δεν σημαίνει ότι πρέπει να αναφέρετε όλα τα ελαττώματα των προϊόντων σας, αλλά να τονίσετε τα δυνατά τους σημεία. Είναι το σχέδιο το δυνατό του σημείο; Δώστε έμφαση στην εμφάνιση όταν το περιγράφετε.

Θέλετε επίσης να κάνετε τον πελάτη σας να ενδιαφερθεί για την ιστορία σας και να φανταστεί ότι χρησιμοποιεί τα προϊόντα σας. Το να διατηρήσετε μια ελαφρότητα στον λόγο σας θα βοηθήσει την περιγραφή προϊόντων στο eshop σας να γίνει πιο άμεση και να ξεχωρίσει. Δεν γράφετε διατριβή, αλλά μια δελεαστική περιγραφή για να ελκύσετε τον πελάτη σας.

Πώς να γράψετε μια περιγραφή προϊόντων που πουλάει - 7 Tips & πρακτικές

άντρας μπροστά σε οθόνη κινητού

1. Γράψτε τη δική σας περιγραφή

Συνιστάται να μην χρησιμοποιείτε τις περιγραφές των κατασκευαστών. Γράφοντας το δικό σας copy, εκτός από την αυθεντικότητα, δεν "ενοχλείτε" και την Google με πανομοιότυπο περιεχόμενο. Επιπλέον, όσο πιο αυθεντική είναι η περιγραφή, τόσες περισσότερες οι πιθανότητες για conversion.

2. Κάντε την ευανάγνωστη

Η περιγραφή προϊόντων στο eshop σας πρέπει να διαβάζεται εύκολα και σχετικά γρήγορα. Το να έχετε λίγες προτάσεις και αρκετά bullet point, αυτό βοηθάει τους επισκέπτες σας να λάβουν τις πληροφορίες γρήγορα και να αποφασίσουν άμεσα. Αν για παράδειγμα πουλάτε λάπτοπ, τότε θα βοηθήσει πολύ οι προδιαγραφές και τα χαρακτηριστικά να είναι σε bullet για εύκολη ανάγνωση.

3. Γνωρίστε το κοινό σας

Αν διαθέτετε διασκεδαστικά προϊόντα, όπως ιδιαίτερα χριστουγεννιάτικα πουλόβερ ή κοσμήματα σε σχήμα φαγητού, τότε οι περιγραφές μπορούν να είναι γραμμένες με χιούμορ. Τα κείμενά σας θα πρέπει να είναι παιχνιδιάρικα και ανάλαφρα, αφού οι πελάτες που ψάχνουν να αγοράσουν τέτοιου είδους προϊόντα, πιθανότατα θα εκτιμήσουν μια διασκεδαστική περιγραφή. Θέλει όμως προσοχή. Το χιούμορ δεν είναι ιδανικό για κάθε κλάδο ή κατηγορία προϊόντων. Για παράδειγμα, θα ήταν και απαγορευτικό σε προϊόντα που έχουν σχέση με την υγεία (π.χ. συμπληρώματα διατροφής για αυτοάνοσα νοσήματα) ή την ασφάλεια (π.χ. ζώνες εναεριτών).

4. Μην φοβάστε τις διορθώσεις

Αν βλέπετε ότι ένα προϊόν δεν έχει αντιπροσωπευτική περιγραφή, μην φοβηθείτε τις διορθώσεις και το optimization. Ξαναδιαβάστε προσεκτικά τα κείμενα και βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχουν γραμματικά ή εκφραστικά λάθη.

Επίσης, φροντίστε να συμπεριλάβετε σχετικά keyword σε στρατηγικές θέσεις (τίτλος, body, alt tag εικόνων) και αποφύγετε την υπερβολική τους χρήση (keyword stuffing) γιατί η Google δεν θα σας βγάζει στα SERP. Γράφετε πρώτα πάντα για τον πελάτη σας και μετά για το SEO και την Google. Σε αυτό μπορεί να σας φανεί εξαιρετικά χρήσιμη η εφαρμογή του Shopify, Plug In SEO, η all-in-one εφαρμογή για τη διαχείριση του SEO, τη βελτίωση του ranking στις αναζητήσεις και την αύξηση της επισκεψιμότητας στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

Βρείτε κι άλλα Shopify Apps για το eshop σας και αυξήστε τις πωλήσεις σας.

Τα Shopify Apps που χρειάζεστε για μεγαλύτερες πωλήσεις
Τα Shopify Apps είναι διαθέσιμα τόσο επί πληρωμή, όσο και δωρεάν. Μπορείτε να τα αποκτήσετε από το Shopify App Store όπου είναι οργανωμένα σε...

5. Πείτε μια ιστορία

Χρησιμοποιήστε την περιγραφή προϊόντων για να αφηγηθείτε μια ιστορία. Θα μπορούσε να είναι η ιστορία του γιατί ο πελάτης σας χρειάζεται αυτό το προϊόν για να λύσει το πρόβλημά του. Ή μια ιστορία των πλεονεκτημάτων του προϊόντος. Ή απλώς μια διασκεδαστική ιστορία για το προϊόν που προσελκύει τον πελάτη σας.

6. Κάντε δοκιμές

Μην ξεχνάτε να τεστάρετε τις περιγραφές των προϊόντων σας. Δοκιμάστε διαφορετικές μορφές και φορμάτ, μήκη, λέξεις, τίτλους, εικόνες και πολλά άλλα. Οι δοκιμές των περιγραφών μπορεί να σας βοηθήσουν να βελτιστοποιήσετε τις σελίδες των προϊόντων σας για να αυξήσετε το ποσοστό των conversion.

7. Δώστε όλες τις σωστές πληροφορίες

Βεβαιωθείτε ότι οι πελάτες σας λαμβάνουν όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται για να πραγματοποιήσουν μια αγορά. Για παράδειγμα, αν πρόκειται για dropshipping ενδυμάτων, οι πληροφορίες πλήσης και τα διαγράμματα μεγεθών μπορούν να βοηθήσουν τους πελάτες, πριν και μετά την αγορά. Αν πουλάτε tablet, θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι έχετε συμπεριλάβει όλες τις προδιαγραφές. Αν πουλάτε κοσμήματα, θα θέλετε να συμπεριλάβετε πληροφορίες όπως "χωρίς νικέλιο", καθώς κάποιοι μπορεί να έχουν αλλεργίες σε ορισμένα υλικά.

Η τέλεια περιγραφή προϊόντων σε ένα eshop χρειάζεται δημιουργικότητα, συνέπεια, ειλικρίνεια και δοκιμές. Αυτό που δεν πρέπει να ξεχνάτε είναι το προϊόν και τι ακριβώς μπορεί να προσφέρει στον πελάτη σας. Αν έχετε μια ξεκάθαρη εικόνα του κοινού που στοχεύετε, ένα eshop που μπορεί να προσελκύσει και να αναδείξει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας και αν ακολουθήσετε τις δοκιμασμένες πρακτικές από Shopify Experts όπως η Think Plus, τότε να είστε σίγουροι πως το eshop σας θα αρχίσει να αναπτύσσεται και να κερδοφορεί.

Φτιάξτε ένα μοναδικό Shopify eshop με τη βοήθεια της Think Plus

Με εμπειρία, τεχνογνωσία και δημιουργικότητα μπορούμε να σας φέρουμε κοντά στο κοινό σας.