Επαγγελματική φωτογράφιση προϊόντων για το Shopify Eshop σας
Posted at:
01 July, 2022
Reading time:
9 min read
Γιατί είναι σημαντική η επαγγελματική φωτογράφιση προϊόντων και τι συνπάγεται; Ποιος είναι ο εξοπλισμός που θα σας βοηθήσει και πώς να αναδείξετε τα προϊόντα του eshop σας; Η Think Plus απαντά.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο εμφανίστηκε στον κόσμο της λιανικής πώλησης σχεδόν τριάντα χρόνια πριν, με τις δυο πρώτες ασφαλείς διαδικτυακές αγορές να πραγματοποιούνται από καθημερινούς καταναλωτές στις 11 Αυγούστου 1994 και να αφορούν σε μια μεγάλη πίτσα από την Pizza Hut και σε ένα CD του Sting.
Εύκολα μπορεί να φανταστεί κανείς την αβεβαιότητα που μπορεί να αισθάνθηκαν αυτά τα δυο άτομα όταν πραγματοποιούσαν την πρώτη τους online αγορά! Δεν πρέπει παρόλα αυτά να ξεχνάμε ότι η αγορά αυτών των δυο προϊόντων στηριζόταν στη "γνώση" δυο πολύ σημαντικών αισθήσεων για τον άνθρωπο. Δηλαδή, ήξεραν ήδη ποια γεύση περίμενε τους γευστικούς τους κάλυκες, αλλά και τι ήχο θα έφερνε στα αυτιά τους η μουσική από το CD του Sting.
Όταν όμως πρόκειται για την πώληση άλλων προϊόντων, όπως ενδυμάτων, αξεσουάρ, εξοπλισμού ή επίπλων, τα πράγματα μπορεί να γίνουν λίγο πιο δύσκολα. Δεδομένου ότι δεν υπάρχει τίποτα απτό μπροστά στον αγοραστή για να εξερευνήσει με όλες τις αισθήσεις του, η online αγορά μπορεί να δημιουργήσει δεύτερες σκέψεις.
Αυτό το κενό λοιπόν έρχεται να καλύψει η επαγγελματική φωτογράφιση προϊόντων!
Μια εικόνα αποτελεί τον πιο γρήγορο και εύκολo τρόπο για τον καταναλωτή ώστε να συλλέξει αρκετές από τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζεται για το προϊόν, καθώς δείχνει την ποιότητά του και βοηθάει στη διαμόρφωση της πρώτης εντύπωσης του καταναλωτή. Το γεγονός αυτό σημαίνει ότι ακόμη και αν το προϊόν σας είναι εξαιρετικής ποιότητας, μια κακή φωτογραφία θα σημάνει το τέλος μιας πιθανής πώλησής του.
Τι συνεπάγεται η επαγγελματική φωτογράφιση προϊόντων
Πολλοί πιστεύουν ότι μια κάμερα smartphone είναι αρκετή για να αποδώσει το αποτέλεσμα που επιθυμούν.
Μπορεί τα καλύτερα κινητά της αγοράς, iPhone, Huawei ή Samsung, να χαρακτηρίζονται από μια μοναδική τεχνολογία όσον αφορά την κάμερά τους, σίγουρα όμως δεν μπορούν να αντικαταστήσουν μια επαγγελματική κάμερα, με υψηλής ποιότητας φακό και υπέροχο φωτισμό.
Η φωτογραφία αποτελεί μια μορφή τέχνης που πρέπει να σεβόμαστε. Έτσι λοιπόν ανεξάρτητα από το πόσο καλές φαίνονται οι φωτογραφίες σας στο Instagram, αλλά και από το πόσο εύκολα και γρήγορα εφαρμόζονται τα εκάστοτε φίλτρα, πρέπει οπωσδήποτε να έχετε υπόψη σας τις ακόλουθες συμβουλές:
Ο σωστός εξοπλισμός σε συνδυασμό με τις βασικές τεχνικές γνώσεις θα σας επιτρέψουν να δημιουργήσετε το είδος των εκπληκτικών εικόνων που θα δώσουν "ζωή" στα προϊόντα σας, βοηθώντας τα να πουληθούν.
Επιλογή μεταξύ MILC και DSLR κάμερας για επαγγελματική φωτογράφιση προϊόντων
Οι κάμερες DSLR και οι κάμερες MILC είναι δύο τύποι φωτογραφικών μηχανών που συναντώνται στη φωτογραφία. Η DSLR κάμερα θεωρείται καλύτερη. Φυσικά επειδή είναι καλύτερη είναι επίσης και πιο ακριβή, γεγονός που μπορεί να μην είναι ακριβώς αυτό που ψάχνετε αυτήν τη στιγμή. Πριν λάβετε μια απόφαση σχετικά με την επένδυση σε μια εκ των δυο καμερών, αξίζει να κατανοήσετε τις μεταξύ τους διαφορές.
Η κάμερα εναλλάξιμου φακού χωρίς καθρέφτη (MILC) είναι μια κατηγορία φωτογραφικών μηχανών ψηφιακού συστήματος που διαθέτει εναλλάξιμο φακό, αλλά δεν έχει κάτοπτρο με βάση τον καθρέφτη. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να δείτε μόνο μια αναπαράσταση της εικόνας στην LCD οθόνη της κάμεράς σας.
Δεν είναι τόσο ακριβείς όσο οι DSLR, αλλά μπορεί να σας προσφέρουν εικόνες υψηλής ποιότητας! Ειδικά αν ακολουθήσετε τις επαγγελματικές συμβουλές φωτισμού και δώσετε προσοχή στη λεπτομέρεια με την επεξεργασία. Επιπλέον, οι κάμερες MILC είναι πιο συμπαγείς, γεγονός που τις καθιστά ελαφρύτερες για τα ταξίδια.
Μια ψηφιακή κάμερα DSLR είναι μια ψηφιακή φωτογραφική μηχανή που συνδυάζει την οπτική και τους μηχανισμούς μιας κάμερας αντανακλαστικού φακού με έναν αισθητήρα ψηφιακής απεικόνισης.
Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να δείτε, σε πραγματικό χρόνο, την ακριβή σκηνή που πρόκειται να καταγράψετε μέσω του οπτικού κατόπτρου. Αυτό καθιστά πολύ πιο εύκολο για εσάς να δείτε με ρεαλιστικές λεπτομέρειες το πώς ακριβώς πρόκειται να μοιάζει η φωτογραφία σας. Μπορείτε επίσης να τοποθετήσετε έναν πολύ μεγαλύτερο αισθητήρα σε μια DSLR κάμερα, γεγονός θα σας επιτρέψει να "τραβήξετε" περισσότερο φως και ουσιαστικά να αποτυπώσετε με καλύτερο τρόπο τις λεπτομέρειες.
Επιπλέον, μπορείτε να έχετε μεγαλύτερη ευελιξία με τις επιλογές ρύθμισης, που θα σας βοηθήσουν να φτάσετε σε ένα ποιοτικό αποτέλεσμα.
Εν ολίγοις, αν χρειάζεστε επαγγελματική φωτογράφιση προϊόντων, η DSLR κάμερα θεωρείται η καλύτερη φωτογραφική μηχανή για όσους επιθυμούν υψηλότερη ποιότητα. Αν και είναι μια ακριβή επιλογή, δεν παύει να είναι μια αδιαμφισβήτητη επένδυση για μια εξαιρετική φωτογραφία.
Κάνοντας μια κάμερα smartphone να λειτουργεί για επαγγελματική φωτογράφιση προϊόντων
Μπορεί παραπάνω να αναφέραμε ότι η κάμερα ενός smartphone δεν μπορεί να αντικαταστήσει τις επαγγελματικές κάμερες, ωστόσο καταλαβαίνουμε ότι δεν έχουν όλοι την οικονομική δυνατότητα να επενδύσουν σε μια επαγγελματική ψηφιακή κάμερα. Εάν ακόμα λοιπόν αναρωτιέστε, πώς μπορείτε να κάνετε μια κάμερα smartphone να λειτουργεί για την επαγγελματική φωτογράφιση των προϊόντων σας, ακολουθήσετε τις παρακάτω συμβουλές:
- Χρησιμοποιήστε ένα τρίποδο για να διατηρήσετε σταθερή την κάμερά σας, ώστε οι φωτογραφίες σας να έχουν μεγαλύτερη ευκρίνεια. Το μέγεθος του προϊόντος σας θα καθορίσει και το μέγεθος του τρίποδου που θα χρειαστείτε.
- Χρησιμοποιήστε το χρονόμετρο της φωτογραφικής μηχανής σας για να αποτρέψετε το κούνημα της κάμερας όταν πατάτε το κουμπί για τη λήψη της φωτογραφίας. Ακόμη και η παραμικρή θαμπάδα μπορεί να χαλάσει μια καλή φωτογραφία.
- Αποφύγετε τη χρήση της λειτουργίας ζουμ της φωτογραφικής μηχανής σας. Όσο περισσότερο ζουμ κάνετε, τόσο περισσότερο μειώνεται η ποιότητα της φωτογραφίας.
- Μην χρησιμοποιείτε το φλας της φωτογραφικής μηχανής, επειδή το άμεσο φως θα κάνει τη φωτογραφία σας να φαίνεται "φθηνή". Καλύτερα αυξήστε τη δύναμη του τεχνητού φωτός σας ή χρησιμοποιήστε εξωτερικό φως που μπορεί να εμφανίζεται από την οροφή ή από έναν τοίχο για ένα πιο φυσικό αποτέλεσμα.
- Χρησιμοποιήστε εφαρμογές όπως το Lightroom της Adobe, το οποίο όχι μόνο σας παρέχει μερικά από τα καλύτερα εργαλεία επεξεργασίας, αλλά σας επιτρέπει επίσης να κάνετε λήψη σε RAW για ακόμη πιο προηγμένη επεξεργασία σε δεύτερο χρόνο.
Όποια φωτογραφική μηχανή και εάν αποφασίσετε να χρησιμοποιήσετε, είτε πρόκειται για DSLR, MILC ή για την κάμερα ενός τηλεφώνου, θα πρέπει η εικόνα σας να χαρακτηρίζεται από το αίσθημα του "look and feel". Ακόμη και η καλύτερη φωτογραφική μηχανή δεν μπορεί να αντισταθμίσει ένα κακό φόντο!
Δημιουργία του σετ
Υπάρχουν δύο τρόποι για να καταφέρετε να δημιουργήσετε ένα σετ αν θέλετε να φέρετε εις πέρας μια ποιοτική, επαγγελματική φωτογράφιση προϊόντων! Μπορείτε είτε να βασιστείτε σε ένα τυπικό λευκό φόντο ή να δημιουργήσετε ένα θέμα. Και οι δύο τρόποι απαιτούν τεχνική προσπάθεια και φυσικά καλό φωτισμό.
Λευκό φόντο
Αυτό που πρέπει να προσέξετε για να δημιουργήσετε το κατάλληλο λευκό φόντο είναι να διατηρήσετε την εστίαση αυστηρά στο προϊόν σας και να το δείχνετε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Το λευκό φόντο χρησιμοποιείται κυρίως στη σελίδα προϊόντων και συνήθως περιλαμβάνει πολλές λήψεις του προϊόντος από διαφορετικές οπτικές γωνίες.
Ξεκινήστε δημιουργώντας μια ομαλή επιφάνεια με λευκό ύφασμα ή λευκό χαρτί (ό, τι κι αν χρησιμοποιείτε, πρέπει να είναι απολύτως πεντακάθαρο). Η επιφάνεια αυτή δημιουργεί μια απαλή καμπύλη στο φόντο σας, επιτρέποντας ευκολότερο χειρισμό βάθους και σκιάς.
Ο τρόπος με τον οποίο δημιουργείται η επιφάνεια εξαρτάται από το μέγεθος του προϊόντος σας. Η χρησιμοποίηση μιας καρέκλας είναι ιδανική για τα μικρότερα προϊόντα, ενώ τα μεγαλύτερα αντικείμενα μπορεί να χρειάζονται μια μεγαλύτερη επιφάνεια, ίσως έναν τοίχο, ένα μεγάλο ντυμένο τραπέζι ή ακόμα και το πάτωμα.
Η επιφάνειά σας πρέπει να είναι αρκετά μεγάλη ώστε να καλύπτει ολόκληρο το πλαίσιο της φωτογραφίας σας. Επίσης, πρέπει να έχετε επαρκή χώρο για να χωράει μια λευκή κάρτα ανακλαστήρα χωρίς να εμφανίζεται στο πλαίσιο των φωτογραφιών σας. Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να πρέπει να περικόψετε και ενδεχομένως να αλλάξετε τις διαστάσεις μιας κατά τα άλλα τέλειας εικόνας!
Η φωτογραφία προϊόντων με λευκό φόντο είναι μια περίπλοκη διαδικασία στην οποία πρέπει να μπορείτε να ελέγχετε κάθε γωνία και ανάκλαση. Ο φωτισμός θα είναι το νούμερο ένα εργαλείο σας για τη σωστή ποιότητα των τελικών σας εικόνων.
Θεματικό set
Τα θεματικά sets συμβάλλουν στη δημιουργία τόνου και ατμόσφαιρας στις φωτογραφίες σας. Δημιουργώντας ένα φόντο και συμπεριλαμβάνοντας στοιχεία στην εικόνα σας, μπορείτε να δημιουργήσετε μια πλούσια και με υφή σκηνή που θα αναδείξει το προϊόν με το οποίο δουλεύετε. Η φωτογραφία θεματικών προϊόντων χρησιμοποιείται κυρίως για σκοπούς marketing ή για website header εικόνες συμπληρώνοντας το στυλ και τον σχεδιασμό του site. Γι' αυτό και είναι αρκετά συχνή μέθοδος στην επαγγελματική φωτογράφιση προϊόντων για eshop.
Μερικά σημαντικά πράγματα που πρέπει να θυμάστε κατά το στήσιμο ενός θεματικού set:
- Βρείτε ένα φόντο που ταιριάζει στον συνδυασμό χρωμάτων και στη συνολική ατμόσφαιρα του σετ σας. Εάν χρησιμοποιείτε ένα τυπωμένο φόντο, φροντίστε να είναι ματ χαρτί, καθώς το γυαλιστερό θα αντανακλά το φως και θα καταστρέψει τη λήψη σας.
- Επιλέξτε λεπτά στοιχεία που συμπληρώνουν το θέμα σας, αλλά δεν επισκιάζουν τα προϊόντα σας. Η εστίαση πρέπει να παραμείνει εξολοκλήρου στο προϊόν.
- Τοποθετήστε τα προϊόντα σας στο προσκήνιο, στο background και σε διαφορετικά ύψη, ώστε να δημιουργήσετε βάθος στην εικόνα σας.
- Χρησιμοποιήστε αυτήν την ευκαιρία για να δοκιμάσετε διαφορετικά φώτα LED με ακρίβεια χρώματος, όπως ένα Aputure Amaran AL-MX φως, που θα ενισχύσει το θέμα και την ατμόσφαιρα των φωτογραφιών σας ακόμα περισσότερο.
Μην ξεχνάτε, ότι μπορείτε να πραγματοποιήσετε λήψεις σε περιβάλλοντα που δείχνουν το προϊόν σας σε χρήση. Αυτές οι λήψεις αφηγούνται μια ιστορία, δημιουργούν συναισθηματική δέσμευση και προσφέρουν μια ρεαλιστική προσδοκία για το προϊόν σας.
Εάν φωτογραφίζετε τα προϊόντα σας σε εσωτερικούς χώρους, τότε ισχύουν οι ίδιες τεχνικές φωτισμού μιας επαγγελματικής φωτογράφισης. Εάν τα φωτογραφίζετε σε υπαίθριους χώρους, τότε επωφεληθείτε από το φυσικό φως επιλέγοντας τη σωστή ώρα. Λίγο μετά την ανατολή, το φως είναι πιο κόκκινο και πιο απαλό, και λίγο πριν από το ηλιοβασίλεμα θα διαπιστώσετε ότι ο φωτισμός είναι ομοιόμορφα διασκορπισμένος. Αποφύγετε το μεσημέρι όταν ο ήλιος είναι ψηλά στον ουρανό και εκπέμπει ένα σκληρό, έντονο φως.
Στη Think Plus γνωρίζουμε άριστα την «τέχνη και επιστήμη» της φωτογραφίας. Οι επαγγελματίες φωτογράφοι μας μπορούν να αποτυπώνουν άρτια τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας και εσείς μπορείτε να εκμεταλλευτείτε τη δύναμη της φωτογραφίας ως ένα από τα δυναμικότερα διαφημιστικά μέσα στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή!
Οι επαγγελματίες φωτογράφοι μας, παρέχουν όλο το φάσμα των φωτογραφικών υπηρεσιών με μία ευρεία γκάμα, από προϊοντική φωτογράφιση στο χώρο σας ή στο δικό μας studio, μέχρι φωτογράφιση χώρου και κάθε λογής φωτογραφική ανάγκη που μπορεί να έχετε.
Η ομάδα της Think Plus οπλισμένη με τον αρτιότερο φωτογραφικό εξοπλισμό και εμπνευσμένη από την αποτύπωση των χιλιάδων δικών σας στιγμών είναι εδώ για να σας προσφέρει μία πλήρη γκάμα φωτογραφικών υπηρεσιών, ικανών να καλύψουν κάθε σας ανάγκη.
Video & Photography
Στην Think Plus σχεδιάζουμε με γνώμονα τη μοναδικότητα, τις απαιτήσεις και το επίπεδο της επιχείρησής σας.