15 σημαντικά στατιστικά του e-shop που πρέπει να παρακολουθείτε

Posted at:

15 April, 2020

Reading time:

8 min read

15 σημαντικά στατιστικά του e-shop που π

Μόλις κάνατε την πρώτη σας πώληση και είστε ενθουσιασμένοι με τις απέραντες δυνατότητες  που μπορεί να προσφέρει η δημιουργία online καταστήματος. Δεν πρέπει όμως να χαλαρώσετε. Τώρα είναι η στιγμή που χρειάζεστε ένα σχέδιο για να παρακολουθείτε και να αναλύετε τα στατιστικά στοιχεία του e-shop σας, σε τακτική βάση για να διασφαλίσετε με αυτό τον τρόπο ότι αξιοποιείτε στο έπακρο την online επιχείρησή σας.

Δεν είστε σίγουροι από πού να ξεκινήσετε;

Μην ανησυχείτε. Παρακάτω παρουσιάζονται τα 15 βασικά στατιστικά στοιχεία του e-shop, για να ξεκινήσετε αμέσως να παρακολουθείτε την πορεία του, καθώς και ιδέες που θα σας βοηθήσουν να αξιοποιήσετε τα δεδομένα με σκοπό την καλύτερη και αποδοτικότερη χρήση του.

Συνολική κίνηση

Ξεκινήστε με το Google Analytics. Αυτή η κύρια πηγή για την παρακολούθηση δεδομένων της ιστοσελίδας είναι δωρεάν, είναι αρκετά εύκολη στη χρήση και περιλαμβάνει όλα όσα χρειάζεστε για να ξεκινήσετε την παρακολούθηση των στατιστικών σας στο web σας. Το Google διαθέτει επίσης και έναν πρακτικό οδηγό που μετρά τα επίπεδα της αρχικής σας επισκεψιμότητας.

Google analytics phone

Μόλις εγκατασταθεί ο κώδικας και αρχίσουν να συλλέγονται οι πληροφορίες, είτε μέσω google είτε μέσω κάποιας άλλης πηγής, είναι η στιγμή που πρέπει να αρχίσει η συσχέτιση αυτών των στοιχείων με τους  βασικούς δείκτες απόδοσης (Key Performance Indicator).

Βασικές μετρήσεις επισκεψιμότητας:

  • Ποιοι επισκέπτονται το website σας;
  • Πόσο καιρό παραμένουν (ποσοστό εγκατάλειψης);
  • Επιστρέφουν αργότερα;

Οι απαντήσεις σε αυτές τις ερωτήσεις, αυτό θα σας βοηθήσουν να καταλάβετε το κοινό που προσελκύετε και να στοχεύετε καλύτερα τη βάση των πελατών σας. Πολλά από τα εργαλεία ηλεκτρονικού εμπορίου που χρησιμοποιείτε ήδη, μπορούν επίσης να ενσωματωθούν στο Google Analytics. Οι χρήστες του Shopify, για παράδειγμα, χρειάζεται να συμπληρώσουν μόνο μερικά πεδία φόρμας για να ξεκινήσουν να παρακολουθούν τα δεδομένα τους. Και δεν χρειάζεται να είναι κάποιος ειδικός του είδους για να πραγματοποιήσει την παραπάνω διαδικασία.

Κορυφαίες landing pages

best landing page

Μην υποθέσετε ότι οι χρήστες πληκτρολογούν το όνομα της εταιρεία σας και αρχίζουν αμέσως να αγοράζουν προϊόντα από την σελίδα σας. Οι περισσότεροι χρήστες επισκέπτονται το site σας πιθανότατα μέσω καναλιών και links.

Παρακολουθήστε τις landing pages σε τακτική βάση, ξεκινώντας με μια φορά το μήνα, ώστε να μάθετε το τι ενδιαφέρει περισσότερο τους πελάτες σας. Οι πληροφορίες της landing page, μπορούν να σας βοηθήσουν να μάθετε πολλά για τους πελάτες σας και για τα προϊόντα που κεντρίσουν το ενδιαφέρον τους. Μπορείτε επίσης να μάθετε, πώς οι τάσεις αυτές πρόκειται να αλλάξουν με την πάροδο του χρόνου.

Σκεφτείτε τις κορυφαίες landing pages από την άποψη του σχεδιασμού τους. Τι κοινό έχουν; Υπάρχει κάτι που μπορείτε να μάθετε από την εμφάνιση ή το περιεχόμενο αυτών των σελίδων και να το χρησιμοποιήσετε στην δική σας;

Πηγές παραπομπής

Εκτός από τις σελίδες που οι χρήστες επισκέπτονται απευθείας, ένα βασικό στατιστικό στοιχείο του e-shop αποτελεί το από που προήλθε ο χρήστης. Οδηγήθηκε από κάποια άλλη σελίδα, ή μέσο κοινωνικής δικτύωσης ή μέσω μιας καμπάνιας διαφήμισης; Βρήκε το site σας χρησιμοποιώντας το Google ή από μόνος του;

facebook ads

Εάν καταλάβετε από που ξεκινά η διαδρομή των πελατών, μετά θα είναι πιο εύκολο να μετατρέψετε τις επισκέψεις σε πωλήσεις. Οι πηγές παραπομπής μπορούν  ακόμα να σας βοηθήσουν να καθορίσετε το πού πρέπει να ξοδέψετε τα χρήματά σας στο μάρκετινγκ και ποιες προσπάθειες θα οδηγήσουν στα καλύτερα αποτελέσματα.

Προσθήκη στο καλάθι

Τι συμβαίνει όταν ένας χρήστης προσθέτει κάτι στο καλάθι αγορών; Τα στατιστικά στοιχεία ηλεκτρονικού εμπορίου μπορούν να σας ενημερώσουν εάν μια πώληση πραγματοποιήθηκε ή όχι.

add to cart

Όταν πρόκειται για την ανάλυση ενεργειών στο καλάθι των αγορών, είναι σημαντικό να εξετάσουμε τρεις δράσεις:

  • Προσθήκες στο καλάθι και πραγματικές πωλήσεις.
  • Σφάλματα στο καλάθι.
  • Αριθμός καλαθιών που έχουν εγκαταλειφθεί πριν την πραγματοποίηση της   πώλησης.

Τα λάθη και τα εγκαταλειμμένα καλάθια είναι βασικά στατιστικά στοιχεία που χρειάζονται παρακολούθηση. Εάν αυτά τα ποσοστά είναι υψηλά τότε αυτό αποδεικνύει ότι υπάρχει πρόβλημα στο site σας.

Προχωρήστε στον έλεγχο του Checkout Page

Πολλές φορές οι πελάτες ψωνίζουν και προσθέτουν προϊόντα στο καλάθι των αγορών τους χωρίς να περνούν από το Checkout Page. Συλλέξτε πληροφορίες σε σχέση με την επισκεψιμότητα του Checkout Page, για να μάθετε πόσοι χρήστες μετατρέπονται σε πωλήσεις. Η διαδικασία αυτή διαφέρει από την εξέταση της προσθήκης προϊόντων στο καλάθι καθώς αποτελεί το επόμενο βήμα της που οδηγεί στην ολοκλήρωση της αγοράς.

checkout page

Ο πελάτης ουσιαστικά με τη μετάβαση του στο Checkout Page, δηλώνει ότι επιθυμεί την αγορά του προϊόντος. Όταν οι μετατροπές αποτυγχάνουν σε αυτό το στάδιο, πρέπει να μάθετε το γιατί και να διορθώσετε τη διαδικασία. Τα πιο γνωστά προβλήματα περιλαμβάνουν: μεταφορικά (οι πελάτες συχνά αποφεύγουν τα έξοδα αποστολής), το UI / UX, οι ανησυχίες σχετικά με το πόσο ασφαλής είναι η διαδικασία και οι τρόποι πληρωμής.

Συναλλαγές

Η καθημερινή παρακολούθηση συναλλαγών θα πρέπει να βρίσκεται στην κορυφή της λίστας ελέγχου στατιστικών στοιχείων του ηλεκτρονικού εμπορίου. Συγκρίνετε τους αριθμούς συναλλαγών ανά ημέρα, εβδομάδα, μήνα και έτος για να καταλάβετε που ακριβώς βρίσκεται η επιχείρησή σας. Αναπτύσσεται ή όχι.

transaction

Οι λεπτομέρειες των συναλλαγών μπορούν επίσης να σας βοηθήσουν να παρακολουθείτε το απόθεμα και τα είδη που έχουν ζήτηση. Μπορείτε να ρίξετε μια ματιά σε αυτούς τους αριθμούς για να ξεκινήσετε την ημέρα σας και να χαράξετε μια πορεία προς την κορυφή.

Σφάλματα κάθε είδους

Η εξέταση των λαθών μπορεί να φαίνεται ως μια διαδικασία που δεν είναι τόσο ευχάριστη, αλλά τα λάθη μπορεί να αποτελέσουν μια σημαντική αιτία απώλειας πελατών. Είναι δική σας δουλειά να καταλάβετε τι μπορεί να πάει στραβά κατά την αγοραστική διαδικασία των πελατών σας.

404 error

Τα σφάλματα που προκαλούν ανησυχία περιλαμβάνουν τα εξής  χαρακτηριστικά:

  • Εμφάνιση μηνύματος 404 ή "Not Found"
  • Δραστικές αλλαγές στα ποσοστά της εγκατάλειψη της πληρωμής (checkout abandonment)
  • Image load ή JavaScript errors
  • Η σελίδα αργεί να φορτώσει
  • Διακεκομμένες συνδέσεις, ιδιαίτερα σε εσωτερικά στοιχεία.
  • Υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης ή απότομη αλλαγή στο ποσοστό εγκατάλειψης.

Αποτελέσματα αναζήτησης

Μάθετε τι πληκτρολογούν πιο συχνά οι χρήστες στη γραμμή αναζήτησης και αποκτήστε άμεση πρόσβαση σε αυτό που θέλουν από τον ιστότοπο του e-shop σας. Αυτό είναι ένα από τα στοιχεία που συχνά παραβλέπεται σε ένα σχεδιασμό ιστοσελίδας.

search

Εκμεταλλευτείτε αυτές τις πληροφορίες αναζήτησης και προωθήστε δημοφιλή προϊόντα σας σε εκστρατείες μάρκετινγκ ή στην αρχική σας σελίδα. Μην ξεχνάτε να παρακολουθείτε τα αποτελέσματα αναζήτησης. Σε περίπτωση, για παράδειγμα που παρατηρήσετε ότι οι άνθρωποι αναζητούν συνέχεια ένα προϊόν που δεν διαθέτετε, ίσως πρέπει να σκεφτείτε το ενδεχόμενο να το προμηθευτείτε και εσείς.

Τύπος πληρωμής

Η ασφάλεια των πληρωμών είναι μια διαδικασία που ανησυχεί τους περισσότερους online αγοραστές. Διαθέτετε τα σωστά εργαλεία για να κάνετε κάθε πελάτη να αισθάνεται ασφαλής; Ένα καλό στατιστικό στοιχείο για την εξέταση του ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι ο τύπος της μεθόδου πληρωμής που χρησιμοποιείτε.

  • Ποιες είναι οι πιο δημοφιλείς μέθοδοι πληρωμής; Πιστωτική κάρτα, Paypal ή κάτι άλλο;
  • Υπάρχουν ορισμένοι τύποι πληρωμής που δημιουργούν υψηλότερα ποσοστά εγκατάλειψης καλαθιού;
payment methods

Προσφορές και κωδικοί

Οι προσφορές και οι κωδικοί αποτελούν έναν πολύ καλό τρόπο για να αυξήσετε την επισκεψιμότητα του site σας και κατ΄επέκταση τις πωλήσεις σας. Ποιοι όμως θεωρούνται από τους πιο πετυχημένους και πως μεταφράζονται σε περισσότερες πωλήσεις; Καλό θα είναι να εξετάζετε τα παρακάτω σημεία:

discount
  • Η αποστολή είναι δωρεάν ή με έκπτωση;
  • Ο κωδικός προέρχεται από μια διαφήμιση μέσω διαδικτύου, από την προώθηση στο Facebook ή από μια ταχυδρομική κάρτα;
  • Οι κώδικες εξαργυρώνονται από νέους ή παλιούς χρήστες;

Κοινοποιήσεις μέσω Social Media

social media

Εξετάστε κάθε περίπτωση, που ένας αγοραστής προωθεί ένα προϊόν (πριν ή μετά από μια πώληση), ή το περιεχόμενο σας στα social media. Αυτές οι πληροφορίες μπορούν να σας βοηθήσουν να αναλύσετε τις επιθυμίες των χρηστών και τη δημοτικότητα των προϊόντων σας. Εάν ένα συγκεκριμένο προϊόν "τραβήξει" την προσοχή μεγάλου μέρους του κοινού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, να είστε έτοιμοι και με αρκετό απόθεμα για μια πιθανή εισροή πωλήσεων.

Επιτυχία πεδίου φόρμας

Ο ιστότοπος ηλεκτρονικού εμπορίου είναι γεμάτος με φόρμες. Από την εγγραφή σε μια λίστα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μέχρι την εισαγωγή πληροφοριών πληρωμής. Τα στατιστικά στοιχεία πεδίων φόρμας μπορούν να εμφανίζουν προβλήματα, καθώς υπάρχουν πληροφορίες που οι χρήστες δεν θέλουν να μοιραστούν.

Email

Υπάρχει μια λεπτή ισορροπία σχετικά με την παρακολούθηση αυτής της διαδικασίας. Ορισμένα πεδία είναι σημαντικά για τη συλλογή δεδομένων, όπως η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή ο ταχυδρομικός κώδικας, τα υπόλοιπα όμως στοιχεία δεν πρέπει να αποθηκεύονται (όπως για παράδειγμα τα δεδομένα πιστωτικών καρτών). Καλό θα ήταν ακόμα να γνωρίζετε ποια πεδία αφήνουν συνήθως κενά οι χρήστες, ώστε να απλοποιήσετε τα πεδία φόρμας κάνοντας την συμπλήρωσή της ευκολότερη.

Επιστροφή πελατών

Ο πιο σημαντικός πελάτης σας είναι ο πιστός πελάτης σας. Αν και τα περισσότερα εργαλεία ανάλυσης δεν θα σας δώσουν όλα τα δεδομένα που χρειάζεστε σχετικά με αυτό το στατιστικό στοιχείο ηλεκτρονικού εμπορίου, υπάρχουν τρόποι για να συγκεντρώσετε αυτές τις πληροφορίες. Χρησιμοποιήστε ένα συνδυασμό αναλυτικών στοιχείων καθώς και ερευνών για να πάρετε μια ιδέα για το ποιος ψωνίζει συνέχεια από το κατάστημά σας.

customer

Αν θέλετε να δοκιμάσετε μια έρευνα για τη συλλογή αυτών των δεδομένων, προσελκύστε τους πελάτες με έναν κωδικό κουπονιού. Είναι εξίσου σημαντικό να μάθετε, γιατί οι πελάτες δεν επιστρέφουν στο site σας και μπορείτε να το κάνετε μέσω μιας απλής έρευνας  θέτοντας αυτήν την ερώτηση στο κοινό σας.

Ποσοστό μετατροπών

Κάθε κουμπί και ενέργεια που οδηγεί στον ιστότοπό σας θα πρέπει να τελειώνει με μια δράση του πελάτη.

Εσείς μετατρέπετε τους περιστασιακούς επισκέπτες σε πωλήσεις;

  • Οι πελάτες πατούν το κουμπί calls-to-action, συμπληρώνουν τις φόρμες σας:
  • Κάνουν κλικ στους εσωτερικούς συνδέσμους (links);
  • Πόσοι μεταφέρονται από τα social media στην product list;
  • Οι πελάτες πραγματοποιούν αγορές;
conversion rate

Το ποσοστό μετατροπών για τις διάφορες ενέργειες θα διαφέρει, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Όμως εκεί που πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη σημασία είναι στο ποιες σελίδες ή  ποια calls-to-action οδηγούν σε μεγάλα ποσοστά μετατροπής.

Έσοδα

Το πιο σημαντικό στοιχείο του ηλεκτρονικού εμπορίου που πρέπει να παρακολουθήσετε είναι τα έσοδα. Αυτή είναι η πηγή όλης της επιχείρησής σας.

Παρακολουθήστε αυτόν τον αριθμό καθημερινά, εβδομαδιαία, μηνιαία. Τα εργαλεία που θα σας βοηθήσουν, ενδέχεται να είναι ενσωματωμένα στην ecommerce πλατφόρμα, μέσω του Google Analytics ή μέσω λογιστικού λογισμικού.

income

Εξετάστε το ενδεχόμενο παρακολούθησης των εσόδων με το να εξετάζετε τα εξής:

  • Συνολικές πωλήσεις σε σχέση με τις καμπάνιες.
  • Εντοπισμός δημοφιλών προϊόντων.
  • Παρακολούθηση των αποθεμάτων.
  • Καθορισμός του τρόπου με τον οποίο οι αλλαγές τιμών επηρεάζουν τις πωλήσεις.

Ο τελικός στόχος όλων των στατιστικών στοιχείων ηλεκτρονικού εμπορίου είναι να σας δοθούν τα εργαλεία για να αναπτύξετε μια επιτυχημένη επιχείρηση. Δείτε εδώ τα 64 πιο πετυχημένα Shopify E-Shop.