10 διαφημιστικά λάθη που πρέπει να αποφύγετε
Posted at:
16 April, 2020
Reading time:
12 min read
Το μυστικό της επιτυχίας στο digital marketing συνοψίζεται στον όρο "πειραματισμός". Για να καταφέρει κανείς να πετύχει το επιθυμητό αποτέλεσμα μέσω του πειραματισμού, πρέπει να μην φοβάται να εκτεθεί.
Ένας εύκολος τρόπος, που θα μας βοηθήσει να αντιληφθούμε καλύτερα, τι πρέπει να αποφύγουμε για να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα, αυτό δηλαδή της επιτυχημένης διαφήμισης, είναι το παρακάτω παράδειγμα ενός εκ των πελατών μας.
Δημιούργησε την πρώτη του διαφήμιση στο Facebook το 2014, η οποία ήταν μια "engagement " διαφήμιση, στην προσπάθειά του να καταλάβει αρχικά πώς λειτουργεί η πλατφόρμα του Facebook. Η προσπάθεια του αυτή δεν στέφθηκε με μεγάλη επιτυχία, αλλά αυτό λειτούργησε ως έναυσμα και τον παρακίνησε περισσότερο από ποτέ να συνεχίσει τις απόπειρες για το τέλειο αποτέλεσμα.
Δεν σταματούσε να προσπαθεί. Αναζητούσε και διάβαζε οποιοδήποτε άρθρο, αφορούσε τo online marketing, με σκοπό να μάθει οποιαδήποτε πληροφορία ή τέχνασμα θα τον οδηγούσε στην δημιουργία της καλύτερης διαφήμισης, που θα κέρδιζε το κοινό.
Και τα κατάφερε! Δημιούργησε μια διαφήμιση που κέρδισε την αναγνώριση του κοινού. Η δεύτερη διαφήμισή του, γνώρισε πολύ μεγαλύτερη απήχηση απ΄αυτή που θα μπορούσα να φανταστεί.
Αυτή η μικρή επιτυχία του απέδειξε τη δύναμη που κρύβεται πίσω από τη διαφημιστική πλατφόρμα του Facebook.
Έκτοτε, δημιούργησε αμέτρητες διαφημίσεις που αφορούσαν σε διάφορα θέματα όπως: αυτοκίνητα, αντηλιακή φροντίδα, γιόγκα, κατοικίδια ζώα, ντεκόρ σπιτιού, και άλλα πολλά.
Μέχρι να φτάσει όμως στην επίτευξη του στόχου, δηλαδή στην δημιουργία μιας επιτυχημένης διαφήμισης, έκανε αρκετές κινήσεις οι οποίες δεν ήταν σωστές. Επειδή είναι δύσκολο να αναφερθούμε σε όλες αυτές μαζί, θα αναφέρουμε μόνο τα πιο σημαντικά διαφημιστικά λάθη του, ώστε να τα αποφύγετε στο μέλλον.
10 διαφημιστικά λάθη που έκανε και πρέπει να αποφύγετε
1. Ξεκίνησε με διαφήμιση πού είχε στόχο το engagement
Ένα από τα μεγαλύτερα διαφημιστικά λάθη, ήταν το ότι ξεκίνησε την προσπάθεια του, με μια engagement διαφήμιση. Και το λάθος αυτό δεν έγκειται τόσο στην διαδικασία δημιουργίας μιας τέτοιας διαφήμισης.
Αν ο στόχος σας, είναι να παρακολουθήσουν την διαφήμισή σας, όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι, τότε οπωσδήποτε πρέπει να δημιουργήσετε μια engagement διαφήμιση, για να αυξήσετε με αυτό τον τρόπο, την αναγνωρισιμότητα του brand σας.
Αυτό το οποίο όμως ήθελε να πετύχει ο συγκεκριμένος πελάτης ήταν η διαφήμισή του να γίνει αρκετά δημοφιλής, γι΄αυτό και ξεκίνησα με μια engagement διαφήμιση. H διαφήμιση κατέληξε να πάρει 1.2k likes, ένα κλικ ανά 2 λεπτά. Όμως όταν χρησιμοποίησε την ίδια διαφήμιση προσπαθώντας να δημιουργήσει conversion ad, δεν κατάφερε να κερδίσει τις αναμενόμενες πωλήσεις.
Και για να είμαστε ειλικρινείς, δεν είχε δώσει στο Facebook Pixel αρκετά δεδομένα για να μπορεί να γνωρίζει τα άτομα που θα ενδιαφέρονταν για την διαφήμισή του.
Τελικά, η διαφήμιση του, που ακολούθησε την παραπάνω διαδικασία, παρά το γεγονός ότι άρεσε στο κοινό ως προς το περιεχόμενο, δεν κατάφερε να πετύχει τις αναμενόμενες πωλήσεις.
2. Δεν απευθύνθηκε σε ένα ευρύ κοινό
Σε μια εκδήλωση του Facebook, ένας υπάλληλος του Facebook είχε πει ότι είναι καλύτερα οι λέξεις κλειδιά να καλύπτουν ευρείες έννοιες, παρά συγκεκριμένες. Μακάρι αυτό να το γνώριζε, ο πελάτης μας , πριν αρχίσει να εργάζεται πάνω στην δική του ιστοσελίδα.
Το 2015, σκέφτηκε ότι το μυστικό για να δημιουργήσει κανείς μια πολύ καλή διαφήμιση στο Facebook ήταν να καταφέρει να πετύχει, η βελόνα του παρακάτω μετρητή του “Audience Definition”, να βρίσκεται ακριβώς στο κέντρο του. Κάθε φορά που δημιουργούσε μια διαφήμιση ήθελα πάντα να επικεντρώνει την προσπάθεια του στο να εμφανίζεται η έκφραση: “Your audience is defined”, για την διαφήμισή του.
Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι ότι καλύτερες επιδόσεις έχουν οι διαφημίσεις που στόχευαν σε ένα ευρύτερο κοινό. Θα εξακολουθείτε να θέλετε να μείνετε εντός της πράσινης ζώνης του μετρητή, αλλά θα θέλετε ο δείκτης του να κλίνει λίγο περισσότερο προς τα δεξιά για να σας βοηθήσει να μάθετε τι χρειάζεται για μια επιτυχημένη διαφήμιση.
3. Προσπάθησε να αυξήσει την επισκεψιμότητα του Homepage
Αν ασχολείστε με την πώληση ενός μόνο προϊόντος ή σε περίπτωση που η αρχική σας σελίδα είναι landing page, καλό θα ήταν να παραλείψετε αυτή την συμβουλή. Όμως, εάν ασχολείστε με την πώληση διαφόρων προϊόντων σε online κατάστημα και θέλετε να κερδίσετε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα των προσπαθειών σας, προσθέσετε στην διαφήμιση την product page, αντί της αρχικής σελίδας.
Και γιατί να γίνει κάτι τέτοιο;
Ο λόγος είναι απλός. Στα περισσότερα Shopify eshop για παράδειγμα, το κουμπί "προσθήκη στο καλάθι" βρίσκεται πάντα στο πάνω μέρος της σελίδας. Αντίθετα στην αρχική σας σελίδα ακόμα και εάν έχετε προσθέσει το κουμπί "add to cart", για τα best-seller προϊόντα σας, οι πιθανοί πελάτες σας θα πρέπει να δαπανήσουν αρκετό χρόνο για να βρουν και να αγοράσουν το προϊόν. Όσο περισσότερο χρόνο δαπανά ένας πελάτης για να βρει το κουμπί "add to cart" (προσθήκη στο καλάθι), τόσο μειώνονται οι πιθανότητες να προβεί τελικά στην αγορά του προϊόντος από το κατάστημά σας.
4. Δεν παρακολουθούσε τα περιθώρια του κέρδους του
Όταν δημοσίευσε ένα άρθρο του σχετικά με τα χρήματα που ξόδεψα για τις διαφημίσεις του στο Facebook, παρατηρήσαμε ότι είχε πολύ χαμηλά περιθώρια κέρδους. Συνέχιζε να βγάζει χρήματα επειδή τα προϊόντα μου είχαν χαμηλό κόστος, όμως δεν κέρδιζε τα χρήματα που θα μπορούσε.
Η μεγαλύτερη πρόκληση για όσους πραγματοποιούν διαφημίσεις είναι να λαμβάνουν υπόψη τους το κόστος των αποτυχημένων διαφημίσεων, πριν καταφέρουν να δημιουργήσουν αυτήν που θα πετύχει. Πολλοί νέοι ιδιοκτήτες καταστημάτων θα ξοδέψουν 1000 ευρώ σε διαφημίσεις και δεν θα καταφέρουν να κερδίσουν ούτε μια πώληση.
Είναι πραγματικά σημαντικό να λαμβάνετε υπόψη σας το κόστος διαφήμισης κατά την τιμολόγηση των προϊόντων σας. Πολλοί από τους νέους επιχειρηματίες θέλουν να ανταγωνιστούν με την τιμολόγηση τους τα μεγαλύτερα καταστήματα E-Shop, κάτι το οποίο δεν θα είναι καθόλου κερδοφόρο γι΄ αυτούς.
Αυτό που δεν βλέπετε πίσω από τους μεγάλους είναι το ισχυρό marketing plan με τους συνεργάτες τους, που τους βοηθά να μειώνουν το κόστος των διαφημίσεών τους. Με τους συνεργάτες να αυξάνουν την επισκεψιμότητα αλλά και τις πωλήσεις τους, για παράδειγμα στα marketplaces πληρώνουν μόνο μια προμήθεια για τα προϊόντα που πωλούνται. Έτσι, είναι ευκολότερο για αυτούς να πωλούν τα προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές.
Κατά την τιμολόγηση των προϊόντων, μείνετε εντός της αγοραστικής αξίας. Αν βρείτε ανταγωνιστές τιμές στο χώρο, για παράδειγμα εάν χρεώνουν 40 ευρώ για μια γυναικεία μπλούζα τότε μπορείτε επίσης και εσείς να την χρεώσετε 40 ευρώ και όχι λιγότερο. Μην ανταγωνίζεστε στην τιμή, είναι ο ευκολότερος τρόπος για να χάσετε πολλά χρήματα. O πόλεμος τιμών στο Skroutz σίγουρα δεν είναι λύση γιατί μειώνεται το περιθώριο κέρδους σας.
5. Χρησιμοποιούσε βαρετές φωτογραφίες
Κάθε φορά που δημιουργούσε ένα καινούριο κατάστημα, ήθελε να πετύχει την πρώτη του πώληση, πολύ γρήγορα. Δυστυχώς όμως, όταν ένα νέο κατάστημά μετράει μόνο λίγες μέρες που έχει ξεκινήσει, ίσως να μην διαθέτει το είδος των φωτογραφιών που θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον του πιθανού αγοραστή για να προβεί σε μια αγορά. Πολλοί δεν διαθέτουν φωτογραφίες από προϊόντα τους, οι οποίες μπορούν να γοητεύσουν ή να επηρεάσουν το κοινό. Αντί αυτού χρησιμοποιούν φωτογραφίες προϊόντων με ένα λευκό background, κάτι που δεν επιφέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Όταν βρείτε τελικά την ιδανική φωτογραφία για μια διαφήμιση στο Facebook, θα το καταλάβετε αμέσως, γιατί θα νιώσετε ένα αίσθημα ικανοποίησης και θα αντιληφθείτε τι είναι αυτό που κάνατε λάθος τόσο καιρό.
Η καλύτερη φωτογραφία ενός προϊόντος σε διαφημίσεις στο Facebook, είναι αυτή που περιλαμβάνει μια εικόνα ενός influencer. Μπορείτε να επικοινωνήσετε με τους influencers στο Instagram στέλνοντας τους ένα μήνυμα, για το εάν επιθυμούν να προβούν σε μια συνεργασία μαζί σας.
Η επαγγελματική φωτογραφία πρέπει να μπορεί να αναδεικνύει τα οφέλη του προϊόντος ή να δείχνει πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί το προϊόν ή για να διευκρινίζει το γιατί κάποιος πρέπει να το αγοράσει.
Χρειάζεται επίσης να συμπεριλάβετε μια φωτογραφία που είναι διαφορετική από τα υπόλοιπα προϊόντα που υπάρχουν στην αγορά, ίσως να βγάλετε τη φωτογραφία από μια διαφορετική οπτική γωνία. Ακόμα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε έναν διαφορετικό συνδυασμό χρωμάτων σε σχέση με αυτούς που υπάρχουν, πράγμα που θα βοηθήσει το προϊόν σας να γίνει πιο δελεαστικό. Το κόκκινο χρώμα για παράδειγμα, έχει την τάση να προσδίδει στην φωτογραφία μια πιο pop διάθεση, ακόμα και εάν υπάρχει έστω και ένα στοιχείο με αυτό το χρώμα.
6. Έλεγχε την ολοκλήρωση της διαδικασίας πριν από την προσθήκη του FB pixel
Ένα από τα πιο σημαντικά λάθη που έκανε πολλές φορές, είναι ότι ξεχνούσε να ελέγξει την διαδικασία πληρωμής. Θα εκπλαγείτε με το τι μπορείτε να βρείτε κατά την ολοκλήρωση της διαδικασία πληρωμής. Για παράδειγμα, αν πουλάτε print on demand προϊόντα θα πρέπει να ελέγχετε για να δείτε ποια είναι τα μεταφορικά που θα βλέπουν οι πελάτες στο τέλος. Εάν βλέπουν από την αρχή τα μεταφορικά θα σας βοηθήσει, ώστε να αποφύγετε την εμφάνιση πολλών abandoned carts.
Θα συνιστούσαμε, να κάνετε δοκιμές πριν προσθέσετε το facebook pixel στον ιστότοπό σας, έτσι ώστε το Facebook να μην συνυπολογίσει δεδομένα σχετικά με εσάς και έτσι βασίσει το κοινό γύρω από ποιοι εσείς είστε, δεδομένου ότι εσείς δεν είστε ο ιδανικός/κατάλληλος πελάτης για τις διαφημίσεις σας.
Αφού έχετε κάνει δοκιμαστικές αγορές και πριν δημιουργήσετε μια διαφήμιση, προσθέστε το Facebook Pixel ή το pixel που αντιστοιχεί στην διαφημιστική πλατφόρμα που χρησιμοποιείτε στο site σας. Αυτό το pixel θα βοηθήσει το Facebook να κατανοήσει τον τύπο των ατόμων που επισκέπτονται τον ιστότοπό σας, που θα προσθέσουν στο καλάθι τους τα προϊόντα τους και θα τα αγοράσουν. Έτσι, βοηθάτε στο να γίνονται οι διαφημίσεις σας πιο αποτελεσματικές και να προσελκύσουν περισσότερο και στοχευμένο κόσμο.
7. Προωθούσε post στο Pinterest
Την πρώτη φορά που δημιούργησε μια διαφήμιση στο Pinterest, έκανε ένα λάθος που κάθε νέος στο χώρο της διαφήμισης θα μπορούσε να κάνει. Ενίσχυσε μια δημοσίευση αντί να δημιουργήσει μια διαφήμιση. Η λειτουργία προώθησης ήταν ορατή και αυτό που θεώρησε είναι ότι έτσι λειτουργούσε η διαφημιστική πλατφόρμα του Pinterest.
Έτσι, αντί να δημιουργήσει μια διαφήμιση, ενίσχυε το post του. Κέρδισε μερικά κλικ στην ιστοσελίδα. Ωστόσο, ξέχασε να προσθέσει το Pinterest pixel στον ιστότοπό του πριν δημιουργήσει τη διαφήμιση, με αποτέλεσμα τα νούμερα της διαφήμισης να μην ταιριάζουν μεταξύ τους.
Ο σημαντικότερος λόγος για τον οποίο η ενίσχυση του post του ήταν το μεγαλύτερο λάθος του, ήταν ότι χρησιμοποίησε τον προσωπικό του λογαριασμό στο Pinterest για τη δημοσίευση του. Έτσι, οι μόνοι άνθρωποι που είδαν τη διαφήμιση ήταν οι φίλοι και η οικογένειά του στην Θεσσαλονίκη. Ο χρόνος περνούσε και παρατηρούσε ότι η επισκεψιμότητα ήταν κυρίως από την Θεσσαλονίκη και δεν μπορούσε να καταλάβει γιατί κανείς από την υπόλοιπη Ελλάδα δεν έβλεπε τη διαφήμιση του. Αλλά όταν τελικά συνειδητοποίησε το λάθος του, ο προϋπολογισμός που είχα κάνει σχετικά με την διαφήμιση είχε ήδη δαπανηθεί και δεν μπορούσε να κάνει κάτι. Αυτή η διαφήμιση, μάλιστα δεν κατάφερε να κερδίσει ποτέ ούτε μια πώληση.
Η πραγματικότητα είναι ότι το Pinterest διαθέτει μια διαφημιστική πλατφόρμα όπου μπορείτε να τμηματοποιήσετε το κοινό σας για να βρείτε τον ιδανικό πελάτη για εσάς. Εάν θέλετε να εστιάσετε σε conversion campaigns και πρόκειται να ξεκινήσετε μια διαφήμιση και αναφέρει στο πάνω μέρος "traffic campaign" τότε είστε στο λάθος σημείο. Καλό θα ήταν μάλιστα να αποφύγετε την χρήση του προσωπικού σας λογαριασμού Pinterest για διαφημίσεις, ακόμα και αν έχετε πολλούς ακόλουθους.
8. Relevant Traffic
Ένα από τα πιο σημαντικά σημεία που οι περισσότεροι παραμελούν όταν πρόκειται να δημιουργήσουν μια διαφήμιση στο Facebook, είναι η απόκτηση της σωστής και κατάλληλης επισκεψιμότητας στο site τους.
Ο συγκεκριμένος πελάτης κατάφερε να κερδίσει την πρώτη του πώληση στο online κατάστημα του, με το να δημοσιεύσει άρθρα σχετικά με την γιόγκα. Αυτά τα άρθρα επικεντρώνονταν γύρω από έναν influencer. Κατάφερε λοιπόν να κερδίσει την πρώτη πώληση μέσα σε δύο μόνο ημέρες με τη δημοσίευση άρθρων γιόγκα. Αυτά τα άρθρα επικεντρώνονταν γύρω από έναν influencer.
Αμέσως μετά, επισκέφτηκε στο Facebook και ενημέρωσε τον influencer ότι τον επισήμανε στο άρθρο του. Και ενώ δεν είχε διαδοθεί σε όλο το κοινό, ένα σημαντικό ποσοστό "relevant traffic" τον βοήθησε να δημιουργήσει τις πρώτες πωλήσεις του. Αυτές οι πωλήσεις τον βοήθησαν στη συνέχεια στο να γίνουν οι διαφημίσεις του πιο αποτελεσματικές.
9. Δεν υπολόγιζε τους διαφορετικούς πολιτισμούς
Ο κόσμος είναι γεμάτος με δισεκατομμύρια ανθρώπους που χαρακτηρίζονται από διαφορετικές πεποιθήσεις, αξίες, χαρακτηριστικά προσωπικότητας και ιδιορρυθμίες που αποτελούν στοιχεία που μας ξεχωρίζουν από το σύνολο. Ως διαφημιστής, δεν πρέπει να το ξεχνάτε αυτό κατά τη διαδικασία δημιουργίας των διαφημίσεών σας.
Όταν για παράδειγμα διαφημίζετε ρούχα, ίσως χρειαστεί να είστε προσεκτικοί σχετικά με το πως είναι ραμμένα, ειδικά όταν τα ρούχα αυτά προορίζονται για χώρες οι οποίες είναι πιο συντηρητικές.
Πριν κάποια χρόνια είχε δημιουργηθεί μια διαφήμιση με τη φωτογραφία μιας «punk - rock γιαγιάς », η οποία προσέβαλε σε μεγάλο βαθμό αρκετούς ανθρώπους μιας συγκεκριμένης ευρωπαϊκής χώρας.
Με λίγα λόγια, όταν δημιουργείτε μια διαφήμιση, φροντίστε να τμηματοποιήσετε το κοινό σας, ώστε να λάβετε υπόψη τον πολιτισμό και τις αξίες αυτής της χώρας που στοχεύετε. Δεν γίνεται όλες οι φωτογραφίες του προϊόντος σας να λειτουργήσουν το ίδιο καλά σε διεθνές επίπεδο. Ασχοληθείτε με το να καταλάβετε τις πολιτιστικές διαφορές των διαφόρων περιοχών και αυτό θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε πιο εξατομικευμένες διεθνείς διαφημίσεις.
10. Δεν χρησιμοποίησε νωρίς remarketing & retargeting
Έφτιαξε πολλές καμπάνιες πριν δημιουργήσει την πρώτη του retargeting διαφήμιση και μακάρι να το είχε δοκιμάσει νωρίτερα. Οι retargeting διαφημίσεις του, συνήθως πετύχαιναν καλύτερη απόδοση των επενδύσεων του.
Η μαγεία του retargeting ad βρίσκεται στο ότι σας δίνει την δυνατότητα να ξανά κερδίσετε τα άτομα που επισκέφτηκαν για πρώτη φορά το site σας και δεν έμειναν σ΄αυτό. Δεν είναι όλοι έτοιμοι να αγοράσουν με την πρώτη τους επίσκεψη σ΄ένα site.
Ο πελάτης μας, είχε ξοδέψει τόσα πολλά χρήματα στην προσπάθεια του να κερδίσει περισσότερη επισκεψιμότητα και να επηρεάσει νέα άτομα για να επισκεφτούν το site του, χωρίς ποτέ να σκεφτεί τι θα συνέβαινε αν είχε περάσει περισσότερο χρόνο προσπαθώντας να φέρει πίσω αυτούς τους πρώτους επισκέπτες στο site του για να επανεξετάσουν το κατάστημά του και να προβούν, ίσως σε μια αγορά.
Αν είχε δοκιμάσει μια διαφήμιση remarketing νωρίτερα, θα είχε γλιτώσει μακροπρόθεσμα από το να ξοδέψει τόσα πολλά χρήματα στις διαφημίσεις του.
Oι διαφημίσεις remarketing, μπορεί να είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να κερδίσετε πίσω τα εγκαταλελειμμένα καλάθια αντί να στέλνετε email. Μπορείτε ακόμα να χρησιμοποιήσετε αυτού του είδους τις διαφημίσεις για το blog σας, χρησιμοποιώντας για παράδειγμα άρθρα για την γιόγκα που θα σας βοηθήσει να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.
Συμπέρασμα
Για να μπορέσετε να δημιουργήσετε μια επιτυχημένη διαφήμιση θα γνωρίσετε πολλές επιτυχίες και αποτυχίες . Κάθε αποτυχία θα σας μάθει και κάτι καινούριο το οποίο θα σας φέρνει κάθε φορά λίγο πιο κοντά στο να δημιουργήσετε μια επιτυχημένη digital marketing καμπάνια.
Μην αποθαρρύνεστε, με κάθε αποτυχία. Σκεφτείτε την, ως μια διαφημιστική εκπαίδευση. Μπορείτε να μάθετε πολλά από τα λάθη σας. Ακόμη και οι καλύτεροι marketers, μπορεί να δημιουργήσουν κακές διαφημίσεις. Η διαφορά είναι ότι πριν δημιουργήσουν την επόμενη διαφήμισή τους, θα περάσουν αρκετό χρόνο στο να προβληματιστούν με το τι πήγε στραβά και με το τι έκαναν λάθος. Συνεχίστε, λοιπόν, να είστε δημιουργικοί και να πειραματίζεστε και θα είστε στο σωστό δρόμο, ώστε οι μελλοντικές προσπάθειες να στεφθούν με επιτυχία.
Στο δικό μας digital agency Think Plus παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις στο χώρο της διαφήμισης και των social media από τη στιγμή της δημιουργίας τους και ξέρουμε ακριβώς πώς να προσαρμοστούμε στην κάθε περίπτωση, με εξίσου επιτυχή αποτελέσματα.
Digital Marketing Υπηρεσίες
Η συνεργασία σας μαζί μας θα αναδείξει την εταιρεία σας και αυτό μπορούν να σας το εγγυηθούν τα βραβευμένα success stories που έχουμε διανύσει μέχρι σήμερα!