SMS Marketing στο Shopify

Posted at:

12 May, 2021

Reading time:

9 min read

To short message service marketing ή όπως ίσως έχετε συνηθίσει να το αποκαλείτε SMS marketing, είναι το είδος του καναλιού μάρκετινγκ που θα σας βοηθήσει να κερδίσετε την προσοχή των χρηστών σας, σε αυτόν τον τόσο πολυσύχναστο online marketing κόσμο.

Δύο σημαντικά σημεία που πρέπει να προσέξετε

sms-marketing

Το πρώτο και σημαντικό σημείο που θα θέλαμε να ξεκαθαρίσουμε είναι σχετικό με την πιθανή παρανόηση του ονόματος που συχνά δημιουργείται. Μπορεί η λέξη SMS να μας θυμίζει το γραπτό μήνυμα των κινητών τηλεφώνων, όμως το SMS marketing, δεν χρησιμοποιείται μόνο με αυτόν τον τρόπο. Μπορείτε να εφαρμόσετε το SMS marketing σε οποιαδήποτε πλατφόρμα με δυνατότητες ανταλλαγής μηνυμάτων, όπως το Facebook, ή σε οποιαδήποτε συσκευή που επιτρέπει τις ειδοποιήσεις αυτού του τύπου, όπως το κινητό τηλέφωνο ή το desktop.

Το δεύτερο σημαντικό σημείο αφορά σε έναν κρίσιμο κανόνα που πρέπει πάντα να έχετε κατά νου κατά τη διάρκεια της δημιουργίας μιας εκστρατείας SMS marketing: "Στείλτε τα μηνύματά σας ακολουθώντας  πάντα μια στρατηγική".

Η παραπάνω πρόταση μπορεί να φαίνεται σαν την προφανή απάντηση για οποιαδήποτε ερώτηση έχει να κάνει με το μάρκετινγκ. Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως, είναι πολύ σημαντικό να μην στέλνετε συνέχεια μηνύματα διακόπτοντας ή ενοχλώντας τους χρήστες σας. Κρατήστε τα μηνύματα σας σύντομα, ισχυρά και τακτικά.

sms-marketing

Τώρα μπορούμε να εντρυφήσουμε στα "tips and tricks" που κάνουν το SMS marketing πραγματικό λειτουργικό! Οποιαδήποτε μορφή SMS marketing και εάν αρχίσετε να χρησιμοποιείτε πάντα θα έχετε τρεις βασικούς στόχους:  

  • Nα αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας
  • Να ενισχύσετε την αφοσίωση των πελατών σας
  • Να δημιουργήσετε πωλήσεις

Και εάν αναρωτιέστε: " Δεν είναι αυτοί οι ίδιοι τυποποιημένοι στόχοι που εφαρμόζονται σε οποιαδήποτε στρατηγική μάρκετινγκ;" Η απάντηση είναι φυσικά! Αλλά το SMS marketing είναι μοναδικό, γιατί η απόκτηση στόχου είναι άμεση, η προσπάθεια που καταβάλλετε εσείς είναι ελάχιστη και η απόδοση επένδυσης (ROI - Return on Investment), η αναλογία δηλαδή μεταξύ του καθαρού κέρδους και του κόστους που δαπανήθηκε, είναι αποτελεσματική.

Υπάρχουν δεκάδες λόγοι για να πραγματοποιήσετε μια SMS campaign και παρακάτω υπάρχουν μερικοί από τους πιο συνηθισμένους λόγους:

  • Προσφορές κουπονιών
  • Υπενθυμίσεις εγκαταλελειμμένων  καλαθιών
  • Πωλήσεις και προσφορές
  • Ενημερώσεις εορταστικής περιόδου
  • Ενημερώσεις νέων προϊόντων ή αποθέματος
  • Ειδοποιήσεις (για παράδειγμα πρόοδος παράδοσης)
  • Σχόλια πελατών

Πολλές στρατηγικές ενσωματώνουν ήδη αυτά τα ίδια μηνύματα στις καμπάνιες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους πιστεύοντας ότι αυτή η διαδικασία είναι αρκετά καλή. Δυστυχώς όμως, δεν είναι.

Το μέσο ποσοστό των email που διαβάζονται κυμαίνεται στο 20%. Ενώ το μέσο ποσοστό των SMS που διαβάζονται κυμαίνεται στο 98%. Εάν αυτό δεν ήταν αρκετό για να σας πείσει, τότε μπορούμε να προσθέσουμε ότι μόνο περίπου το 2% των links που υπάρχουν στα email, δέχονται το κλικ των χρηστών σε αντίθεση με τα links των SMS, που το ποσοστό  τους φτάνει στο 20%!

sms-marketing

Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι πρέπει να σταματήσετε το μάρκετινγκ μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, καθώς έχει τα δικά του σημαντικά πλεονεκτήματα! Σίγουρα όμως δεν πετυχαίνετε τους ίδιους στόχους με το SMS marketing. Συνιστάται μάλιστα να ενσωματώσετε αυτόν τον τύπο marketing τόσο στον οικονομικό σας προϋπολογισμό όσο και στη στρατηγική σας, αν θέλετε να πετύχετε την αφοσίωση των πελατών σας.

Τώρα που καταλάβατε τον λόγο για τον οποίο χρησιμοποιούνται τα SMS, μπορούμε να αρχίσουμε να εξετάζουμε πού ακριβώς χρησιμοποιούνται και γιατί, μιας και τόσο η στρατηγική όσο και τα αποτελέσματά σας σίγουρα θα διαφέρουν από πλατφόρμα σε πλατφόρμα!

SMS Μάρκετινγκ για ειδοποιήσεις push web

Χρησιμοποιούμε το PushOwl ως παράδειγμα για να εξηγήσουμε τα οφέλη του SMS marketing στο κινητό και στον υπολογιστή. Πρόκειται για μια εφαρμογή που έχει βαθμολογηθεί με 5 αστέρια από το Shopify και είναι αρκετά αξιόπιστη, αφού την χρησιμοποιούν περισσότερα από 10.000 καταστήματα Shopify Eshop σε όλο τον κόσμο. Έτσι μπορούμε να πούμε με μεγάλη βεβαιότητα ότι παρουσιάζει θετικά αποτελέσματα για οποιαδήποτε επιχείρηση, προϊόν ή υπηρεσία!

Το PushOwl σας επιτρέπει να στέλνετε ειδοποιήσεις "push" απευθείας στην οθόνη του πελάτη σας, δίνοντάς σας την ευκαιρία για άμεσο μάρκετινγκ.

sms-marketing

Ας μάθουμε πώς λειτουργεί:

  1. Εγκαταστήστε την εφαρμογή στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Μπορείτε να ξεκινήσετε χρησιμοποιώντας το βασικό πακέτο, το οποίο μάλιστα διατίθεται και δωρεάν και να αγοράσετε αργότερα το advanced πακέτο, όταν έχετε ήδη δει τα αποτελέσματά σας.
  2. Όταν οι χρήστες αρχίζουν να περιηγούνται στο κατάστημά σας, το PushOwl θα ζητήσει την άδειά τους για την αποστολή push web ειδοποιήσεων. Από επισκέπτης γίνεσαι συνδρομητής με ένα μόνο κλικ!
  3. Ρυθμίστε τις αυτόματες ειδοποιήσεις που αφορούν τα πάντα! Από τις ειδοποιήσεις για τις έκπτωσης, τις εκπτώσεις-αστραπή (flash sales), τις προωθήσεις προϊόντων και τις προειδοποιήσεις αποθεμάτων μέχρι απλούς χαιρετισμούς, εορταστικές ενημερώσεις, αίτημα ελέγχου και υπενθυμίσεις καλαθιού και η λίστα συνεχίζεται...
  4. Προσαρμόστε τις ειδοποιήσεις σας ώστε να ταιριάζουν στο στυλ και τη "φωνή" του εμπορικού σήματός σας (brand). Έχετε μόνο λίγους χαρακτήρες στη διάθεσή σας, γι 'αυτό αναδείξτε όσο μπορείτε τις καλύτερες  δεξιότητες σας στη δημιουργία περιεχομένου και τη δημιουργικότητά σας!
  5. Συμπεριλάβετε δελεαστικές εικόνες στην ειδοποίησή σας για να προσελκύσετε ακόμη περισσότερο την προσοχή και το ενδιαφέρον των χρηστών. Το περιεχόμενο με δελεαστικές εικόνες λαμβάνει 94% περισσότερες προβολές από αυτές χωρίς εικόνες.
  6. Αποκτήστε εις βάθος γνώση της απόδοσης της καμπάνιας σας με εξαιρετικά δεδομένα και αναλύσεις. Με τον τρόπο αυτό θα μάθετε ποιες προσφορές δημιουργούν πωλήσεις και θα σας βοηθήσουν να ανακαλύψετε ευκαιρίες αγοράς οδηγώντας σας στη σωστή κατεύθυνση για ακόμη πιο επιτυχημένες καμπάνιες στο μέλλον.

sms-marketing

Ένα άλλο εξαιρετικό πλεονέκτημα που προσφέρει το PushOwl είναι η δυνατότητα ενσωμάτωσης εκτεταμένων εφαρμογών και περαιτέρω ενίσχυσης των στρατηγικών ειδοποίησης.

Μάρκετινγκ SMS για μηνύματα κειμένου

sms-marketing

Το SMS marketing μπορεί από κάποιους να θεωρείται "old-school", αλλά μέχρι και σήμερα παραμένει πανίσχυρο.

Η Tech Jury είναι μια ομάδα εμπειρογνωμόνων λογισμικού που ελέγχουν και επανεξετάζουν το λογισμικό και άλλα διαδικτυακά προϊόντα για να δώσουν στο κοινό διαφανείς κριτικές και απαντήσεις. Έχουν μελετήσει περισσότερα από 35 συναρπαστικά δεδομένα και στατιστικά στοιχεία σχετικά με την επιτυχία του SMS marketing σήμερα, και θα θέλαμε να σας παρουσιάσουμε μερικές από τις παρατηρήσεις τους!

Σχεδόν 6 δισεκατομμύρια άνθρωποι θα μπορούν να στέλνουν και να λαμβάνουν γραπτά μηνύματα έως το 2025, και το πραγματικό μεγάλο ποσοστό του 61% του παγκόσμιου πληθυσμού θα έχει πρόσβαση σε διαδικτυακό κινητό. Αυτό σημαίνει ότι το μάρκετινγκ για κινητά θα συνεχίσει να είναι επιτυχημένο στο μέλλον. Έτσι, παρά τις δυνατότητες που έχουν οι ειδοποίησης push στο διαδίκτυο, το τυπικό μάρκετινγκ κειμένου θα συνεχίσει να ισχύει και να είναι ισχυρό.

Ο μέσος Αμερικανός ελέγχει το τηλέφωνό του περίπου 47 φορές την ημέρα και δηλώνει ότι θα ανοίξει ένα μήνυμα κειμένου μέσα σε 15 λεπτά από τη λήψη του. Στην πραγματικότητα, το 90% των SMS διαβάζεται πραγματικά μέσα σε 3 λεπτά. Αυτός είναι πολύ πιο γρήγορος χρόνος διαβάσματος σε σχέση με την ανάγνωση ενός email που μπορεί να παραμένει στα σκοτεινά βάθη ενός φακέλου spam!

Μόλις και μέχρι πέρυσι υπήρχαν πάνω από 7,9 δισεκατομμύρια συνδρομές για κινητά σε όλο τον κόσμο, κάτι που βοηθά να εξηγήσουμε γιατί αποστέλλονται καθημερινά έως και 23 δισεκατομμύρια μηνύματα κειμένου παγκοσμίως. Ναι, καλά καταλάβατε, μιλάμε για κάθε μέρα!

Ένας άνθρωπος χρειάζεται κατά μέσο όρο περίπου 90 δευτερόλεπτα για να διαβάσει και να απαντήσει σε ένα μήνυμα SMS, αλλά πάνω από 90 λεπτά για να απαντήσει σε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Τι είναι αυτό που κάνει αυτά τα δεδομένα ιδιαίτερα;

Λοιπόν, ουσιαστικά χρησιμεύουν ως υπενθύμιση ότι το SMS marketing κατέχει ένα τεράστιο τμήμα της αγοράς και εάν δεν ασχολείστε, χάνετε τη δυνατότητα να προσεγγίσετε χιλιάδες ή ακόμη και εκατομμύρια ανθρώπους καθώς αναπτύσσετε την επιχείρησή σας.

Ο λόγος για τον οποίο το SMS Μάρκετινγκ έχει τόσο υψηλά ποσοστά επιτυχίας έγκειται στο γεγονός ότι είναι ένα πολύ αποδοτικό και οικονομικά προσιτό κανάλι μάρκετινγκ. Οι δράσεις όπως είναι οι προωθητικές ενέργειες και οι εκπτώσεις-αστραπή (flash sales), απαιτούν άμεση παράδοση για γρήγορη προσέγγιση και αλληλεπίδραση. Αυτό ακριβώς σας επιτρέπουν να κάνετε τα γραπτά μηνύματα σάς και μάλιστα με πολύ χαμηλό κόστος!

Επιπλέον, μπορείτε να αφιερώσετε ελάχιστο χρόνο στην ίδια την καμπάνια, γεγονός που θα σας δώσει τη δυνατότητα να επικεντρωθείτε σε άλλους τομείς μάρκετινγκ που απαιτούν ανθρώπινο δυναμικό και ιδιαίτερη προσοχή. Χρησιμοποιώντας την εφαρμογή του PushOwl, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτόματες δυνατότητες ανταλλαγής μηνυμάτων κειμένου για παρακολούθηση επαφών, να ορίσετε ακριβείς χρόνους παράδοσης, να στείλετε μηνύματα κειμένου που προκαλούνται από συγκεκριμένες συμπεριφορές ή ακόμη και να επαναφέρετε τους πελάτες σε ένα εγκαταλελειμμένο καλάθι αγορών.

sms-marketing

Αν όλα αυτά ακούγονται πολύ καλά για να είναι αληθινά, είναι επειδή υπάρχει μια πολύ λεπτή γραμμή μεταξύ του επιτυχημένου SMS marketing και ενός εντελώς ενοχλητικού spam. Για να έχετε την ανάλογη επιτυχία υπάρχουν μερικοί κανόνες που πρέπει να ακολουθήσετε:

Πρόθεση

Μην στέλνετε ένα SMS χωρίς πρώτα να έχετε ξεκαθαρίσει την πρόθεση σας! Θυμηθείτε, ότι οι χρήστες μπορούν να δουν  μόνο ένα μικρό απόσπασμα του SMS σας στην οθόνη τους πριν το ανοίξουν. Εάν το μήνυμά σας δεν είναι αρκετά δελεαστικό για αυτούς από τους πρώτους κιόλας χαρακτήρες, θα μειώσετε το ποσοστό επιτυχίας σας και θα έχετε χάσει μια καλή ευκαιρία.

Εξατομίκευση

Εξατομικεύστε τα μηνύματά σας όσο καλύτερα μπορείτε. Η απλή χρήση του ονόματος ενός πελάτη δεν είναι πάντα αρκετά καλή, θα πρέπει επίσης να εξετάσετε στοιχεία όπως: H τοποθεσία, η προηγούμενη δραστηριότητα, οι πρόσφατες αγορές και άλλες ενδείξεις συμπεριφοράς ώστε να προσαρμόσετε τα μηνύματά σας.

Μήκος

Κρατήστε το όσο πιο σύντομο γίνεται. Έχετε την δυνατότητα να χρησιμοποιήσετε περίπου 160 χαρακτήρες. Μπορεί να είναι δύσκολο να κάνετε ένα τόσο σύντομο μήνυμα συναρπαστικό και ταυτόχρονα δελεαστικό, οπότε πάρτε τον χρόνο σας!

sms-marketing

Χρόνος

Η λήψη ενός sms από μια επιχείρηση πολύ αργά το βράδυ ή το πρωί μπορεί να ενοχλήσει τους πελάτες σας και υπάρχει πιθανότητα να τους χάσετε. Εξετάστε λοιπόν,  τις ζώνες ώρας κατά τη ρύθμιση της αυτοματοποίησης του μηνύματος και προσπαθήστε να τηρήσετε τον γενικό κανόνα μάρκετινγκ για την αποστολή του, μεταξύ 10:30 και 11:30 ή 14:30 και 15:30.

Άδεια

Φυσικά γνωρίζετε ήδη ότι δεν μπορείτε να στείλετε ένα SMS μάρκετινγκ, αν ο χρήστης δεν το έχει αποδεχτεί. Αν το κάνετε, θα έχετε παραβιάσει την προστασία δεδομένων και  τους νόμους του GDPR. Πρέπει επίσης να συμπεριλάβετε μια επιλογή εξαίρεσης σε κάθε ένα από τα μηνύματα σας. Μην ανησυχείτε, η εξαίρεση λειτουργεί υπέρ σας, διότι αν οι χρήστες επιλέξουν να εξαιρεθούν, τουλάχιστον θα έχετε καταφέρει να διατηρήσετε τη βάση δεδομένων σας καθαρή από τους μη ενδιαφερόμενους συνδρομητές. Αυτό θα σας δώσει πιο ακριβή αποτελέσματα απόδοσης και θα αποκαλύψει το που θα πρέπει να εστιάσετε περισσότερο!

Think Plus: εξειδικευμένο και καταρτισμένο προσωπικό στο SMS Marketing

sms-marketing-digital-marketing

Με εξειδίκευση και πρωτοπορία στον τομέα του digital marketing, η Think Plus παρέχει ιδιαίτερη έμφαση και στο performance και το αντιμετωπίζει ως τον ακρογωνιαίο λίθος του σύγχρονου μάρκετινγκ που έχει εξελιχθεί, αλλά δημιουργεί και άριστο content που ικανοποιεί τόσο τον πελάτη όσο και το κοινό του.

Έχοντας ως στόχο τη διαρκή βελτιστοποίηση της ψηφιακής στρατηγικής και με βασικό και απαράβατο κανόνα ότι το SMS marketing να είναι ένα από τα πιο εξελιγμένα μέσα επικοινωνίας για κάθε επιχείρηση που με την ορθή εκτέλεση μπορεί να φέρει εξόχως σημαντικά οφέλη, εγγυάται ότι το μήνυμά σας βρίσκεται στα κατάλληλα ψηφιακά χέρια.