2 δισ € τζίρος στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο το 2011

/2 δισ € τζίρος στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο το 2011

2 δισ € τζίρος στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο το 2011

Στα 1,5 εκατομμύρια καταναλωτές ψωνίζουν μέσω Internet στην Ελλάδα, ενώ ο τζίρος που κάνουν στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου ανήλθε στα 1,7 δισ. ευρώ  το 2011, σημειώνοντας αύξηση κατά 30% έναντι του 2010!

Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία της έρευνας  «Το Ηλεκτρονικό Εμπόριο στην Ελλάδα» που πραγματοποίησε το Εργαστήρι Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, με επικεφαλής τον καθηγητή κ. Γ. Δουκίδη.

Ένας στους πέντε καταναλωτές χρησιμοποιούν το δίκτυο του ηλεκτρονικού εμπορίου για την αγορά υπολογιστών, περιφερειακών και ηλεκτρονικών συσκευών, οι 4 στους 10 για την αγορά ηλεκτρικών – ηλεκτρονικών ειδών κι οι 7 στους 10 για παραγγελίες έτοιμου φαγητού, ενώ ωριμάζει και η συμπεριφορά των καταναλωτών απέναντι στα ηλεκτρονικά καταστήματα και στη χρήση του ίντερνετ για να κάνουν τις καλύτερες δυνατές αγορές.

Το Ηλεκτρονικό Εμπόριο στην Ελλάδα

• Καταγραφή των Ελλήνων on-line καταναλωτών

• Αξιολόγηση των Ελληνικών ηλεκτρ. καταστημάτων

2 δισ € τζίρος στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο το 2011 - wDB qsVUKJx4CyxR0kLkeV TwIL7e9J IvfMk6mXRBsjs0ke  gtJJFn  GNeNnGWAlPz13pd3wxhNUjcfmJD5s2c7h8smDIYL6VPf fDi  MCukQyE - 2 δισ € τζίρος στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο το 2011
Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου & Επιχειρείν (ELTRUN)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΑΣΟΕΕ)
Καθ. Γ. Δουκίδης
Επικ. Καθ. Γ. Λεκάκος
Επικ. Καθ. Κ. Πραματάρη

 

Ηλεκτρονικό Εμπόριο B-C:
Νέα Επιχειρηματική Ευκαιρία € 5-6 δισ.


€ 1,7 δισ. αγορές το 2011 με ετήσια αύξηση +30%2 δισ € τζίρος στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο το 2011 - G AUVz8FQBHy5XUMZumbiYi9T5s1hKcxjThfmAOf oBODxFRJKDecHBy3frpMnAKZMCeRphdFpR6y5nN9csVkfN1h5WpLYpCep56fXL2 O K3b6oOYU - 2 δισ € τζίρος στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο το 2011


1,5 εκ. Έλληνες on-line ώριμοι καταναλωτές2 δισ € τζίρος στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο το 2011 - q puxKZEBrKQ4y tOBu72soy3iz7y8aI5AqT9FwR hrR4abrPiM0ZC8oVnOidzHrnY4JI9iUwSzzlsC9bGbFdeDd3 Rzpq6qbbmifz9 A jea7EPBHI - 2 δισ € τζίρος στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο το 2011

  • Ευκαιρίες: εξαγωγές, νέες υπηρεσίες, αντιμετώπιση ανεργίας
  • Άναρχη ανάπτυξη 2.000 on-line καταστημάτων
  • Αναγκαίες δράσεις: φορέας πολιτικής, εκπαίδευση εμπόρων, registry και πιστοποίηση, βέλτιστες πρακτικές υποστήριξη καταναλωτών κλπ


Online Αγορές: Ποικιλία προϊόντων και αύξηση συχνότητας2 δισ € τζίρος στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο το 2011 - 9nbI0D4LTIFYxmjb qJSIAaEfcSkRHgO5z6tg4crC6ysmGs3eXdH58gsy Uh4YRiU45kWwfsUsNfvx2o4xvDFp7OKGDDvF12g6X0ZyD5JKS8jdvyVcA - 2 δισ € τζίρος στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο το 2011

 

 

Εμπιστεύομαι  ένα ηλεκτρ. κατάστημα και με κερδίζει όταν…2 δισ € τζίρος στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο το 2011 - RtRxREbEcDK1rbnIiOuQXYxYKutXwKPGDdjA AFobmvuL85mvy5CU40VHRNDWEoTVPvCwiipQOeUyUxbNy3Uwz4V73ALV4YR7i0a4keUC040rubIJT0 - 2 δισ € τζίρος στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο το 2011

2 δισ € τζίρος στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο το 2011 - 00B T8cYWLyMs6PsRRsKmClY 0Qg0LM8Qm6crZKraeczKCzulfYSsIl7u6OUBShODF1DmNZhUe8Jea79p OK NFfJc0 HW8it7ndznyi3cPu2sct Ng - 2 δισ € τζίρος στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο το 2011

 

Λόγοι που οι χρήστες Internet ΔΕΝ πραγματοποιούν online αγορές2 δισ € τζίρος στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο το 2011 - lghyhpeu7QIz14tiNgLOnlfohvL2PpfrAkHsXzZbXXezctO5VawPdl9mI80JmpAmlfRHEw 7iTxhR  Dk2uQ1FaiWXZLSPJeSzjLGxKC cE2Lz Zryg - 2 δισ € τζίρος στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο το 2011


2 δισ € τζίρος στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο το 2011 - CYtAA0zXiJ57URxMITA7Rn0P25kKutVejW0IGgXgeRg8vh3yGP51odFwHqxY5xXJfiJLa4NTtLkv abzJagQKtCWppWjkVGitcoLw5QWEHDwGKynRcU - 2 δισ € τζίρος στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο το 2011

 

Λειτουργία των Ηλεκτρ. Καταστ. ως Τυπική επιχείρηση


Το 15% των Ηλεκτρονικών Καταστημάτων πρέπει να τα αποφεύγουν οι on-line αγοραστές αφού δεν παρουσιάζουν τα βασικά στοιχεία μιας τυπικής επιχείρησης όπως η διεύθυνση καθώς και το τηλέφωνο και το e-mail. Σίγουρα η αποφυγή εμφάνισης των στοιχείων αυτών υπονοεί μια ψηφιακή οντότητα που προσπαθεί απρόσκοπτα να παραπλανήσει τους πιθανούς αγοραστές.

2 δισ € τζίρος στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο το 2011 - xMg FkfM8qKkddhJKjGuodcFYfuV2vnb7St6KcRFMkYFpDBGLuskLhhwA8E78Z8pE3QDujUQnmf3mRpqxePv4eov0IRsryMuzRAyr8UhYHk7h PgFE8 - 2 δισ € τζίρος στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο το 2011

 

Εξασφάλιση Πελατών και Ασφάλεια on-line Συναλλαγών


Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία τα ηλεκτρονικά καταστήματα θα πρέπει να αποσαφηνίζουν στους on-line αγοραστές με απλό τρόπο τους “όρους χρήσης του
ηλεκτρονικού καταστήματος” και προτείνεται οι χρήστες να τα διαβάσουν πριν την πλοήγηση στην σχετική ιστοσελίδα.

Οι πρακτικές λήψης αιτήματος για παραγγελία και ολοκλήρωση της παραγγελίας, οι τρόποι πληρωμής, η παράδοση των προϊόντων αλλά και η δυνατότητα ακύρωσης της παραγγελίας ή αντικατάστασης των προϊόντων θα πρέπει να παρουσιάζονται με ευκρίνεια, και να δίνεται η δυνατότητα επικοινωνίας από πλευράς πελάτη σε περίπτωση διαφωνίας ή επιφύλαξης.

Επίσης θα πρέπει να αναλύεται η πολιτική προστασίας των προσωπικών δεδομένων και η ασφάλεια των συναλλαγών και να αναγνωρίζεται από το ηλεκτρονικό κατάστημα ως ζήτημα μείζονος σημασίας. Δυστυχώς το 40% των Ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων αποφεύγει να αποσαφηνίσει τα παραπάνω στους on-line καταναλωτές και άρα θεωρούνται ότι είναι επικίνδυνα να πραγματοποιούνται on-line συναλλαγές.

2 δισ € τζίρος στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο το 2011 - IWVnz1ZvBBg772itq1T5m jE8K7N6hOlJtAq F 3b2NiIOw4du10o5o3rM  WCBFIaKjqgAAsUyGYSJPyKf1LX QFLwK74DBgVtx6pX3n0mD8iE85 Q - 2 δισ € τζίρος στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο το 2011

 

Πιστοποίηση των Ηλεκτρ. Καταστ. & Εξυπηρέτηση Πελατών


Οι σύγχρονοι καταναλωτές πλέον απαιτούν επαγγελματική εξυπηρέτηση όπως η δυνατότητα ανάδρασης (feedback) και καταγραφής παραπόνων, η δομημένη ηλεκτρονική φόρμα επικοινωνίας, καθώς και η λειτουργία ανασκόπησης και αξιολόγησης των αγοραζομένων προϊόντων.

Όλα τα παραπάνω ενισχύουν το σημαντικό θέμα της εμπιστοσύνης για τις ηλεκτρονικές αγορές αφού το 85% των χρηστών Internet που δεν αγοράζουν on-line το θεωρούν ως τον κύριο λόγο για τις μη-αγορές. Παράλληλα το 66% των Ελλήνων χρηστών Internet αναφέρει ότι θα εμπιστευόταν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα αν είχε πιστοποίηση από αξιόπιστο ανεξάρτητο φορέα.

Δυστυχώς το 55% των Ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων έχει βασικές παραλήψεις όσον αφορά την εξυπηρέτηση των πελατών και την πιστοποίηση τους από ανεξάρτητο οργανισμό.


2 δισ € τζίρος στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο το 2011 - 7mNHffj7QgmBm0zRd13Zn2rQ1IfHmGDH20mzruja5GM Cy6N2a9Cm9BjNe5kTCEz wH46oldTwWrxddTih1wMZf54X1ST3 GhSLyajg5kWoDyjJkYks - 2 δισ € τζίρος στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο το 2011

 

Προχωρημένες Πελατοκεντρικές Υπηρεσίες των E-Shops


Παρ’ όλα αυτά 1 στα 4 Ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα λειτουργούν με βέλτιστες πρακτικές που συναντάμε στα γνωστά διεθνή ηλεκτρονικά καταστήματα αφού έχουν ξεκάθαρες πρακτικές προστασίας και εξυπηρέτησης πελατών, εξασφαλίζουν την ασφάλεια των συναλλαγών και έχουν ήδη πιστοποιηθεί από ανεξάρτητο φορέα.

Πέρα από αυτά όμως παρέχουν και ιδιαίτερα προχωρημένες υπηρεσίες που αξιολογούνται ιδιαίτερα υψηλά από τους Έλληνες καταναλωτές όπως η εξυπηρέτηση μετά την πώληση (after-sales) και η συνεχής πληροφόρηση για την εξέλιξη της παραγγελίας.

2 δισ € τζίρος στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο το 2011 - TJYM4dr861l548RIQUIKqyEAz8hZ253nVgwkgFwg2T2ehB52mOQ8vZ0dqCpgTvKMUhchsyihRqKuByfAl zZt9U uG0zlFG5VUeAZeDSoPFLTLtRbIQ - 2 δισ € τζίρος στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο το 2011

 

Για να αποκτήσετε μια πιο πλήρη εικόνα των αποτελεσμάτων της Έρευνας, δείτε ακόμη τα συμπληρωματικά:

2009-09-10T23:53:15+00:00 Σεπτέμβριος 10th, 2009|