Πώς το μοντέλο συνδρομής βοηθά στην ανάπτυξη του e-shop

Posted at:

17 June, 2020

Reading time:

8 min read

Αν και το μοντέλο συνδρομής (subscription model), δεν είναι κάτι καινούριο στον χώρο του εμπορίου, οι δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει αναπτύσσονται όλο και περισσότερο μέρα με την ημέρα, μιας και το καταναλωτικό κοινό στρέφει την προσοχή του σε μια πιο digital νοοτροπία. Για τις e-commerce εταιρείες μάλιστα που έχουν εναρμονιστεί με αυτή την προσέγγιση προβλέπεται αύξηση στις πωλήσεις τους.

Ας χρησιμοποιήσουμε για παράδειγμα το brand Dollar Shave Club. Η εταιρεία αυτή ιδρύθηκε το 2011 και ασχολήθηκε με την πώληση των ξυραφιών μιας χρήσης σε συνδρομητική βάση (subscription basis), με το brand να γνωρίζει μεγάλη επιτυχία στηριζόμενο στο μοντέλο συνδρομής (subscription model). Στην πραγματικότητα, η Retail Dive ανέφερε ότι  η εταιρεία Dollar Shave Club, δεν ήταν μόνο σε θέση να πουλά τα προϊόντα της σε μια επαναλαμβανόμενη βάση, αλλά ήταν επίσης σε θέση να διατηρήσει ένα απίστευτα μεγάλο ποσοστό των πελατών της. Το ποσοστό της διατήρησης  των πελατών της έφτανε κατά μέσο όρο στο 40-50%, για το χρονικό διάστημα των έξι μηνών μετά την έναρξη της εγγραφής τους.

Χάρη στο viral marketing τους, στο προϊόν που προσέφεραν και στο επιχειρηματικό μοντέλο που ακολούθησαν, κατάφεραν να "χτίσουν" μακροπρόθεσμες σχέσεις εμπιστοσύνης  με τους πελάτες τους και να δημιουργήσουν μια γρήγορα αναπτυσσόμενη επιτυχημένη εταιρεία. Μάλιστα μετά από πέντε χρόνια  λειτουργίας της, ένα από τα πιο γνωστά brand καταναλωτικών προϊόντων,  η Unilever, εμφανίστηκε και εξαγόρασε την DSC , προσφέροντας το ποσό του ενός δισεκατομμυρίου δολαρίου.

Βέβαια, η Dollar Shave Club δεν είναι η μόνη εταιρεία που γνώρισε την επιτυχία μέσω αυτής της προσέγγισης, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οποιοδήποτε brand προσφέρει συνδρομή μπορεί να εξαγοραστεί για ένα δισεκατομμύριο. Εντούτοις, το μοντέλο συνδρομής  βοηθά πολλούς επιχειρηματίες ηλεκτρονικού εμπορίου να επιτύχουν απίστευτα αποτελέσματα γύρω από σημαντικές μετρήσεις όπως στην lifetime value (LTV), retention rate, και στην μείωση της απώλειας των πελατών της.

Στο άρθρο αυτό, θα αναφερθούμε στο πώς μπορούν οι επιχειρηματίες ηλεκτρονικού εμπορίου χρησιμοποιώντας το μοντέλο συνδρομής, να επιτύχουν υψηλές πωλήσεις.

Τί είναι το μοντέλο συνδρομής (subscription model);

Πριν εντρυφήσουμε στις λεπτομέρειες σχετικά με το θέμα του μοντέλου συνδρομής, ας εξετάσουμε αρχικά τα βασικά στοιχεία του "τι είναι" και "το πως λειτουργεί".

Τί είναι το μοντέλο συνδρομής;

Το μοντέλο συνδρομής βασίζεται στην εγγραφή ενός πελάτη- αγοραστή, ο οποίος ενδιαφέρεται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρετε. Πληρώνει μια καθορισμένη τιμή σε τακτά χρονικά διαστήματα, συνήθως μία φορά το μήνα ή μία φορά το χρόνο. Το μοντέλο αυτό, χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τους εκδότες εφημερίδων και βιβλίων τον 17ο αιώνα, και πλέον χρησιμοποιείται και από τις online επιχειρήσεις, ως ένας τρόπος για να δημιουργηθεί μια συνεχή σχέση με τους  πελάτες και όχι μια συναλλαγή που θα πραγματοποιηθεί μόνο για μια φορά.

subcription model free flex

Παρατηρήθηκε αύξηση των πωλήσεων στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, σε επιχειρήσεις που χρησιμοποίησαν το μοντέλο συνδρομής, όπως συνέβη και με την εταιρεία BirchBox, η οποία ξεκίνησε να προσφέρει συσκευασίες με δείγματα προϊόντων ομορφιάς το 2010, με μηνιαία συνδρομή.

Από τότε και μετά όλο και περισσότεροι επιχειρηματίες εμφανίστηκαν, οι οποίοι αξιοποίησαν την παραπάνω τάση της μηνιαίας συσκευασίες. Κάποιοι άλλοι μάλιστα πρόσφεραν συνδρομές σχετικά με τα προϊόντα που χρειάζεται να ξαναγεμίζονται συχνά ή να αντικαθίστανται όπως τα ξυραφάκια. Μέχρι το 2016,τα δεδομένα που προέκυψαν από τις διάφορες μετρήσεις, έδειξαν ότι υπήρχαν περισσότερες από 2.000 διαθέσιμες συνδρομητικές υπηρεσίες στην αγορά.

Τα τελευταία χρόνια, η αγορά γύρω από το εμπόριο που βασίζεται σε συνδρομές αυξήθηκε με ταχείς ρυθμούς. Έρευνα αναφέρει ότι η συνδρομητική αγορά μέσα σε πέντε χρόνια γνώριζε μια αύξηση της τάξης του 100 τοις εκατό σε κάθε έτος, με μερικούς μάλιστα επιχειρηματίες να κερδίζουν περισσότερο από $2 δισεκατομμύρια από τις πωλήσεις τους. Σημειώστε μάλιστα, ότι περισσότερο από το 15% των online αγοραστών έχουν εγγραφεί για να αγοράσουν τουλάχιστον ένα προϊόν που παρέχεται μέσω συνδρομής.  

subscribe

Γιατί το μοντέλο συνδρομής έχει σημασία για τους σύγχρονους επιχειρηματίες eshop;

Παρά το γεγονός της όλο και αυξανόμενης δημοτικότητας του μοντέλου αυτού, υπάρχει άλλος λόγος για να χρησιμοποιηθεί από τους επιχειρηματίες του ηλεκτρονικού εμπορίου; Ένας πολύ σημαντικός λόγος λοιπόν, είναι ότι η συγκεκριμένη προσέγγιση προσφέρει στις online εταιρείες μερικές μοναδικές δυνατότητες και πλεονεκτήματα που το μέχρι τώρα παραδοσιακό εμπόριο δεν μπορεί να καλύψει.

Δυνατότητα ενσωμάτωσης της βιωσιμότητας στην επιχείρηση


Με το μοντέλο συνδρομής, οι εταιρείες οδηγούν τους πελάτες να πραγματοποιούν προγραμματισμένες πληρωμές, πράγμα που σημαίνει ότι έχουν τακτικό, επαναλαμβανόμενο εισόδημα που εισέρχεται στην επιχείρηση τους με ένα καθορισμένο πρόγραμμα. Αυτό δημιουργεί ένα πιο σταθερό και προβλέψιμο επιχειρηματικό μοντέλο και παρόλο που οι συνδρομές μπορεί να αφορούν μικρές χρονικές περιόδους, δίνει την δυνατότητα για επαναλαμβανόμενες αγορές. Οι έρευνες δείχνουν  ακόμα, ότι οι χρήστες διατηρούν τις συνδρομές τους. Η εταιρεία BarkBox, που προσφέρει μια μηνιαία συνδρομή με προϊόντα για κατοικίδια, ανέφερε ότι το ποσοστό διατήρησης των πελατών τους φτάνει κατά μέσο όρο τους 17 μήνες.

barkbox

Ενίσχυση της δυνατότητας προβλέψεων

Καθώς οι συνδρομές αυτές πραγματοποιούνται σε μια πιο σταθερή βάση, όπως η φύση της συμφωνίας ορίζει, οι επιχειρηματίες ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν την δυνατότητα να κάνουν προβλέψεις που σχετίζονται με τα κέρδη της εταιρείας τους με μεγαλύτερη ακρίβεια. Το γεγονός αυτό προσθέτει σταθερότητα και επιτρέπει στην επιχείρηση να λαμβάνει αποφάσεις με βάση αξιόπιστους αριθμούς χωρίς να βασίζεται σε εκτιμήσεις και υποθέσεις σχετικά με το μέλλον.  

Μείωση των ποσοστών απώλειας πελατών και δυνατότητα ανάπτυξης μακροχρόνιων σχέσεων μαζί τους


Επειδή οι συνδρομές συνεπάγονται μια συνεχή σχέση μεταξύ της εταιρείας και του πελάτη, αυτό δίνει μια μοναδική ευκαιρία στον επιχειρηματία να χτίσει μια μακροπρόθεσμη αγορά, μήνα με το μήνα, από πελάτες που μένουν ευχαριστημένοι με το προϊόν. Με τη συνεχή επικοινωνία και τη συνέπεια στην παράδοση των προϊόντων, οι εταιρείες μπορούν  με εντυπωσιακό τρόπο να μειώσουν τα ποσοστά απώλειας πελατών και να δημιουργήσουν πιστούς αγοραστές.

Επιρροή στην αξία του χρόνου ζωής του πελάτη (Customer Lifetime Value - CLV)

Οι συνδρομές βοηθούν τους πελάτες να προβούν σε μια αγορά με την ιδιότητα του μέλους, γεγονός που τους δεσμεύει ώστε να πραγματοποιήσουν και άλλες αγορές σε μια μακροπρόθεσμη βάση, αποφεύγοντας έτσι την πραγματοποίηση μιας και μοναδικής συναλλαγής. Αυτό ενισχύει την αξία του χρόνου ζωής του πελάτη σας. H Chathri Ali, COO της εταιρείας ReCharge Payments, εξήγησε ότι αυτό δημιουργεί επίσης μια μοναδική ευκαιρία για όλες τις επιχειρήσεις και μεταξύ άλλων αναφέρει:

Οι συνδρομές ανοίγουν τις πόρτες σε ιδιαίτερα πρότυπα παρόμοια με εκείνα του Amazon Prime. Οι πελάτες σας θεωρούνται μέλη και, επομένως, είναι πιο πιθανό να δημιουργούν υψηλότερο ποσοστό στις τιμές των παραγγελιών τους και στις τιμές διάρκειας ζωής τους. Με λίγα λόγια οι συνδρομές βοηθούν τους πελάτες να "εθίζονται" με την επιχείρησή σας.

netflix

Επιλογές συνδρομητικής υπηρεσίας για eshop σε Shopify

Ποιες είναι λοιπόν οι διαθέσιμες επιλογές για τους επιχειρηματίες που χρησιμοποιούν shopify eshop σε σχέση με το μοντέλο συνδρομής;

shopify subscription

Ας δούμε μερικά από τα διαφορετικά εργαλεία που μπορούν να ενσωματωθούν στην πλατφόρμα.

ReCharge Payments

Το ReCharge Payments μετατρέπει την πώληση των προϊόντων συνδρομής σε μια απλή και ιδιαίτερα εξατομικευμένη διαδικασία με ημερομηνίες παράδοσης και διακοπής της συνδρομής που μπορούν να διαμορφωθούν, με πρόβλεψη αποθεμάτων, με σωστή διαχείριση παραγγελιών και πολλά άλλα πλεονεκτήματα. Είναι εξαιρετικά ισχυρό και ευέλικτο εργαλείο, ιδανικό για τις επιχειρήσεις που επιθυμούν να αναπτυχθούν γρήγορα στην αγορά.

Κόστος: 39,99 δολάρια /μήνα

Bold Subscriptions

Η bold βοηθά τους εμπόρους να πραγματοποιούν συνδρομές είτε σε μεμονωμένα προϊόντα είτε σε μια ολόκληρη παραγγελία. Χρησιμοποιώντας αυτό το εργαλείο, οι πελάτες μπορούν να διαχειριστούν αφενός τις λεπτομέρειες γύρω από τις συνδρομές τους και αφετέρου μπορούν να επιλέξουν την δυνατότητα αγοράς ενός προϊόντος για μια μόνο φορά.

Κόστος: Ξεκινά από 29,99 δολάρια /month

SpurIT

Με επαναλαμβανόμενες παραγγελίες και συνδρομές από την SpurIT, οι επιχειρηματίες μπορούν να δημιουργούν και να διατηρούν συνδρομές, προγράμματα πληρωμών και τιμολόγηση προϊόντων. Δεν απαιτούνται τα στοιχεία του πελάτη για την σύνδεση, γεγονός που καθιστά την διαδικασία συνδρομής πιο γρήγορη. Κατά την ολοκλήρωση της παραγγελίας, όμως, απαιτείται η αποστολή email με έναν σύνδεσμο πληρωμής που πρέπει να ακολουθήσουν οι πελάτες για να τακτοποιήσουν τις οικονομικές τους υποχρεώσεις.

Κόστος: 15,95 δολάρια /μήνα

PayWhirl

Η  διαδικασία της χρέωσης συνδρομής του PayWhirl επιτρέπει στους πελάτες να χρησιμοποιούν επιλογές αυτοεξυπηρέτησης και να διαχειρίζονται τις δικές τους πληροφορίες σχετικά με τις συνδρομές. Με την χρήση του cloud για αποθήκευση αυτό το εργαλείο είναι ιδανικό για τους επιχειρηματίες που δεν θέλουν να σπαταλήσουν πολλά χρήματα και θέλουν απλά να δοκιμάσουν ένα εργαλείο συνδρομής.

Κόστος: Δωρεάν πρόγραμμα

Η κατάλληλη επιλογή είναι διαφορετική για τον καθένα και εξαρτάται από τις ανάγκες και τις επιθυμίες της επιχείρησής σας, οπότε φροντίστε να έχετε κάνει την σωστή έρευνά και να έχετε πειραματιστεί με εργαλεία που προσφέρουν free trial περιόδους πριν δεσμευτείτε σε ένα μόνο εργαλείο.

subscription model

Πώς ένα agency μπορεί να βοηθήσει με την υλοποίηση της συνδρομής

Αν είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε το ταξίδι σας στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου χρειάζεστε ένα συνταξιδιώτη που θα σας βοηθήσει και θα σας οδηγήσει στον σωστό δρόμο για την επιτυχία.

Υπάρχουν μερικές σημαντικές ερωτήσεις που θα πρέπει να απαντήσετε στην διάρκεια αυτής σας της προσπάθειας. Όπως:

  • Πώς ξέρετε ποια χρέωση συνδρομής είναι η καλύτερη επιλογή;
  • Σε ποιες ρυθμίσεις πρέπει να προβείτε, έτσι ώστε να μην διακόπτεται η υπάρχουσα ροή αγοράς σας;
  • Ποιες επιλογές πρέπει να λάβετε υπόψη για τους πελάτες σας που θα τους οδηγήσουν σε υψηλότερα ποσοστά παραγγελίας;

Η Think Plus διαθέτει την απαραίτητη τεχνογνωσία ώστε να την εμπιστευθείτε για να αναλάβει την κατασκευή του shopify eshop σας. Παρέχει τους κατάλληλους επαγγελματίες, που θα αναλάβουν την καθοδήγησή σας από την αρχή, αναλύοντας βήμα προς βήμα τις ιδιαιτερότητες της επιχείρησής σας, ώστε να βρεθούν οι ιδανικές λύσεις για εσάς και την εταιρεία σας. Με την εμπειρία που διαθέτουμε στη δημιουργία ιστοσελίδων ηλεκτρονικών καταστημάτων, είμαστε σε θέση να προσφέρουμε στην επιχείρησή σας τα κατάλληλα εργαλεία, ώστε να αναδειχθεί και να αυξήσει τις online πωλήσεις της.

think plus

Ενίσχυση της αξίας διάρκειας ζωής των πελατών μέσω του συνδρομητικού μοντέλου

Καθώς εξετάζετε τρόπους για να αυξήσετε την αξία της διάρκειας ζωής των πελατών για την επιχείρησή σας, μην ξεχάσετε να σκεφτείτε πώς η προσθήκη προϊόντων που βασίζονται στο μοντέλο συνδρομής μπορεί να βοηθήσει στην επίτευξη αυτού του στόχου. Με έναν καλό συνεργάτη που κατανοεί τις ανάγκες σας, μπορείτε να χτίσετε τη βιωσιμότητα στο μοντέλο εσόδων σας σε χρόνο μηδέν.

Επικοινωνήστε μαζί μας , για να ορίσουμε μια συνάντηση και να γνωρίσετε από κοντά τους ανθρώπους που θα αναλάβουν εξολοκλήρου την κατασκευή και διαχείριση του eshop σας και θα σας βοηθήσουν να φτάσετε το κατάστημά σας με το μοντέλο συνδρομής στο επόμενο επίπεδο. Συνεργαστείτε μαζί σας για να βγείτε κερδισμένοι!