Πώς να γράψετε meta descriptions - 7 Βασικές οδηγίες για Shopify eshops
Posted at:
24 July, 2023
Reading time:
6 min read
Βελτιστοποιήστε το Shopify eshop σας και προσελκύστε περισσότερους πελάτες με αυτές τις πρακτικές συμβουλές για τα σωστά meta descriptions.
Ως αφοσιωμένος επιχειρηματίας, προσπαθείτε πολύ για να προωθήσετε το Shopify eshop σας αποτελεσματικά. Από τη σύνταξη περιγραφών προϊόντων (product descriptions) έως τη βελτιστοποίηση εικόνων, έχετε κατακτήσει αρκετά βασικά στοιχεία του SEO.
Ωστόσο, υπάρχει μια πολύ σημαντική πτυχή του Search Engine Optimization που μπορεί να αποτελεί πρόκληση: τα meta descriptions. Ποια είναι η σημασία τους και πώς μπορείτε να γράψετε αποτελεσματικές περιγραφές που απευθύνονται στις μηχανές αναζήτησης αλλά και τους πελάτες σας;
Ανακαλύψτε τη σημασία των meta descriptions, μάθετε πώς να δημιουργείτε συναρπαστικές περιγραφές και ξεκλειδώστε τα μυστικά για τη βελτιστοποίηση του eshop σας για να ενισχύστε τη διαδικτυακή σας παρουσία.
Τι είναι τα meta descriptions;
Είναι το κομμάτι κώδικα που συνοψίζει το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας. Ουσιαστικά, είναι το κείμενο, συχνά μήκους περίπου 160 χαρακτήρων, που εμφανίζεται κάτω από τον τίτλο της σελίδας σας στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης.
Οι μηχανές αναζήτησης το εμφανίζουν στα αποτελέσματα αναζήτησης όταν η περιγραφή περιλαμβάνει επίσης τις λέξεις-κλειδιά που αναζητούνται. Σε αντίθεση με τον τίτλο της σελίδας, οι μετα-περιγραφές (όπως μεταφράζονται συχνά στη χώρα μας) δεν αποτελούν πάντα παράγοντα κατάταξης SEO, αλλά δελεάζουν τους χρήστες να κάνουν κλικ σε μια σελίδα και αποτελούν μέρος του αποτελεσματικού on-page SEO.
Το meta description (ελλ. meta-περιγραφή) είναι η υπόσχεση που δίνετε στους χρήστες που πραγματοποιούν μια αναζήτηση και τους δίνετε να καταλάβουν άμεσα με τι σχετίζεται το link που θα πατήσουν.
Τα βασικά μέρη που μπορείτε να γράψετε τέτοιες περιγραφές στο Shopify eshop σας είναι:
- Αρχική σελίδα
- Σελίδα προϊόντων
- Σελίδες κατηγορίας
- Όλες οι υποσελίδες (υπηρεσίες, επικοινωνία κ.λπ)
7 Βασικά Tips για meta descriptions στο Shopify
- Μπείτε στη θέση του πελάτη σας
- Κάντε τις περιγραφές μοναδικές
- Διατηρήστε το βέλτιστο μήκος & μέγεθος
- Κάντε τες δελεαστικές
- Προσθέστε call to action
- Χρησιμοποιήστε το βασικό keyword
- Αποφύγετε meta description generators
1. Μπείτε στη θέση του πελάτη σας
Σκεφτείτε τι θα ανάγκαζε έναν χρήστη να κάνει κλικ στο δικό σας Link. Για να το βρείτε, πρέπει να απαντήσετε σε τρεις ερωτήσεις:
- Τι προσφέρετε;
- Γιατί πρέπει να αγοράσω από εσάς;
- Τι πρόβλημα έχω και εσείς με βοηθάτε να το ξεπεράσω;
Για τις σελίδες προϊόντων, το πρώτο ερώτημα έχει μια απλή απάντηση: προσφέρετε το προϊόν σας. Το δεύτερο αφορά στη μοναδικότητα του brand σας και στα χαρακτηριστικά που σας κάνει να ξεχωρίζετε από τον ανταγωνισμό σας. Το τρίτο έχει να κάνει με το ότι απαντάτε στα θέλω και στις ανάγκες των πελατών σας.
Οι μετα-περιγραφές για την αρχική σας σελίδα είναι λίγο πιο δύσκολες. Μια συνθισμένη πρακτική είναι να τονίζετε επανειλημμένα το brand σας. Αυτό είναι το μοναδικό πράγμα που προσφέρει ολόκληρο το κατάστημά σας και είναι ο λόγος για τον οποίο οι πελάτες πρέπει να αγοράσουν από εσάς.
2. Κάντε τις περιγραφές μοναδικές
Πείτε στους αναγνώστες για το τι κάνετε, ενημερώστε τους για το unique selling proposition σας και επικοινωνήστε αυτές τις πληροφορίες πολλές φορές, με διαφορετικούς και μοναδικούς τρόπους. Το να δυσκολεύεστε να βρείτε μια αποτελεσματική meta-περιγραφή για την Shopify homepage σας είναι σύνηθες φαινόμενο, γι' αυτό καλό είναι να είστε υπομονετικοί και να σκεφτείτε καλά το brand σας.
Αν είστε "παλιός" στο eCommerce, σκεφτείτε τι λένε οι πελάτες που επιστρέφουν στο Shopify eshop σας; Και αν είστε νέος, τι σας έκανε να πιστεύετε ότι αυτή η επιχείρηση θα έβρισκε πελάτες;
Ο στόχος της μετα-περιγραφής σας είναι να κάνετε κλικ, αλλά είναι επίσης μια ευκαιρία να αναδείξετε το brand σας. Σκεφτείτε τις περιγραφές ως συνέχεια της μάρκας σας και ως μια ευκαιρία να ορίσετε με σαφήνεια το USP σας χρησιμοποιώντας σχετικές λέξεις-κλειδιά.
3. Διατηρήστε το βέλτιστο μήκος & μέγεθος
Η Google και γενικά οι μηχανές αναζήτησης, έχουν συγκεκριμένο όριο χαρακτήρων. Για τα meta descriptions, μείνετε μεταξύ του ορίου των 155 έως 160 χαρακτήρων. Η Google πιθανότατα θα κόψει οποιοδήποτε κείμενο μετά από αυτό, που σημαίνει ότι δεν θα φαίνεται ολοκληρωμένο στον χρήστη και ίσως να τον αποθαρρύνει από το να πατήσει το link σας. Βάλτε το πιο σημαντικό κομμάτι του κειμένου σας στην αρχή της περιγραφής σας, όπως CTA ή λίγα λόγια για το brand σας.
4. Κάντε τες δελεαστικές
Σκεφτείτε τις σύντομες αυτές περιγραφές ως το χαλάκι καλωσορίσματος στο Shopify e-shop σας. Βεβαιωθείτε ότι η περιγραφή σας είναι σαφής, συναρπαστική και δελεαστική. Πείτε στους αναγνώστες τι πρέπει να περιμένουν στη σελίδα σας για να έχουν μια ξεκάθαρη εικόνα σχετικά με το τι να περιμένουν από το brand σας.
Αποφύγετε τη χρήση πολλών επιθέτων ή φανταχτερών λέξεων - ενώ είναι δελεαστικό να γράψετε "φοβερό" ή "εντυπωσιακό", συνήθως τέτοιοι χαρακτηρισμοί είναι περισσότεροι αποτρεπτικοί, παρά δελεαστικοί. Αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε πιο δημιουργικό κείμενο, βεβαιωθείτε ότι είναι σχετικό με την ταυτότητά σας και με το προϊόν σας.
5. Προσθέστε call to action
Ένα CTA στην περιγραφή σας θα ενθαρρύνει τους χρήστες να κάνουν κλικ στο Shopify σας. Βοηθούν τους αναγνώστες να καταλάβουν τι προσφέρετε και τι να περιμένουν μετά το κλικ.
Για να βρείτε καλό CTA, σκεφτείτε τα διαφορετικά κίνητρα πίσω από την αναζήτησή τους. Αν κάποιος ψάχνει για έναν πιο ευρύ όρο αναζήτησης, όπως γυναικεία παπούτσια, θα παρατηρήσετε ότι κατατάσσονται πολλές σελίδες κατηγοριών. Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τις σελίδες κατηγοριών του Shopify για να περιηγηθούν, σε σχέση με τις σελίδες προϊόντων όπου αγοράζουν. Αντικατοπτρίστε αυτές τις προθέσεις στο CTA σας.
Μερικά παραδείγματα:
- Αγοράστε τώρα
- Εξερευνήστε τη συλλογή μας
- Ανακαλύψτε νέες τάσεις
- Περιηγηθείτε στα προϊόντα μας
- Προλάβετε την προσφορά
6. Χρησιμοποιήστε το βασικό keyword
Βρείτε έναν τρόπο να συμπεριλάβετε τη λέξη-κλειδί-στόχο σας για να βοηθήσετε τις μηχανές αναζήτησης να κατατάξουν τη σελίδα σας. Βεβαιωθείτε ότι ακούγεται σαν να το έγραψε ένας άνθρωπος. Για παράδειγμα, το να βάζετε όλες τις λέξεις-κλειδιά σας σε ένα meta description όπως "Αγοράστε γυναικεία παπούτσια, γυναικεία παπούτσια τένις και γυναικεία παπούτσια σε έκπτωση εδώ!" δεν είναι καλή εικόνα για το e-shop, επειδή μοιάζει εξαναγκασμένο και ρομποτικό.
Αντ' αυτού, συμπεριλάβετε με φυσικό τρόπο τη λέξη-κλειδί στην περιγραφή σας.
7. Αποφύγετε meta description generators
Υπάρχει κάποια συζήτηση σχετικά με το αν πρέπει ή όχι να χρησιμοποιείτε generators για τα meta descriptions. Τα εργαλεία αυτά μπορεί να παράγουν περιγραφές που φαίνονται βαρετές και στερούνται προσωπικότητας. Μπορούν όμως να λειτουργήσουν αν είστε ένα brand με χιλιάδες SKUs και δεν έχετε αρκετούς πόρους για να τις γράψετε.
Ως μικρή επιχείρηση, είναι καλύτερα να τις γράφετε χειροκίνητα - ειδικά για τις σελίδες που έχουν μεγάλη επισκεψιμότητα αναζήτησης.
Η μετα-περιγραφή είναι μία από τις καλύτερες ευκαιρίες για να κάνει κάποιος κλικ στο αποτέλεσμα της αναζήτησής τους που έχει προτείνει το Shopify e-shop σας.
Αυτά τα αυτοματοποιημένα εργαλεία είναι ένας σημαντικός λόγος για τον οποίο η Google έχει αρχίσει να επεμβαίνει και να ξαναγράφει τις περιγραφές. Η μηχανή αναζήτησης στοχεύει στην αποφυγή περιεχομένου χαμηλής ποιότητας που δεν ικανοποιεί την πρόθεση αναζήτησης. Θα μπορούσαμε λοιπόν να ισχυριστούμε ότι είναι προτιμότερο να μην υπάρχει περιγραφή, από το να υπάρχει μια κακογραμμένη.
Είτε είστε νέος ιδιοκτήτης είτε έμπειρος διαχειριστής e-shop, πρέπει να ξέρετε ότι τα mea descriptions είναι σημαντικά για την αύξηση της επισκεψιμότητας του site σας, την παροχή καλής εμπειρίας χρήστη και τη βελτίωση των conversion. Ακολουθώντας τα παραπάνω βήματα, θα είστε στον σωστό δρόμο για τη βελτιστοποίηση της online παρουσίας σας και σύντομα θα δείτε τα οφέλη της μεγαλύτερης επισκεψιμότητας και των υψηλότερων πωλήσεων.
→ Shopify Guide: Πώς να χρησιμοποιείτε Shopify tags στο eshop σας
→ Shopify Template Tips: Πώς να επιλέξετε την ιδανική εμφάνιση για το eshop σας
→ Κατασκευή eshop Shopify: Ένας γρήγορος και εύκολος οδηγός για αρχάριους
→ Reviews πελατών: Γιατί τα θέλετε για το eshop σας & πώς να τα αποκτήσετε
Αναδείξτε το e-shop σας με στοχευμένες στρατηγικές
Επικοινωνήστε μαζί μας για να δούμε το project σας ή για να λάβετε δωρεάν συμβουλευτική.