Τι πρέπει να προσέξω στην κατασκευή eshop

Posted at:

12 September, 2018

Reading time:

7 min read

Βρισκόμαστε σε μια εποχή κατά την οποία οι καταναλωτές δείχνουν ξεκάθαρα την προτίμηση στις αγορές μέσω της κατασκευής eshop, κάτι που οφείλεται στο συντριπτικό πλεονέκτημα ότι μπορούν να δουν, να συγκρίνουν και να αγοράσουν προϊόντα και υπηρεσίες οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας το θελήσουν.

Για αυτόν ακριβώς το λόγο, ένα eshop πρέπει πρώτα από όλα να είναι εύχρηστο και λειτουργικό, να είναι και ξεχωριστό. Ο στόχος είναι οι πελάτες μας να μένουν με κάθε αγορά το ίδιο ευχαριστημένοι, παρέχοντάς τους ένα άψογο εξατομικευμένο αποτέλεσμα κάθε φορά. Τα προϊόντα/υπηρεσίες θα πρέπει να παρουσιάζονται απλά και κατανοητά, ώστε με αυτόν τον τρόπο να διευκολύνεται στο μέγιστο η διαδικασία της αγοράς.

Ας δούμε τους λόγους για μια κατασκευή eshop

kataskevi-eshop-logoi

Ένας βασικός λόγος που πολλές επιχειρήσεις επιλέγουν την κατασκευή eshop είναι η μείωση των εξόδων, σε συνδυασμό με τη μεγάλη δεξαμενή του online καταναλωτικού κοινού, με τις άπειρες δυνατότητες που δημιουργούνται για online προώθηση και διαφήμισης, με αισθητά χαμηλότερο πάντα κόστος.

Ας δούμε τώρα τα βήματα που απαιτούνται για την κατασκευή eshop

Εφόσον έχετε μια αποκρυσταλλωμένη ιδέα την απαιτούμενη ιδέα/επιχείρηση και θέλετε να ξεκινήσετε την online πώληση προϊόντων/υπηρεσιών, τότε θα βρεθείτε μπροστά σε μια σειρά από προβλήματα που ακούν στο όνομα Domain, Hosting, SEO και διάφορες άλλες υπηρεσίες και plug-ins με τα οποία κανείς δεν είναι υποχρεωμένος να είναι εξοικειωμένος.

Γιατί δεν απευθύνεστε σε έναν ειδικό;

Τα πλεονεκτήματα της επιλογής ενός ειδικού είναι ότι μπορεί να κατασκευάσει για εσάς ένα καθόλα ολοκληρωμένο και πλήρως ενημερωμένο λειτουργικό eshop, σύμφωνα πάντα με τις ανάγκες σας και τις τάσεις της αγοράς.

Μια άλλη επιλογή είναι τα έτοιμα πακέτα, τα οποία περιέχουν όλες τις υπηρεσίες που χρειάζονται για να οικοδομηθεί ένα eshop, όπως επίσης και ένα περιβάλλον ικανοποιητικής διαχείρισης του. Το μειονέκτημα των έτοιμων πακέτων είναι πως οι προδιαγραφές και τα χαρακτηριστικά ενός eshop είναι σταθερά και δε γίνεται να καλύψουν εξειδικευμένες ανάγκες που πιθανόν να έχετε για το δικό σας site.

kataskevi-eshop-eidikos

Ενημερωτικά, κάποια από τα χαρακτηριστικά έτοιμων πακέτων κατασκευής eshop, είναι:

  • Domain και Hosting περιέχονται εντός του πακέτου
  • Παρέχονται έτοιμα Templates/δυνατότητα δημιουργίας μοναδικού δικού σας
  • Δε χρειάζεται να κατέχετε γνώση προγραμματισμού
  • Εύκολη εισαγωγή κατηγοριών, προϊόντων, περιγραφών και τιμών
  • Δυνατότητα παροχής διαφορετικών τρόπων πληρωμής στους πελάτες σας.

Το eshop αποτελεί μέρος του branding

Τι είναι τελικά αυτό που κάνει ένα brand πετυχημένο; Το branding πρέπει να λαμβάνεται υπόψη από την πρώτη μέρα που στήνεται μια επιχείρηση. Αυτό που πρέπει να ξέρουμε καλά είναι πως το branding είναι η μόνη λύση για να πάμε ένα βήμα μπροστά και στις αγορές, αφού αναδεικνύει τον τομέα των εξαγωγών. Δείτε για παράδειγμα την περίπτωση του Google, το οποίο και πέτυχε απλά επειδή επέμεινε σε μια ταυτότητα και όχι σε πολλές και διαφορετικές. Η κατασκευή eshop είναι λοιπόν ένα μέρος του branding μιας επιχείρησης, αφού δηλώνει αλλά και ισχυροποιεί τη θέση σας στην αγορά.

Οι πελάτες δεν τηρούν στάση αναμονής

kataskevi-eshop-pelates

Η δημιουργία eshop καλό είναι να μην κωλυσιεργεί και ξεκινά άμεσα, χωρίς καθυστερήσεις ή αναβολές. Με κάθε καθυστέρηση μπορεί να χάνετε πολλά, αφού ο κόσμος σας αναζητά και δε σας βρίσκει. Και το ζήτημα εδώ είναι ότι δεν ψάχνουν συγκεκριμένα τη δική σας εταιρεία, αλλά κάποια επιχείρηση σαν τη δική σας, η οποία ουσιαστικά να κάνει την ίδια δουλειά με εσάς. Αργά ή γρήγορα θα βρουν τον ανταγωνιστή και θα κάνουν δουλειά μαζί του, αφού κανείς δεν τηρεί στάση αναμονής στο ίντερνετ.

Πώς ένα eshop συμβάλλει στη διαδικτυακή παρουσία;

Τα κύρια προαπαιτούμενα για μια ολοκληρωμένη και πλήρη διαδικτυακή παρουσία είναι:

  • Το αισθητικό μέρος. Ο σχεδιασμός του eshop είναι το πρώτο πράγμα που αντικρίζει κάποιος υποψήφιος πελάτης και αυτή η εντύπωση πρέπει να είναι αμιγώς επαγγελματική.
  • Το λειτουργικό μέρος. Αναφερόμαστε φυσικά στην εφαρμογή υποστήριξης και διαχείρισης του eshop.
  • Την αποτελεσματικότητα, αναφορικά με την κατάταξη του eshop μας στις πρώτες θέσεις στις μηχανές αναζήτησης, όπως επίσης και τη θετική ανταπόκριση που προκαλεί ο δικτυακός τόπος στους υποψήφιους πελάτες που τον επισκέπτονται.

Φροντίστε να ανανεώνετε διαρκώς το eshop σας

Όπως ακριβώς μπορεί να συμβαίνει και με ένα φυσικό κατάστημα -αναλόγως πάντα με την εποχή και την εμπορική περίοδο- φροντίστε να επεμβαίνετε διαρκώς στην αισθητική και την εμπορική ανανέωσή του έτσι και σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει να ανανεώνετε τους καταλόγους σας, τα προϊόντα σας, όπως και τις προσφορές σας. Μπορείτε να αξιοποιήσετε τα στατιστικά της κίνησης των πελατών σας για να διαπιστώσετε ποια είναι τα προϊόντα σας που χρειάζονται αλλαγή και αντικατάσταση. Με τον ίδιο τρόπο που αλλάζουν οι αγοραστικές τάσεις, θα πρέπει να προσαρμόζεστε και να μεταβάλλεστε και εσείς στο eshop σας.

Μη διστάσετε να πρωτοπορήσετε

Όπως γίνεται εύκολα κατανοητό, ο πρώτος που κάνει κάτι καινούριο είναι και αυτός που ηγείται του ανταγωνισμού. Αν λοιπόν το eshop σας σχετίζεται με ένα αντικείμενο που είναι πρωτόγνωρο για τα δεδομένα της αγοράς τη δεδομένη στιγμή, τότε φυσικά να μη διστάσετε ούτε λεπτό να δοκιμάσετε την τύχη σας, αναθέτοντας άμεσα τη δημιουργία του στους ειδικούς. Ο  χρόνος για ανασφάλειες και δεύτερες σκέψεις είναι εντελώς περιττός και το επιχειρηματικό ρίσκο είναι σε κάθε περίπτωση μηδαμινό. Αυτός που τολμά είναι και αυτός που νικά και αυτή είναι μια αρχή που δεν αλλάζει σε καμία εποχή.

Η υπομονή είναι πάντα ένα προσόν

Ακριβώς όπως συμβαίνει και για ένα φυσικό κατάστημα και μπορεί να χρειαστεί χρόνος μέχρι να έρθουν τα πρώτα κέρδη, έτσι λοιπόν και ένα eshop, θα χρειαστεί να επενδύσετε το χρόνο σας. Μην κάνετε το λάθος να περιμένετε απ' ευθείας κέρδη και σε καμία περίπτωση να μην απογοητεύεστε εάν δε δείτε επιτυχία από την πρώτη μέρα. Το διαδίκτυο είναι ένας ζωντανός οργανισμός που σαν κάθε άλλος, ακολουθεί κανόνες, μεθοδολογίες και συγκεκριμένη διαδρομή και πρέπει και εσείς να ακολουθείτε τις επιταγές του.

Εκμεταλλευτείτε τα Abandoned Carts

kataskevi-eshop-abandoned-carts

Μια ενδιαφέρουσα ιδέα είναι να παρακολουθείτε τα abandoned carts του eshop σας, τα οποία χονδρικά αφορούν αν κάποιος πρόσθεσε προϊόντα στο καλάθι και συνέβη κάτι ώστε τελικά δεν ολοκλήρωσε την αγορά. Μπορείτε λοιπόν αν θελήσετε να επικοινωνήστε μαζί του ώστε να τον ρωτήσετε αν χρειάζεται κάποια βοήθεια για την ολοκλήρωση της αγοράς ή απλά να του υπενθυμίσετε ότι έχει αφήσει κάτι στο καλάθι του και αν το θέλει, μπορεί ακόμη να το αγοράσει. Παρομοίως, καλό θα ήταν να ακολουθήσετε ένα σύστημα επιβράβευσης για όσους πελάτες ψωνίζουν συχνά, με το να τους κάνετε ειδικές εκπτώσεις και να τους δίνετε εξτρά πόντους που θα εξαργυρώνουν στις αγορές στο eshop σας. Εάν τώρα η πλατφόρμα του eshop σας δεν εμφανίζει τα abandoned carts, τότε μάλλον πρέπει να αναθέσετε την κατασκευή του σε κάποιον ειδικό.

Δοκιμάστε διαγωνισμούς

Ένας έξυπνος τρόπος είναι να οργανώσετε διαγωνισμούς, με απώτερο σκοπό να προσελκύσετε περισσότερο κόσμο ώστε να τους «πείσετε» να κάνουν εγγραφή στο eshop σας. Βάλτε ως δώρο ένα δικό σας προϊόν και με αυτόν τον τρόπο θα καταφέρετε να κερδίσετε επισκεψιμότητα, αλλά και να διαδώσετε το eshop σας σε μια λογική στόμα σε στόμα. Φυσικά, το καλύτερο μέσο ώστε να διαδώσετε ένα διαγωνισμό παραμένει το Facebook.

Τα δώρα δεν είναι ποτέ κακή ιδέα

kataskevi-eshop-dora

Μια ακόμη καλή ιδέα, αν μπορείτε να την εφαρμόσετε, είναι να δίνετε κάποια δώρα, ως δείγμα δωρεάν ή συνοδευτικά ως δώρο μαζί με οποιαδήποτε παραγγελία μέσω του eshop σας. Ειδικά όταν δεν το περιμένει ο πελάτης και λειτουργεί σαν έκπληξη, τότε η εντύπωση που θα σχηματίσει για το eshop σας θα είναι η καλύτερη δυνατή και κάπως έτσι θα μιλήσει και σε άλλους για εσάς ώστε να γίνετε viral.

Διαχειριστείτε τα έξοδα αποστολής

Ένα σημαντικό ζήτημα που απασχολεί πολλούς υποψήφιους πελάτες σας είναι οι τρόποι αποστολής και πόσο αυτοί θα κοστίσουν. Για αυτό το λόγο, είναι πολύ καλό να έχετε σε εμφανές σημείο ένα κουμπί που θα τους οδηγεί στη σελίδα με τους τρόπους αποστολής. Το καλύτερο θα ήταν τα έξοδα αποστολής να είναι μηδενικά, ώστε όλα να είναι πιο εύκολα και απλά για τον πελάτη. Τα δωρεάν μεταφορικά μάλιστα θα μπορούσαν να αποτελέσουν κι ένα ισχυρό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών σας. Σίγουρα πάντως δώστε στον πελάτη σας αρκετούς εναλλακτικούς τρόπους αποστολής για τις αγορές του στο eshop σας.

Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων του πελάτη

Ένας πολύ βασικός παράγοντας ώστε να σας εμπιστευτεί ο υποψήφιος πελάτης είναι η ασφάλεια που του εξασφαλίζετε. Το eshop πρέπει να είναι και να φαίνεται ασφαλές, κάτι που συμβαίνει διασφαλίζοντας τις συναλλαγές με κάποιο πρωτόκολλο ασφαλείας ή μέσω της ομαλότητας που παρέχει το περιβάλλον κάποιας τράπεζας. Ακόμη, μπορείτε να τοποθετήσετε σε κάποιο σημείο του eshop εικονίδια που υποδεικνύουν ασφάλεια. Τέτοια είναι τα ssl ή και εικονίδια συνεργαζόμενων τραπεζών. Σε κάθε περίπτωση, πρέπει ο πελάτης να είναι απόλυτα σίγουρος πως τα στοιχεία που σας παρέχει μέσω των συναλλαγών στο eshop είναι απολύτως εμπιστευτικά και αξιοποιούνται μονάχα για τις ανάγκες της κάθε συναλλαγής.

Η κατασκευή eshop δεν πρόκειται να επηρεάσει τις αξίες και τον χαρακτήρα της επιχείρησής σας,  αλλά πρόκειται να τονίσει και να αναδείξει τα δυνατά της σημεία, υπό ένα διαφορετικό και σύγχρονο κανάλι επικοινωνίας.

Στην Think Plus δε δημιουργούμε και σας παραδίδουμε ένα eshop έτσι απλά. Προτιμάμε να συζητούμε μαζί σας σχετικά με τους επαγγελματικούς και προσωπικούς σας στόχους, έπειτα να κάνουμε εξονυχιστική έρευνα στο διαδίκτυο για όλες τις νέες τάσεις στην δημιουργία eshop στην Αθήνα και στο τέλος να σας προτείνουμε όλους τους τρόπους που θα σας οδηγήσουν στην επιτυχία. Καλέστε μας τώρα ώστε να μας εμπιστευθείτε την κατασκευή eshop και βγείτε κερδισμένοι!