Γιατί το Email Marketing είναι ο ακρογωνιαίος λίθος του Digital Marketing

Posted at:

23 January, 2018

Reading time:

11 min read

Γιατί το Email Marketing είναι ο ακρογων

Το email marketing έχει εξελιχθεί σε ένα από τα πιο χρήσιμα εργαλεία στα πλαίσια του performance marketing και αυτό ενώ συνιστά και μια από τις πιο εύκολες και γρήγορες λύσεις για την προώθηση των προϊόντων σας. Στο νέο διαδικτυακό τοπίο που έχει αναδυθεί, οι email campaigns έχουν πρωτεύοντα ρόλο στην επικοινωνία και τη διαφήμιση ενός brand και ο σχεδιασμός ενός σωστού newsletter που επικοινωνεί καθαρά και έξυπνα το επιθυμητό μήνυμα είναι το Α και το Ω του επιτυχημένου performance marketing.

email-marketing-mac

Το performance marketing ως το παρόν και το μέλλον

Πρωτίστως, αξίζει να αναφερθούμε στα μεγάλα προτερήματα του performance marketing, το οποίο και αποτελεί αφενός την πιο σύγχρονη τάση στο χώρο της διαφήμισης και του μάρκετινγκ, προσπερνώντας τις καθιερωμένες και παραδοσιακές οδούς και αφετέρου ελαχιστοποιεί το ρίσκο για τον πελάτη και του παρέχει μετρήσιμα αποτελέσματα.

email-marketing-analytics

Με το performance marketing έχετε τη δυνατότητα να πληρώσετε μόνο με βάση τα αποτελέσματα της εκάστοτε καμπάνιας και της προωθητικής ενέργειας, ούτως ώστε να διατηρήσετε τη λειτουργικότητα του μπάτζετ σας και τη βιωσιμότητα της επιχείρησής σας. Έτσι, ορίζετε εσείς οι ίδιοι το όριο των στόχων που επιθυμείτε να επιτύχετε, αποφασίζετε εξαρχής ποιο ποσό προσφέρετε για την κάθε πετυχημένη ενέργεια και στο τέλος πληρώνετε μονάχα για τις ολοκληρωμένες πράξεις και ενέργειες που ανταποκρίνονται στους κανόνες που είχατε θέσει επί τάπητος από την αρχή. Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, το performance marketing είναι μια λύση που έχετε κάθε λόγο να εμπιστευτείτε και να την ακολουθήσετε.

Τα πολλαπλά πλεονεκτήματα του email marketing

Ας δούμε όμως σε αυτό το σημείο αναλυτικά όλα τα πλεονεκτήματα που μπορεί να περιλαμβάνει μια άρτια καμπάνια email marketing:

  • Παγκόσμια εμβέλεια: Μέσω μιας email campaign μπορείτε να επικοινωνήσετε το μήνυμά σας εύκολα και γρήγορα σε κάθε γωνιά της γης, χωρίς κανέναν περιορισμό στο χώρο και τον χρόνο. Για παράδειγμα κάποιος που βρίσκεται στην Ελλάδα και κάποιος που βρίσκεται στην Αυστραλία θα γίνουν και οι δύο κοινωνοί του email ακριβώς την ίδια στιγμή.
  • Χαμηλότερο κόστος: Αν το μπάτζετ που διαθέτετε είναι περιορισμένο ή αν δε θέλετε να κάνετε σπατάλη, δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να επικοινωνήσετε το μήνυμά σας από μια email campaign. Ακόμη και αν έχετε ένα ικανοποιητικό μπάτζετ, και τότε μια email campaign ίσως να είναι η επιθυμητή λύση. Διότι με το χαμηλότερο δυνατό κόστος, αν η καμπάνια είναι σωστά δομημένη μπορείτε να έχετε πολύ καλύτερο αποτέλεσμα από πολύ πιο δαπανηρές μεθόδους διαφήμισης και μάρκετινγκ.
  • Αλληλεπίδραση με το κοινό σας: Ενώ ένα τηλεοπτικό ή ραδιοφωνικό σποτ δημιουργεί μονομερή επικοινωνία, με το κοινό να είναι ο αποδέκτης του μηνύματος, μέσω μιας email campaign νιώθει ότι υπάρχει μια άλλου τύπου σύνδεση με τον αποστολέα του μηνύματος. Αυτή η αίσθηση αλληλεπίδρασης που δημιουργεί το email marketing είναι μοναδική στα μέσα που διατίθενται για την προώθηση ενός brand.
  • Δυνατότητα στόχευσης: Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα μιας καλής email campaign είναι ότι μπορεί να είναι στοχευμένη προς ένα συγκεκριμένο μέρος του κοινού στο οποίο θέλετε να περάσετε το μήνυμά σας. Γιατί να ξοδεύετε άσκοπα και αλόγιστα μέρος του μπάτζετ σας σε ομάδες που δεν ενδιαφέρονται για το προϊόν σας όταν μέσω μιας καμπάνιας email marketing έχετε τη δυνατότητα να το επικοινωνήσετε ακριβώς στο ενδιαφερόμενο κοινό που επιθυμείτε;
  • Μάρκετινγκ όλες τις ώρες: Ό,τι ώρα και να επιλέξετε να ξεκινήσετε μια email campaign, το βέβαιο είναι πως θα διαβαστεί από το κοινό στο οποίο στοχεύετε. Κάποιος μπορεί να είναι εκείνη τη στιγμή πάνω στα mail του και να διαβάσει το μήνυμά σας επί τόπου και κάποιος άλλος μπορεί να το διαβάσει ακόμη και τα ξημερώματα. Άλλωστε το email είναι μια από τις εφαρμογές που χρησιμοποιούνται περισσότερο από τους χρήστες του διαδικτύου και των κινητών τηλεφώνων και όλες οι μετρήσεις συναινούν προς αυτό. Με μια email campaign εξασφαλίζετε μάρκετινγκ για όλες τις ώρες, με τη βεβαιότητα ότι το κοινό θα ενδιαφερθεί εξίσου για το brand σας όποια ώρα της ημέρας και αν έρθει σε επαφή με την καμπάνια.
  • Μετρήσιμα αποτελέσματα: Όσον αφορά το performance marketing, δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος επικοινωνίας από μια email campaign. Τα αποτελέσματα της καμπάνιας και αν πέτυχε το σκοπό της είναι μετρήσιμα με ακρίβεια που δε συναντάται πουθενά αλλού και μπορείτε να είστε απόλυτα βέβαιοι για την επιτυχία ή αποτυχία του σκοπού σας. Για παράδειγμα, τα Google Analytics είναι ένα μαζικά διαδεδομένο μέσο για αυτή τη μέτρηση και από εκεί και έπειτα υπάρχουν και πολλά ακόμη εργαλεία για λεπτομερή και ακριβή μέτρηση που θα σας εξασφαλίσουν πλήρη γνώση και καταγραφή για όλα τα βήματα της κάθε καμπάνιας. Μερικά από τα πιο λειτουργικά είναι το open rate, δηλαδή το συνολικό ποσοστό των εγγεγραμμένων χρηστών της λίστας που άνοιξαν την καμπάνια, το click-through rate που ανταποκρίνεται στο ποσοστό των ατόμων που άνοιξαν την καμπάνια και στη συνέχεια πάτησαν κλικ πάνω στο link που βρίσκεται μέσα σε αυτή και το unsubscribe rate που είναι το ποσοστό των εγγεγραμμένων χρηστών που διαγράφτηκαν από τη λίστα εξαιτίας της συγκεκριμένης email campaign.
  • Στοχευμένο μάρκετινγκ: Μέσω μιας email campaign μπορείτε να προσδιορίσετε την ουσία του προϊόντος σας, να ορίσετε με ακρίβεια το target group στο οποίο θέλετε να στοχεύσετε, να επιλέξετε τον τρόπο προβολής που εσείς επιθυμείτε και να υλοποιήσετε άμεσα και γρήγορα. Αυτό το είδος στοχευμένου μάρκετινγκ είναι σπάνιο και αυτή η ακρίβεια αναδεικνύει την email campaign σε έναν από τους επικρατέστερους τρόπους επικοινωνίας του σύγχρονου μάρκετινγκ.
  • Δυνατότητα opt-in και opt-out: Το opt-in είναι ένας όρος του email marketing κατά τον οποίο οι παραλήπτες έχουν προηγουμένως ζητήσει την εγγραφή σε μια ιστοσελίδα ή σε ένα διαφημιστικό banner για περαιτέρω πληροφορίες και ως εκ τούτου αυτός που στέλνει ένα email σε αυτούς στα πλαίσια μιας καμπάνιας ελπίζει ότι το μήνυμά του δε θα σταλεί στα spam. Το opt-out από την άλλη είναι η κατάσταση κατά την οποία ο χρήστης διερωτάται αν επιθυμεί την εγγραφή του και ως εκ τούτου έχει τη δυνατότητα να αποχωρήσει από αυτή τη λίστα οποιαδήποτε στιγμή το επιθυμεί. Αυτές οι δυνατότητες που παρέχει το email marketing είναι εξίσου μοναδικές στον χώρο της επικοινωνίας και εξασφαλίζουν ότι η καμπάνια σας θα βρει το κοινό της και ότι ταυτόχρονα δε θα γίνει ενοχλητική σε κανέναν.
  • Άμεση ανταπόκριση: Από τη στιγμή που θα επιλέξετε να στείλετε μια email campaign, οι παραλήπτες θα γίνουν κατευθείαν κοινωνοί του μηνύματός σας και θα γνωρίζετε πολύ γρήγορα τα αποτελέσματα της καμπάνιας σας. Αυτή η άμεση ανταπόκριση που υπάρχει με το target group σας είναι ένα από τα κυριότερα πλεονεκτήματα του email marketing.
  • Ευκολία: Φυσικά, πέρα και πάνω από ο,τιδήποτε άλλο μια email campaign σας λύνει τα χέρια σε πολλά επίπεδα και σας προσφέρει τη δυνατότητα να κινηθείτε με ευκολία και ευελιξία. Διαθέτει μια ήδη έτοιμη και σίγουρη δίοδο ανάμεσα σε εσάς και στο κοινό σας και έτσι μπορείτε να επικεντρωθείτε στη συγκρότηση ενός ισχυρού μηνύματος, δίχως να χρειαστεί να σπαταλήσετε χρόνο προσπαθώντας να ανακαλύψετε την ιδανική μέθοδο επικοινωνίας του brand σας.

Πώς να σχεδιάσετε ένα άρτιο newsletter

Ειδικότερα στην κατηγορία του email marketing και των email campaigns, αξίζει να αφιερώσουμε λίγο χρόνο ώστε να εστιάσουμε στο σχεδιασμό του ιδανικού newsletter που αν έχει την απαιτούμενη επιτυχία, αποτελεί έναν από τους πιο ενδεδειγμένους τρόπους διαφήμισης και στοχευμένου μάρκετινγκ, καθώς τα αποτελέσματα μπορεί να είναι πραγματικά εντυπωσιακά και όλα αυτά με το μικρότερο δυνατό κόστος για την επιχείρηση.

Εκτός λοιπόν ότι είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς και οικονομικούς τρόπους όχι μόνο να διατηρήσετε το πελατολόγιό σας, αλλά και να το επεκτείνετε, σας προσφέρει μια μοναδική ικανότητα να ενημερώνετε σταθερά το κοινό σας με έναν εύκολο και άμεσο δίαυλο επικοινωνίας. Είτε θέλετε να καθιερώσετε κάποιο νέο brand ή απλά να ενημερώσετε για κάποια πιθανή προσφορά ή για κάποια νέα σας δραστηριότητα ή ενέργεια, ένα σωστά δομημένο newsletter είναι το καλύτερο εργαλείο πάνω στο οποίο μπορείτε να εστιάσετε και απαραίτητο στη νέα ψηφιακή εποχή και στο digital marketing. Υπάρχουν όμως κάποια μυστικά που ορίζουν την επιτυχία ενός newsletter.

Ο σχεδιασμός ενός newsletter μπορεί να είναι πολύ απλός, αυτό όμως όταν υπάρχει το απαραίτητο know how και η εμπειρία. Γιατί όσο πιο εύκολο είναι να μεταδοθεί ένα μήνυμα, τότε αυτός που θα αναλάβει να το συντάξει και να δώσει τις κατευθύνσεις και τις συμβουλές του είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζει επακριβώς το πεδίο ενασχόλησής του και να είναι καταρτισμένος για να εγγυηθεί σε σημαντικό βαθμό την επιτυχία του newsletter και μιας καμπάνιας.

Κομβικής σημασίας για τον σχεδιασμό του newsletter είναι η αισθητική του. Η πρώτη εντύπωση είναι η πιο βασική και έτσι αυτό που θέλετε είναι το target group στο οποίο θα στοχεύσετε να μείνει στην καμπάνια σας και να βρει κάτι τραβηχτικό σε αυτή στην πρώτη επαφή που θα έχει μαζί της. Ταυτόχρονα, πρέπει να γίνει αμέσως σαφής και κατανοητή η εταιρεία σας και ο λόγος για τον οποίο επικοινωνείτε με το κοινό στο οποίο θα απευθυνθείτε. Τα χρώματα λοιπόν είναι ένας πολύ βασικός παράγοντας, ιδίως στο βαθμό που συμβαδίζουν με τα χρώματα και την αισθητική του λογότυπου της εταιρείας σας.

Αφού καταλήξετε στο σχεδιασμό του εικαστικού μέρους του newsletter σας, εξαιρετικά κρίσιμο στη συνέχεια είναι να διαθέτετε ένα περιεχόμενο που θα κριθεί από το κοινό σας ως ελκυστικό. Πρώτα απ’ όλα χρειάζεστε έναν ξεκάθαρο τίτλο ως προς τον σκοπό που επικοινωνείτε με το κοινό και ο οποίος θα είναι και σαφής όσον αφορά το περιεχόμενο, αλλά και που την ίδια στιγμή θα κάνει τον παραλήπτη να θέλει να διαβάσει τη συνέχεια του μηνύματος. Έπειτα, θα πρέπει η σύνταξη του κεντρικού λεκτικού μέρους του newsletter να είναι εξίσου σαφές και κατανοητό, αφού στα πλαίσια του email marketing ο χρόνος είναι ένας από τους σημαντικούς παράγοντες και δε βοηθά να πλατειάζετε. Για αυτό το λόγο και η σωστή σύνταξη του λεκτικού newsletter είναι τόσο απαιτητική και απαιτεί εμπειρία αλλά και σωστή χρήση του λόγου, ώστε να διατηρείται το ζουμί και η ουσία του λόγου που επιθυμείτε να στείλετε το μήνυμα που θα πρέπει να είναι και συμβατό με τους διεθνείς anti-spam κανόνες και να μην ενοχλεί σε καμία περίπτωση τον παραλήπτη.

Η σημασία μιας λειτουργικής mailing list

Αφού λοιπόν έχουν γίνει σωστά όλα τα παραπάνω βήματα, πριν στείλετε το newsletter στα πλαίσια μιας ολοκληρωμένης email campaign θα πρέπει να ξεκαθαρίσετε το target group σας. Μέσα από ειδικά προγράμματα είναι λοιπόν απαραίτητο να γίνει ένα ξεκαθάρισμα των παραληπτών σας, αποβάλλοντας όσα mail είναι πια ανύπαρκτα ή και αδρανή, εξασφαλίζοντας με αυτό τον τρόπο μια μαζεμένη και καθαρή λίστα, ενώ μπορείτε να είστε και σίγουροι ότι το μήνυμά σας θα φτάσει σε όλους τους αποδέκτες και ότι δε θα καταλήξει στον φάκελο των spam. Πολλές επιχειρήσεις που κινούνται στο χώρο του διαδικτύου τυγχάνει και κάνουν αυτό το λάθος ώστε έτσι ενώ μπορεί το μήνυμα που έχουν συντάξει να είναι καθόλα άρτιο και ικανοποιητικό, να μην γίνεται η επικοινωνία του σωστά ή και καθόλου.

email-marketing-junk-mail

Μια γρήγορη και εύκολη πρακτική είναι η αγορά μιας λίστας email, η οποία όμως μπορεί να είναι ανενεργή εδώ και χρόνια και να μην ανταποκρίνεται σε πραγματικούς παραλήπτες. Και ενώ σε αυτό το σημείο η επιχείρηση μπορεί να είναι σίγουρη για την επικοινωνία του μηνύματός της σε εκατοντάδες ή σε χιλιάδες ονόματα, η καμπάνια της να έχει αποτύχει εκ προοιμίου, πριν καν αποσταλεί.

Αφού λοιπόν έχετε εξασφαλίσει μια υπαρκτή και λειτουργική λίστα παραληπτών, μέσα από τη συνδρομή ειδικών πάνω στον τομέα του digital marketing, εξίσου σημαντικό είναι να διατηρήσετε το ενδιαφέρον αυτού του κοινού και να μην μείνετε απλώς στην ικανοποίηση ότι χτίσατε μια ευρεία λίστα. Αυτό είναι και ένα από τα πιο απαιτητικά μέρη των email campaigns και του performance marketing. Γιατί είναι πολύ βασικό να εξασφαλίσετε μια αίσθηση ποικιλίας και έναν απρόβλεπτο χαρακτήρα για τα μηνύματά σας. Και για να γίνει αυτό, μη φοβηθείτε να εξατομικεύσετε τα μηνύματα και τις καμπάνιες σας, προσαρμόζοντας τα newsletter σε πιο προσωπικό ύφος.

Δεν αρκεί να δημιουργήσετε μια πολύ καλή email campaign με τη λογική ενός διάττοντα αστέρα, αλλά το παιχνίδι και το στοίχημα για τους ειδικούς πάνω στο performance marketing κρίνεται στη σχέση εμπιστοσύνης του πελάτη με το επιθυμητό target group του. Γιατί καλές οι πωλήσεις, θα φθίνουν ωστόσο γρήγορα αν υπάρχει μια μονοτονία στο μοτίβο των newsletter που αποστέλλονται. Μέσα από την καθοδήγηση των ειδικών του performance marketing θα πρέπει να αναζητούνται και να καθορίζονται οι ανάγκες του κοινού σαν ένας ζωντανός οργανισμός που μεταλλάσσεται διαρκώς και με κάθε νέα καμπάνια να δίνεται η λύση σε αυτά τα προβλήματα. Μόνο τότε θα έχει ολοκληρωθεί μια αληθινά επιτυχημένη καμπάνια στο πλαίσιο του σωστού email marketing.

email-marketing-target

Think Plus: εξειδικευμένο και καταρτισμένο προσωπικό στο email marketing

Η Think Plus λοιπόν είναι η δεύτερη εταιρεία πανελληνίως που διακρίθηκε από την μεγαλύτερη παγκοσμίως πλατφόρμα email marketing, την MailChimp, ως MailChimp expert, συνεπώς γνωρίζει πολύ καλά όλα τα παραπάνω οφέλη του email marketing, συντάσσοντας παράλληλα newsletter με τέτοιον τρόπο ώστε το μήνυμα του πελάτη να βρει την ανταπόκριση που αυτός επιζητά. Το MailChimp είναι ένα από τα καλύτερα διαθέσιμα εργαλεία για το σχεδιασμό και την αποστολή πιασάρικων email, διαχείρισης της λίστας συνδρομητών σας και παρακολούθησης της απόδοσης της καμπάνιας (performance marketing).

Με εξειδίκευση και πρωτοπορία στον τομέα του digital marketing, η Think Plus παρέχει ιδιαίτερη έμφαση και στο performance και το αντιμετωπίζει ως τον ακρογωνιαίο λίθος του σύγχρονου μάρκετινγκ που έχει εξελιχθεί, αλλά δημιουργεί και άριστο content που ικανοποιεί τόσο τον πελάτη όσο και το κοινό του. Έχοντας ως στόχο τη διαρκή βελτιστοποίηση της ψηφιακής στρατηγικής και με βασικό και απαράβατο κανόνα ότι το email marketing είναι ένα από τα πιο εξελιγμένα μέσα επικοινωνίας για κάθε επιχείρηση που με την ορθή εκτέλεση μπορεί να φέρει εξόχως σημαντικά οφέλη, εγγυάται ότι το μήνυμά σας βρίσκεται στα κατάλληλα ψηφιακά χέρια.

Τα προνόμια που σας εξασφαλίζει ένας MailChimp expert

Ως εκ τούτου, η Think Plus εξασφαλίζει για εσάς τα παρακάτω προνόμια:

  • Μια καλή αρχή: Επειδή η αρχή είναι το ήμισυ του παντός, θα έχετε βοήθεια στο χτίσιμο του λογαριασμού σας γρήγορα ώστε να μπορείτε να δημιουργήσετε τη λίστα σας.
  • Στρατηγική email: Βεβαιωθείτε ότι οι καμπάνιες σας προσεγγίζουν αποτελεσματικά το κοινό στο οποίο στοχεύετε.
  • Σχεδιασμός template: Δημιουργία φιλικών για το κινητό και για επόμενη χρήση email templates.
  • Επαλήθευση της λίστας σας: Προστατέψτε τη φήμη της καμπάνιας και της εταιρείας σας και αποφύγετε το μπλοκάρισμα.
  • Υπηρεσία end-to-end: Μπορούμε να χειριστούμε κάθε λεπτομέρεια της email marketing καμπάνιας σας οπότε μη διστάσετε να μας ρωτήσετε για κάθε πιθανή απορία που μπορεί να έχετε από την αρχή ή που θα σας δημιουργηθεί στην πορεία. Είμαστε δίπλα σας σε κάθε περίπτωση.

Και ειδικότερα ως MailChimp experts, η Think Plus σχεδιάζει και δημιουργεί email templets για την MailChimp με χαρακτηριστική υψηλή ποιότητα και εξαίρετο σχεδιασμό στη λεπτομέρεια σε σύντομα χρονικά περιθώρια.

email-marketing-branding

Σε αυτά τα πλαίσια, κάθε template που σχεδιάζουμε είναι:

  • Λειτουργικό σε κινητά τηλέφωνα
  • Σχεδιασμένο αποκλειστικά γύρω από το δικό σας brand
  • Ολοκληρωμένο με τις ετικέτες της MailChimp
  • Πλήρως προσαρμόσιμο
  • Δοκιμασμένο σε όλους τους email πελάτες μας και τις συσκευές τους.

Θα καταλάβατε σε αυτό το σημείο πόσο καλές είναι οι καμπάνιες email για την προώθηση των προϊόντων και της επιχείρησής σας και ότι τα newsletter και ο άρτιος σχεδιασμός τους είναι το βασικό συστατικό της επιτυχίας του performance marketing. Η Think Plus είναι μια εταιρεία που κινείται και εξειδικεύεται σε αυτούς τους τομείς, γνωρίζοντας πώς να παρέχει τις κατάλληλες υπηρεσίες και είναι δίπλα σας στην καθοριστική συμβολή για την επιτυχία σας στον απαιτητικό κόσμο του digital marketing.