Γιατί οι eCommerce επιχειρήσεις δεν χρησιμοποιούν βίντεο ενώ θα έπρεπε
Posted at:
28 July, 2023
Reading time:
5 min read
Τι είναι αυτό που κρατάει τις eCommerce επιχειρήσεις από το να συμπεριλάβουν βίντεο στην στραγική περιεχομένου τους και πόσο σημαντικό είναι τελικά;
Στο σημερινό ραγδαία εξελισσόμενο digital τοπίο, το eCommerce έχει γίνει βασικό συστατικό του κλάδου του λιανικού εμπορίου. Με τη συνεχώς αυξανόμενη δημοτικότητα των ηλεκτρονικών αγορών, οι επιχειρήσεις πρέπει να προσαρμόζουν συνεχώς τις στρατηγικές τους για να παραμένουν σχετικές και ανταγωνιστικές.
Ένα βασικό στοιχείο που φαίνεται να παραβλέπεται συχνά ή να μην αξιοποιείται επαρκώς στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι το βίντεο. Ενώ οι στατικές εικόνες και οι περιγραφές προϊόντων έχουν τη θέση τους, η ενσωμάτωση του video marketing στο marketing mix μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα για e-shop.
Metrics και αριθμοί που δείχνουν γιατί οι eCommerce επιχειρήσεις δεν χρησιμοποιούν βίντεο
Το Wyzowl διεξήγαγε στατιστική έρευνα για να δει τη δύναμη του video marketing και ρώτησε επιχειρήσεις για τον λόγο που δεν χρησιμοποιούν video marketing στη στρατηγική τους:
- Το 30% των επιχειρήσεων δεν έχουν τον απαραίτητο χρόνο να δημιουργήσουν τέτοιου είδους περιεχόμενο.
- Το 18% των επιχειρήσεων δεν ξέρει από πού να ξεκινήσει και γι' αυτό το απορρίπτει.
- Το 10% των επιχειρήσεων δεν είναι σε θέση να πείσει τους βασικούς υπεύθυνους λήψης αποφάσεων για την ανάγκη επένδυσης σε video content.
- Το 10% των επιχειρήσεων πιστεύει ότι το βίντεο είναι πολύ ακριβό και δεν θέλει να διαθέσει budget για την παραγωγή περιεχομένου.
- Το 8% των επιχειρήσεων δεν δημιουργούν περιεχόμενο βίντεο επειδή δεν θεωρούν ότι είναι απαραίτητο για την προώθησή τους brand τους.
- Το 5% των επιχειρήσεων δεν είναι σαφές ότι θα έχουν καλή απόδοση επένδυσης (ROI) από τη δημιουργία βίντεο.
7 Λόγοι που αποθαρρύνουν τις eCommerce επιχειρήσεις από τη δημιουργία βίντεο
1. Φόβος της πολυπλοκότητας
Η παραγωγή βίντεο υψηλής ποιότητας μπορεί να φαίνεται τρομακτική για ορισμένες επιχειρήσεις. Η λανθασμένη αντίληψη ότι απαιτεί ακριβό εξοπλισμό, ειδική ομάδα και τεχνική εμπειρογνωμοσύνη μπορεί να αποτρέψει τις επιχειρήσεις από το να κάνουν το άλμα. Ωστόσο, με την πρόοδο της τεχνολογίας και τα διαθέσιμα φιλικά προς τον χρήστη εργαλεία, η δημιουργία video έχει γίνει πιο προσιτή και προσιτή από ποτέ.
2. Το κόστος
Για τα μικρότερα e-shop, οι περιορισμοί του προϋπολογισμού μπορεί να τα αποτρέψουν από το να επενδύσουν σε video content. Μπορεί να πιστεύουν ότι η εστίαση στην ανάπτυξη προϊόντων και στα λειτουργικά έξοδα είναι πιο κρίσιμη από τη διάθεση budget σε κάτι άλλο. Αν και είναι αλήθεια ότι η παραγωγή βίντεο μπορεί να απαιτεί μια αρχική επένδυση, τα μακροπρόθεσμα οφέλη μπορεί να αντισταθμίσουν το κόστος. Τέτοιου είδους περιεχόμενο πορεί να ενισχύσει σημαντικά την προβολή του brand, τη δέσμευση των πελατών και τελικά να οδηγήσει σε αυξημένα conversion.
3. Υποτίμηση του αντίκτυπου
Συνήθως οι επιχειρήσεις υποτιμούν τη δύναμή του ως εργαλείο marketing. Μπορεί να πιστεύουν ότι οι εικόνες των προϊόντων και οι περιγραφές* αρκούν για να μεταφέρουν τις απαραίτητες πληροφορίες στους δυνητικούς πελάτες. Ωστόσο, τα βίντεο έχουν μια μοναδική ικανότητα να προκαλούν συναισθήματα, να επιδεικνύουν τα χαρακτηριστικά των προϊόντων και να παρέχουν μια πιο μοναδική εμπειρία αγορών. Μελέτες έχουν δείξει ότι η ενσωμάτωσή τους στις σελίδες προϊόντων μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερα ποσοστά engagement και conversion.
4. Έλλειψη δημιουργικότητας
Η δημιουργία συναρπαστικού και ελκυστικού περιεχομένου απαιτεί δημιουργικότητα και καινοτομία. Οι eCommerce επιχειρήσεις ενδέχεται να δυσκολεύονται να δημιουργήσουν μοναδικές ιδέες για να κάνουν τα video τους να ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό. Ωστόσο, το κλειδί δεν είναι να ανακαλύψετε εκ νέου τον τροχό, αλλά να παρουσιάσετε τα προϊόντα με τρόπους που έχουν απήχηση στο κοινό-στόχο. Η αυθεντική αφήγηση ιστοριών, οι επιδείξεις και οι μαρτυρίες πελατών είναι μερικές μόνο αποτελεσματικές προσεγγίσεις που πρέπει να εξετάσετε.
5. Χρονικοί περιορισμοί
Αυτό δεν αφήνει πολλά περιθώρια για πρόσθετες προσπάθειες, όπως η παραγωγή βίντεο. Οι ιδιοκτήτες και οι ομάδες μπορεί να αισθάνονται καταβεβλημένοι με τα καθημερινά καθήκοντα, καθιστώντας δύσκολη την αφιέρωση χρόνου για την παραγωγή περιεχομένου. Ωστόσο, ο κατάλληλος σχεδιασμός και η ιεράρχηση προτεραιοτήτων μπορούν να βοηθήσουν στο να ενσωματωθούν στη συνολική στρατηγική marketing.
6. Ο φόβος του αρνητικού feedback
Το να βγάζετε το brand σας προς τα έξω, ειδικά σε μορφή βίντεο, μπορεί να είναι φοβιστικό. Τα e-shop μπορεί να ανησυχούν για αρνητικά σχόλια ή πιθανές αντιδράσεις αν τα βιντεάκια τους δεν ανταποκρίνονται σε ορισμένες προσδοκίες. Ενώ αυτή είναι μια εύλογη ανησυχία, τα οφέλη του video marketing συχνά υπερτερούν των κινδύνων. Τα σχόλια, είτε θετικά είτε αρνητικά, μπορούν να είναι ανεκτίμητα για τη βελτίωση και την ενίσχυση των σχέσεων με τους πελάτες.
7. Μη κατανόηση της ευελιξίας & πολυχρηστικότητας
Το video content δεν περιορίζεται μόνο σε παρουσιάσεις προϊόντων. Οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου μπορούν να το αξιοποιήσουν για πλήθος σκοπών, όπως η εξήγηση πολύπλοκων προϊόντων, η προβολή υλικού από τα παρασκήνια, η διεξαγωγή εκστρατειών προώθησης, η διεξαγωγή ζωντανών εκδηλώσεων και πολλά άλλα. Η κατανόηση της ευελιξίας του βίντεο μπορεί να ανοίξει ατελείωτες ευκαιρίες για την επικοινωνία με τους πελάτες.
Το video content είναι ένα πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο που οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου πρέπει να αγκαλιάσουν ολόψυχα. Η υπέρβαση των εμποδίων και ενσωμάτωσή του στη τραγική περιεχομένου, μπορεί να ενισχύσει σημαντικά τη δέσμευση των πελατών, να αυξήσει τις πωλήσεις και να βοηθήσει τα brand να ξεχωρίσουν σε μια πολυπληθή διαδικτυακή αγορά.
Επωφεληθείτε από τη δύναμη του βίντεο και απολαύστε δημιουργικό περιεχόμενο
Στην Think Plus παράγουμε περιεχόμενο με βάση τη μοναδικότητά του brand σας.