Email marketing tips: Πώς θα αυξήσω το κοινό μου;
Posted at:
11 March, 2022
Reading time:
10 min read
Πώς να ενισχύσετε το email marketing σας; Σε αυτό το άρθρο εξερευνούμε συμβουλές και κόλπα για να αυξήσετε τη λίστα σας και να κάνετε το κοινό σας να ενδιαφερθεί. Αλλά και τι πρέπει να προσέχετε στον πάροχο των email υπηρεσιών σας.
Για να χτίσετε ένα online περιβάλλον πώλησης, θα πρέπει να αναπτύξετε και να διατηρήσετε μια συνέπεια για τις marketing κινήσεις σας. Κάτι που δεν μπορείτε να κάνετε μόνο με την επιδίωξη όλων των διαφορετικών τύπων διαφήμισης.
Αν θέλετε να δημιουργήσετε και να εκτελέσετε αποτελεσματικές στρατηγικές marketing, ποτέ μην σταματήσετε:
- Να εξερευνείτε ανεκμετάλλευτες ευκαιρίες
- Να παρακολουθείτε και να αναλύετε κάθε προσπάθεια
- Να βρίσκετε τρόπους για να διασυνδέετε τις στρατηγικές σας
- Να ψάχνετε τα δεδομένα και να δράτε όταν έχετε νέα αποτελέσματα
Για να πετύχετε σε αυτούς τους τέσσερις τομείς, πρέπει πρώτα να κάνετε ένα βήμα πίσω και να δείτε με τι είστε ήδη απασχολημένοι στην online δράση σας. Ανεξαρτήτως τομέα, για να αναπτύξετε την επιχείρησή σας, πρέπει να αυξήσετε το κοινό σας (γνωστό και ως audience growth). Για να αυξήσετε το κοινό σας, πρέπει να αντιμετωπίζετε κάθε διαδικτυακό κανάλι επικοινωνίας ως ένα κομμάτι μιας ολιστικής (360) στρατηγικής.
Έχοντας πολυετή εμπειρία στον κόσμο του digital marketing, κάνουμε σήμερα ένα βήμα πίσω μαζί σας και επικεντρωνόμαστε αποκλειστικά στο email marketing. Σε αυτό το άρθρο, θα εξερευνήσουμε τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους μπορείτε να εκμεταλλευτείτε τα δυνατά του χαρτιά για να μπορέσετε να χτίσετε το brand σας στρατηγικά και να πετύχετε.
Το παλιότερο κόλπο: Σύντομη ιστορία για το email marketing
Το πρώτο email στάλθηκε 51 χρόνια πριν (1971), που το κάνει 18 χρόνια μεγαλύτερο από το ίδιο το ίντερνετ (World Wide Web, 1989) και 27 χρόνια μεγαλύτερο από την Google (1998). Το γεγονός ότι χρησιμοποιείται μέχρι και σήμερα είναι από μόνο του εντυπωσιακό. Εντυπfωσιακό είναι επίσης πως έχει εξελιχτεί σε ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία του marketing, το οποίο μάλιστα δεν χάνει την ισχύ του συγκριτικά με άλλες τακτικές.
Το 1978, ο Gary Thuerk, γνωστός και ως ο Πατέρας του Σπαμ, έστειλε 400 ανεπιθύμητα email στα οποία διαφήμιζε hardware υπολογιστών για την Digital Equipment Corporation. Η τολμηρή και πρωτότυπη κίνησή του είχε ως αποτέλεσμα σε πωλήσεις 13 εκατομμυρίων δολαρίων (περίπου 50 εκ. σήμερα).
18 χρόνια αργότερα, το 1996, το Hotmail λάνσαρε την πρώτη δωρεάν υπηρεσία email, ανοίγοντας την πόρτα στους marketers για να φτάσουν σε ακόμα περισσότερους καταναλωτές.
Τα πράγματα αγρίεψαν αρκετά γρήγορα μιας και οι διαφημιστές "άδειαζαν" τους γεμιστήρες τους σε ανυποψίαστους αγοραστές. Τότε είναι που θεσπίστηκαν και οι πρώτοι κανόνες πειθαρχίας και πρότυπα για το email marketing.
Μέχρι το Hotmail να γίνει 2 χρονών, στο Ηνωμένο Βασίλειο παρουσιάστηκε ο Νόμος για την Προστασία Δεδομένων (Data Protection Act). Σχεδιάστηκε για να προστατεύει τις προσωπικές πληροφορίες των καταναλωτών, αλλά και να διασφαλίζει ότι όλα τα marketing email είχαν την επιλογή αναίρεσης/κατάργησης. Μέχρι το 2003, στις ΗΠΑ είχαμε τον νόμο Can Spam, ενώ στην Ευρώπη εκδόθηκαν οι Κανονισμοί περί Απορρήτου και Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών (για την Ελλάδα δείτε εδώ) για περαιτέρω προστασία και σεβασμό των δικαιωμάτων των καταναλωτών.
Στις αρχές του 2000, τα πράγματα άλλαζαν πολύ γρήγορα. Οι καταναλωτές άρχισαν να αποκτούν δύναμη και είχαν την επιλογή να επιλέγουν τι είναι spam και τι όχι. Γι' αυτό και το 2009, περίπου το 30% των email δεν κατάφερναν να φτάνουν στο inbox. Οι απανταχού marketers έπρεπε να αλλάξουν τακτικές αν ήθελαν να συνεχίσουν να πετυχαίνουν τους στόχους τους μέσα από αυτό το εργαλείο. Έτσι, οι περισσότεροι συνειδητοποίησαν πόσο σημαντική είναι η δημιουργικότητα και η αληθινή επικοινωνία για μια επιτυχημένη email marketing στρατηγική.
Παρά το άσχημο στατιστικό του 30%, το ίδιο το email δεν έχασε τη δύναμή του. Μάλιστα, το 2011 η Apple ανακοίνωσε πως το 75% των Βρετανών χρηστών iPhone χρησιμοποιούσαν το κινητό τους κυρίως για να μπαίνουν στα email τους, γεγονός που το έκανε την πιο δημοφιλή δραστηριότητα στο ίντερνετ εκείνη την εποχή. Και κάπως έτσι ήρθαν τα νέα στρατηγικά κόλπα.
Από το 2010 και μετά, τη σκηνή αναλαμβάνει το segmentation και τα στοχευμένα email. Οι Data-driven marketing αυτοματισμοί και οι βελτιστοποιημένες προσωποποιήσεις έγιναν καθοριστικοί παράγοντες για αυξημένα conversions. Οι marketers είχαν πλέον το κλειδί που θα άνοιγε την πόρτα στην μακροπρόθεσμη επιτυχία του email marketing. Αυτό είναι που μας οδήγησε αργά και σταθερά στο σήμερα.
Σε ποιον να στραφείτε για αποτελεσματικό email marketing το 2022
Γνωρίζουμε ήδη τους βασικούς κανόνες: Μην "σπαμάρετε". Κάντε την έρευνά σας. Παραμείνετε σχετικοί. Παραμείνετε άνετοι.
Μακάρι να ήταν τόσο εύκολο! Όλα αυτά δεν μπορείτε να πετύχετε αν δεν γνωρίζετε το κοινό σας. Θυμηθείτε πως έχετε στόχο να κερδίσετε όσο το δυνατόν περισσότερους συνδρομητές και η email λίστα σας να φουσκώσει. Αυτό σημαίνει ότι έχετε να επικοινωνήσετε με έναν μεγάλο αριθμό διαφορετικών προσωπικοτήτων και lifestyle επιλογών.
Χρειάζεστε λοιπόν έναν συνεργάτη που χρησιμοποιεί τα σωστά εργαλεία διαχείρισης πελατών και που θα σας παρέχει την κατάλληλη υποστήριξη και αφοσίωση που χρειάζεστε για να διασφαλίσετε ότι ακολουθείτε μια στιβαρή και καλά υπολογισμένη marketing στρατηγική.
Η ομάδα της Think Plus είναι από τις λίγες στην Ελλάδα με την πιστοποίηση Mailchimp Expert, της μεγαλύτερης και πιο διαδεμένης all-in-one email marketing πλατφόρμας στον κόσμο, η οποία δίνει τη δυνατότητα σε εκατομμύρια επιχειρηματίες στον κόσμο να αναπτυχθούν με έξυπνους και αποτελεσματικούς email αυτοματισμούς.
Επικοινωνήστε μαζί μας για να εντοπίσουμε, να αναπτύξουμε και να εφαρμόσουμε την ιδανική email marketing στρατηγική που χρειάζεται η επιχείρησή σας.
Ένας καλός πάροχος email υπηρεσιών πρέπει να μπορεί να:
- Στοχεύει και να διατηρεί το κατάλληλο κοινό, βασισμένος σε αξιόπιστα δεδομένα αλληλεπίδρασης.
- Χρησιμοποιεί ευέλικτα εργαλεία για να οργανώνει τους καταναλωτές σας. Αυτό είναι σημαντικό για ένα πιο προχωρημένο segmentation και για τη σωστή εξατομίκευση.
- Εντοπίζει μοτίβα επικοινωνίας για να αναπτύσσει και να εκτελεί βελτιωμένες καμπάνιες, βασισμένες σε δεδομένα.
- Καταγράφει τις μετρήσεις και συλλέγει δεδομένα του συνολικού performance.
- Δημιουργεί εξατομικευμένες και πολυσύνθετες καμπάνιες που στοχεύουν στην αύξηση των εσόδων.
- Παρακολουθεί τις αλληλεπιδράσεις και τις αγορές που πραγματοποιούνται μέσα από email marketing καμπάνιες για να κατανοεί ακόμα καλύτερα το buyer’s journey των αγοραστών σας.
Εκτός από αυτές τις δεξιότητες και τις βασικές υπηρεσίες που παρέχουν, πρέπει επίσης να διαπρέπουν σε:
- Ανάλυση των βασικών στρατηγικών της επιχείρησης
- Ενσωμάτωση βασικών αρχών marketing
- Ανακάλυψη νέων ευκαιριών
- Ενημέρωση σχετικά με νέες τεχνολογίες και τάσεις
- Αντιμετώπιση προβλημάτων
- Σκέψη εκτός των συνηθισμένων
Αν λαμβάνετε εσείς τις αποφάσεις για την επιχείρησή σας, τότε σίγουρα έχετε μεγάλη πίεση όταν πρέπει να επιλέξετε τους συνεργάτες σας. Το να βομβαρδίζεστε από προσφορές και αντιπροτάσεις από δεκάδες εταιρείες, μπορεί να αποβεί εξουθενωτικό.
Γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο φροντίζουμε ώστε η μεγάλη λίστα των αξιόπιστων email marketing υπηρεσιών μας να πληροί όλες τις προϋποθέσεις γιατί μοναδικός μας στόχος είναι να κάθε μας πελάτης να ευημερεί και να διαπρέπει. Οι εταιρείες που συνεργαζόμαστε και τα εργαλεία που χρησιμοποιούμε, είναι μόνο μερικά από τα επιτυχημένα και δοκιμασμένα μέσα που χρησιμοποιούμε για να πετύχουμε τους στόχους σας. Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για δωρεάν συμβουλευτική πάνω σε κάθε σας ανάγκη και ανάλογα με τον κλάδο που δραστηριοποιείστε.
Δοκιμασμένες κι επιτυχημένες list-building τακτικές για email marketing
- Κάντε τους να εγγραφούν (sign-up)
Ακούγεται αρκετά προφανές ως ένα πρώτο βήμα, αλλά δεν είναι τόσο απλό πια. Πολλές εταιρείες κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους κι ακόμα παραπάνω, και πάλι μπορεί να μην βλέπουν τα αποτελέσματα που θέλουν. Αν θέλετε να έχετε επιτυχημένες φόρμες εγγραφής που φέρνουν leads, τότε βεβαιωθείτε ότι:
- Τοποθετήστε τις φόρμες σας στα σωστά κανάλια, χωρίς να πιέζετε. Ο κόσμος λαμβάνει πάρα πολλά αιτήματα, οπότε πρέπει να είστε ευαισθητοποιημένοι όσον αφορά την προσέγγισή σας. Όπως επίσης, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι στοχεύετε στα πιο σχετικά και αξιόλογα leads. Τι θεωρείτε προτιμότερο; Να έχετε μια μικρή λίστα που φέρνει έσοδα και αλληλεπιδράσεις ή μια τεράστια με ένα ντροπιαστικό open-rate;
- Μην φοβηθείτε τις αλλαγές και τις προσαρμογές στις φόρμες σας. Θυμάστε όταν μιλήσαμε για την ανθρώπινη προσέγγιση και εμπιστοσύνη των πελατών σε καινούργιο e-shop; Πρέπει να προσαρμόζετε τις φόρμες σας έτσι ώστε να αντιπροσωπεύουν καλύτερα το brand σας. Πρέπει σε κάθε σας ευκαιρία να προσφέρετε στους καταναλωτές σας μια μοναδική εμπειρία.
- Φτιάξτε μοναδικά CTA που δελεάζουν το κοινό σας για εγγραφή. Πολλές φορές κάποιοι επαγγελματίες του χώρου θεωρούν τα CTA δεδομένα και ξεχνάνε τι αντίκτυπο μπορούν να έχουν μερικές λέξεις. Σίγουρα, όσο πιο μικρό χώρο έχετε, τόσο πιο απαιτητικό είναι να δημιουργήσετε το σωστό περιεχόμενο. Οπότε, αφιερώστε χρόνο για να βελτιώσετε αυτή τη μία φράση γιατί μπορεί να κοστίσει πολλούς πιθανούς πελάτες.
- Κάντε τις φόρμες σας ευανάγνωστες και εύκολες στη συμπλήρωση. Δεν χρειάζεται να έχετε από πολύ νωρίς όλα τους τα στοιχεία. Επικεντρωθείτε στις πληροφορίες που χρειάζεστε άμεσα και αφήστε τους να συνεχίσουν την περιήγησή τους στη σελίδα σας.
2. Μείνετε στο inbox τους
Φανταστείτε κάποιον να ζητάει το τηλέφωνό σας, αλλά να μην σας καλεί ποτέ. Το συναίσθημα που δημιουργείται δεν είναι ευχάριστο. Το ίδιο ισχύει και με το email marketing. Οι καταναλωτές γνωρίζουν ότι έχουν το πάνω χέρι γιατί μπορούν να σας απορρίψουν με το πάτημα ενός κουμπιού. Από τη στιγμή που σας τιμούν με τη συγκατάθεσή τους όμως, πρέπει να φροντίσετε να κρατήσετε το ενδιαφέρον τους. Γι' αυτό βεβαιωθείτε ότι:
- Στείλετε ένα θερμό καλωσόρισμα μόλις εγγραφούν. Αυτή η υποδοχή, όχι μόνο επαληθεύει την εγγραφή τους, αλλά σας εισάγει και στο περιβάλλον τους, ενώ παράλληλα θέτει τις προσδοκίες σχετικά με το τι θα λαμβάνουν από εσάς από άποψη περιεχομένου και συχνότητας. Δεν έχει καμία αξία για κανέναν από τους δύο αν εγγραφούν και λάβουν κάποια αυτοματοποιημένη ειδοποίηση μία εβδομάδα μετά. Εκείνη τη στιγμή που είστε φρέσκος στη μνήμη τους, κάντε την να αξίζει.
- Αναλογιστείτε τον λόγο που έκαναν εγγραφή. Όσο μεγαλύτερο το brand, τόσο περισσότερες και οι καμπάνιες και σίγουρα, δεν θα πρέπει να περιμένετε από κάθε χρήστη να απορροφήσει κάθε στοχευμένο email που στέλνετε. Όλα αυτά επιστρέφουν και πάλι στο να γνωρίζετε καλά το κοινό σας, να παραμένετε σχετικοί και να γνωρίζετε τη θέση που έχετε γι' αυτούς.
- Δημιουργήστε ενοποιημένες εμπειρίες με τα μηνύματά σας, που στο επίκεντρο έχουν το brand σας. Πρέπει να υπάρχει συνέπεια σε όσα λέτε. Να θυμάστε πως τα πολυπόθητα brand recognition και brand recall είναι υποσυνείδητες διαδικασίες, οπότε κάθε φορά που αλληλεπιδρούν μαζί σας, χτίζουν και μια αντίληψη για εσάς.
- Διασυνδέστε τις καμπάνιες σας. Αν έχετε εκπτώσεις στο eshop σας, αυτό θα το επικοινωνήσετε σε πάνω από μία πλατφόρμα, όχι μόνο μέσα από την email marketing στρατηγική σας. Ή όταν ειδοποιείτε κάποιον ότι έχει αφήσει την παραγγελία του στη μέση και ότι εγκατέλειψαν το καλάθι τους, θα πρέπει να τους το υπενθυμίσετε ξανά λίγο αργότερα όταν βλέπετε ότι δεν επιστρέφουν. Ακόμα κι όταν κάποιος ενδιαφερθεί για μια εκδήλωση στα social media για παράδειγμα, μπορείτε να το επισημοποιήσετε ευχαριστώντας τον και εκφράζοντας τον ενθουσιασμό σας για τη συμμετοχή του.
3. Κρατήστε τους ενημερωμένους
Στο τέλος της μέρας, το email σας είναι το μόνο μέρος που έχει απομείνει όπου είναι αποδεκτό το μακροσκελές περιεχόμενο και εξακολουθεί να εκτιμάται. Τα εισερχόμενα (inbox) είναι ένας προσωπικός χώρος όπου οι χρήστες δεν έχουν τους ακόλουθούς τους να τους κοιτούν και να κρίνουν την κάθε τους ενέργεια. Εκμεταλλευτείτε αυτήν την ευκαιρία για να τους χαλαρώσετε και να μοιραστείτε τη γνώση και τις πληροφορίες σας:
- Ενημερώστε τους πελάτες σας για επερχόμενα προϊόντα, για εταιρικές αλλαγές ή σχετικά νέα του κλάδου. Μπορείτε αυτά να τα μοιράζεστε και στα social media, όμως σε αυτά τα μέσα η προσοχή του κοινού μπορεί εύκολα να διασπαστεί. Το email είναι για το αποκλειστικό κοινό, οπότε κάντε τους να νιώσουν αυτήν την αποκλειστικότητα.
- Αφιερώστε ένα μέρος της στρατηγικής σας στην εκπαίδευση των πελατών σας για να κερδίσετε την εμπιστοσύνη για το brand και τα προϊόντα σας, ειδικά αν σκοπεύετε να λανσάρετε κάτι καινούργιο. Το να έχουν στο inbox τους λύσεις και tips που χρειάζονται, είναι ένας πολύ δημοφιλής τρόπος για αύξηση του engagement και ανάπτυξη πιστών πελατών.
- Κάντε τους ερωτήσεις σχετικά με αυτά που θέλουν να μάθουν. Επίσης, δεν χρειάζεται κάθε email να στέλνεται από μια no-reply διεύθυνση. Αυτό είναι και ένα αληθινό τεστ αφοσίωσης που θα σας βοηθήσει να επικοινωνήσετε με το κοινό σας.
Μην περιμένετε άλλο
Ακόμα κι αν τρέχετε αποτελεσματικές εκστρατείες, η σημερινή ψηφιακή βιομηχανία συνεχώς ακμάζει κι αυτό σημαίνει ότι το marketing περιβάλλον θα συνεχίσει να μεταλλάσσεται. Ανεξάρτητα από το πόσο επιτυχημένες είναι οι τακτικές σας, θα πρέπει να συνεχίσετε να βελτιώνεστε αν θέλετε να συνεχίσετε να αναπτύσσεστε.
Γι' αυτό βεβαιωθείτε ότι τα κάνετε όλα σωστά εξαρχής και ότι καλύπτετε κάθε κενό. Ακόμα καλύτερα, μπορείτε να ζητήσετε τη βοήθειά μας! Με μια ολόκληρη ομάδα έμπειρων και εξειδικευμένων στο email marketing και το ecommerce, θα έχετε πάντα τις λύσεις που χρειάζεται η επιχείρησή σας.
Στην Think Plus σχεδιάζουμε με γνώμονα τη μοναδικότητα, τις απαιτήσεις και το επίπεδο της επιχείρησής σας.