Το ταξίδι με την ETEM - pt. 1 | Από τη βιομηχανία στην ταυτότητα: Το rebranding της ETEM ήταν το πρώτο στοίχημα της Think Plus
Posted at:
11 August, 2025
Reading time:
5 min read

Η ETEM είναι πρωτοπόρος στα αρχιτεκτονικά και οικιακά συστήματα αλουμινίου από το 1971, γνωστή για την ποιότητα, την καινοτομία και τη βαθιά δέσμευση προς τους συνεργάτες και τους πελάτες της. Τα προϊόντα της εταιρείας διαμορφώνουν ορίζοντες και υποδομές σε όλη την Ελλάδα και όχι μόνο, καθιστώντας το σήμα της συνώνυμο της αξιοπιστίας και της αριστείας.
Όταν η Cosmos Aluminum εξαγόρασε την ΕΤΕΜ, την πιο ιστορική ελληνική εταιρεία διέλασης αλουμινίου, η πρόκληση ήταν σαφής: πώς να τιμήσει την πλούσια κληρονομιά της ΕΤΕΜ και ταυτόχρονα να σηματοδοτήσει ένα τολμηρό νέο κεφάλαιο υπό νέα ιδιοκτησία.
Εδώ έρχεται η Think Plus.
Γιατί αυτό δεν ήταν ένα συνηθισμένο rebrand. Ήταν το λεπτό έργο της συγχώνευσης δύο βιομηχανικών δυνάμεων χωρίς να αποδυναμωθεί η αξιόπιστη ταυτότητα της ETEM.
Η πρώτη μεγάλη πρόκληση: Rebranding μετά από μεγάλη αλλαγή
Όταν η COSMOS, ένας κορυφαίος βιομηχανικός όμιλος με παγκόσμια παρουσία, επένδυσε στο brand της ETEM, μία από τις παλαιότερες και πιο σεβαστές εταιρείες διέλασης αλουμινίου στην Νοτιοανατολική Ευρώπη, η αποστολή ήταν σαφής - αλλά καθόλου απλή.
Το διακύβευμα ήταν υψηλό. Η ETEM ήταν ένα κρίσιμο περιουσιακό στοιχείο που δεν μπορούσε να διακυβευθεί. Η πρόκληση για την Think Plus ήταν να δημιουργήσει μια στρατηγική rebranding που θα διατηρούσε την κληρονομιά και τη συναισθηματική απήχηση της ETEM, ενώ θα ενσωμάτωνε διακριτικά τη νέα ιδιοκτησία και θα σηματοδοτούσε ένα μελλοντικό όραμα.
Γι’ αυτό και είχαμε έναν φιλόδοξο διπλό στόχο:
- Να ευθυγραμμίσουμε οπτικά και στρατηγικά την ETEM με τον όμιλο COSMOS.
- Να διαφυλάξουμε τη μακροχρόνια αξία, τις αξίες και την κληρονομιά του εμπορικού σήματος της ETEM
Δεν επρόκειτο απλώς για μια αλλαγή λογότυπου. Ήταν ένα πλήρες έργο rebranding και επανατοποθέτησης, σχεδιασμένο να εξελίξει την ταυτότητα, τον τόνο της φωνής και την αντίληψη της αγοράς της ETEM - σε κάθε σημείο επαφής. Εκτός αυτού, το rebranding αυτό είχε επίσης ως σκοπό να ενισχύσει τις σχέσεις εμπιστοσύνης της ΕΤΕΜ με το δίκτυο συνεργατών της.

Η προσέγγιση της Think Plus
Η προσέγγισή μας ήταν ολιστική και σχολαστική. Ξεκινήσαμε διατηρώντας την εμβληματική χρωματική παλέτα της ETEM, βελτιώνοντάς την προσεκτικά για να διατηρήσουμε την αναγνωρισιμότητα του brand και τη συναισθηματική σύνδεση. Από την χρωματική παλέτα μέχρι οποιοδήποτε marketing υλικό επικοινωνίας, στόχος μας ήταν η ανανέωση να φαίνεται σε κάθε πιθανό σημείο επαφής.
Η μετάβαση έπρεπε να είναι φυσική, σίγουρη και προοδευτική. Έτσι, την προσεγγίσαμε από τρεις στρατηγικές οπτικές γωνίες:
1. Η κληρονομιά συναντά την πρόοδο
Ανατρέξαμε στην κληρονομιά της ETEM - δεκαετίες καινοτομίας, αρχιτεκτονικών συνεργασιών και αξιόπιστης ποιότητας. Στόχος μας ήταν να διατηρήσουμε αυτό που έκανε την ΕΤΕΜ εμβληματική, εισάγοντας παράλληλα μια νέα οπτική γλώσσα που αντικατοπτρίζει τον νέο της ρόλο στο πλαίσιο μιας βιομηχανικής δύναμης με επίκεντρο το μέλλον.
2. Ένα ενιαίο visual σύστημα
Το rebranding θα συνυπήρχε μέσα στο οικοσύστημα του ομίλου COSMOS. Κατασκευάσαμε μια νέα εταιρική ταυτότητα που έμοιαζε φρέσκια αλλά οικεία, σπονδυλωτή αλλά διαφοροποιημένη. Κάθε επιλογή visual -από την τυπογραφία έως τα grid systems- έγινε για να επιτρέπει την απρόσκοπτη προσαρμογή σε όλα τα μέσα, τις μορφές και τα υλικά.
3. Εσωτερική ευθυγράμμιση πρώτα
Αυτός ο μετασχηματισμός ξεκίνησε εσωτερικά για να καταλήξει εξωτερικά. Μαθαίνοντας την ETEM, θέλαμε να κατανοήσουμε πλήρως την ιστορία της και τους ανθρώπους της, μέχρι και την ιεραρχία της, έτσι ώστε πριν από κάθε δελτίο τύπου ή έναρξη καμπάνιας, το δυναμικό της ETEM να κατανοεί και να αγκαλιάζει πλήρως τη νέα ταυτότητα. Αυτή η εσωτερική σαφήνεια διαμόρφωσε την ανάπτυξη.
Τι παραδώσαμε: Το ολοκληρωμένο πακέτο της ETEM
Το rebranding της ETEM ήταν εν τέλει για την Think Plus ένας 360 ανασχηματισμός brand .Το έργο μας κάλυψε:
- Brand στρατηγική και αφήγημαΟρίσαμε την ανανεωμένη τοποθέτηση της ETEM, με σαφή σκοπό του brand: "Μηχανική του μέλλοντος με ακρίβεια, αξιοπιστία και όραμα".
- Επανασχεδιασμός logo και ταυτότηταςΤο νέο λογότυπο αντλεί έμπνευση από τη δομική ακρίβεια των προφίλ αλουμινίου. Μινιμαλιστικό και σπονδυλωτό, μοιάζει με βιομηχανικό, αλλά και υπερυψωμένο. Τα χρώματα του brand παρέμενειναν ίδια, αλλά ανανεώθηκαν για να φανεί η αλλαγή διατηρώντας την αναγνωρισιμότητα. Η απόφαση αυτή ήταν στρατηγικής σημασίας - μια ριζική αλλαγή χρώματος θα μπορούσε να αποξενώσει τους πιστούς πελάτες και συνεργάτες που ταυτίζονταν βαθιά με την καθιερωμένη οπτική ταυτότητα της ETEM.
- Εταιρικά υλικάΑναπτύξαμε μια ολοκληρωμένη σουίτα στοιχείων branding που θα άγγιζαν κάθε σημείο αλληλεπίδρασης με το εμπορικό σήμα: επιστολόχαρτα, email υπογραφές, αποκαλυπτικά βίντεο λογότυπων, ημερολόγια, πρότυπα εταιρικών παρουσιάσεων, επαγγελματικές κάρτες, ψηφιακές εκτυπώσεις, επιστολόχαρτα, σήμανση και τεκμηρίωση προϊόντων ώστε να αντικατοπτρίζουν τη νέα ταυτότητα. Η συνοχή σε όλα τα B2B, εσωτερικά και παγκόσμια κανάλια ήταν απαραίτητη. Κάθε στοιχείο σχεδιάστηκε με ακρίβεια για να διασφαλιστεί η συνοχή και να ενισχυθεί η δύναμη του brand.
- Brand manualΤο brand book και ο οδηγός σχεδιασμού κωδικοποίησαν αυτά τα οπτικά και επικοινωνιακά πρότυπα, δίνοντας τη δυνατότητα στις εσωτερικές ομάδες και τους συνεργάτες της ETEM να επικοινωνούν με αυτοπεποίθηση και συνοχή στο νέο εταιρικό τοπίο. Αυτή η συνοχή ήταν το κλειδί για τη διαβεβαίωση των ενδιαφερομένων ότι οι αξίες και η ποιότητα της ΕΤΕΜ παρέμειναν ακλόνητες, ακόμη και όταν η εταιρεία εισήλθε σε μια νέα εποχή.
- Πέρα από τα visualsΠέρα από τα εικαστικά, η Think Plus συνεργάστηκε στενά με την ομάδα marketing και ηγεσίας της ETEM για να ευθυγραμμίσει το rebranding με τους στρατηγικούς στόχους της εταιρείας. Διαμορφώσαμε μηνύματα που εξυμνούσαν το πρωτοποριακό πνεύμα και την καινοτομία της ETEM από το 1971, τοποθετώντας το εμπορικό σήμα όχι μόνο ως έναν παλαιό παίκτη, αλλά ως έναν δυναμικό ηγέτη έτοιμο για το μέλλον.




Το αποτέλεσμα
Το rebranding ήταν κάτι περισσότερο από ένα “marketing λίφτινγκ”… ήταν ένα στρατηγικό εργαλείο για την ενίσχυση της εμπιστοσύνης, της συνέχειας και της αισιοδοξίας μεταξύ των εργαζομένων, των συνεργατών και των πελατών. Έθεσε τις βάσεις για μεταγενέστερες επικοινωνίες και εκστρατείες που θα ενίσχυαν την ηγετική θέση της ETEM στην αγορά.
Έτσι, το νέο brand της ETEM λανσαρίστηκε με σαφήνεια, ενέργεια και αυτοπεποίθηση - εσωτερικά και εξωτερικά. Επιβεβαίωσε την αξιοπιστία της ΕΤΕΜ μεταξύ αρχιτεκτόνων, μηχανικών και συνεργατών, ενώ παράλληλα σηματοδότησε μια νέα εποχή ανάπτυξης υπό την ομπρέλα της KOSMOS.
Το αποτέλεσμα ήταν μια απρόσκοπτη οπτική ταυτότητα που τιμά το παρελθόν της ΕΤΕΜ και ταυτόχρονα αγκαλιάζει το μέλλον της. Αυτή η ιστορία επιτυχίας αποτελεί απόδειξη της ικανότητας της Think Plus να εξισορροπεί την κληρονομιά με την καινοτομία, δημιουργώντας branding εμπειρίες που έχουν βαθιά απήχηση και διαρκούν.
Σήμερα, η ΕΤΕΜ δεν στέκεται μόνο ως κατασκευαστής λύσεων αλουμινίου υψηλών προδιαγραφών, αλλά ως ένα σύγχρονο βιομηχανικό εμπορικό σήμα - ριζωμένο στην τεχνογνωσία, διαμορφωμένο από την καινοτομία και έτοιμο για ό,τι έρχεται στη συνέχεια.
Είστε έτοιμοι να πάτε το brand σας στο επόμενο επίπεδο;
Στην Think Plus θα σας βοηθήσουμε να μεταμορφώσετε την κληρονομιά σας σε μια νέα εποχή επιτυχίας. Επικοινωνήστε μαζί μας για να ξεκινήσετε το επόμενο κεφάλαιο του brand σας.