9 απλοί τρόποι για να γράψετε περιγραφές προϊόντων του E-Shop
Posted at:
31 January, 2020
Reading time:
10 min read
Η περιγραφή κάθε προϊόντος, αποτελεί μέρος της στρατηγικής μάρκετινγκ αλλά και σημαντικό χαρακτηριστικό στην δημιουργία eshop, αφού αρχικά, εξηγεί το προϊόν αλλά ταυτόχρονα παρουσιάζει και γιατί αξίζει να το αγοράσει κάποιος. Σκοπός της περιγραφής του εκάστοτε προϊόντος, είναι η παροχή πληροφοριών στους πελάτες σχετικά με τα χαρακτηριστικά του και τα οφέλη της αγοράς του.
Ωστόσο, πολλές φορές τόσο οι επιχειρηματίες, όσο και οι έμπειροι κειμενογράφοι, συνηθίζουν να κάνουν ένα σημαντικό λάθος, όταν περιγράφουν ένα προϊόν. Ποιό είναι αυτό;
Γράφουν μια περιγραφή προϊόντος και στέκονται μόνο στα γενικά χαρακτηριστικά του.
Και γιατί αυτό είναι λάθος; Μόνο οι προσεγμένες και λεπτομερείς περιγραφές προϊόντων, μπορούν να αυξήσουν conversion rate τις σελίδων σας, καταφέρνοντας τελικά να πετύχουν την πώληση του. Το γράψιμο της περιγραφής ενός προϊόντος δεν μπορεί να θυμίζει τα κείμενα που βρίσκονται στο πίσω μέρος της κάθε συσκευασίας και ούτε είναι αποδοτικό, να χρησιμοποιούνται απλά λέξεις φιλικές στις μηχανές αναζήτησης χωρίς κάποιο σκοπό. Αυτό βέβαια δεν αναιρεί το γεγονός, ότι όσο πιο φιλικές είναι οι λέξεις μας προς της μηχανές αυτές, τόσο καλύτερα θα είναι τα αποτελέσματα για μας.
Ας δούμε εννέα απλούς τρόπους, με τους οποίους μπορείτε να πείσετε το αγοραστικό κοινό να επισκεφτεί το ηλεκτρονικό σας κατάστημα και μέσω της περιγραφής των προϊόντων σας, να φτάσετε στην πώλησή τους.
Πώς να γράψετε περιγραφές προϊόντων πετυχαίνοντας την πώληση
1. Επικεντρωθείτε στον ιδανικό σας πελάτη.
Όταν γράφετε μια περιγραφή ενός προϊόντος θεωρητικά απευθύνεστε σε ένα τεράστιο πλήθος δυνητικών αγοραστών.
Ένα από τα πιο συχνά λάθη που γίνονται είναι ότι οι περιγραφές είναι τόσο τυπικές, που τελικά δεν στοχεύουν σε κάποιο συγκεκριμένο αγοραστικό κοινό.
Οι καλύτερες περιγραφές προϊόντων είναι αυτές, που είναι άμεσες και απλές για το κοινό στο οποίο στοχεύετε. Θυμίζουν μια απλή συζήτηση που κάποιος ρωτά και κάποιος άλλος απαντά. Επιλέξτε λέξεις που υπάρχουν στο λεξιλόγιο του ιδανικού αγοραστή σας.
Όταν πρόκειται να γράψετε τις δικές σας περιγραφές προϊόντων, αρχίστε να φαντάζεστε τον ιδανικό αγοραστή για εσάς. Τι είδους χιούμορ εκτιμάει (αν έχει); Ποιες λέξεις χρησιμοποιεί; Ποιες λέξεις αποφεύγει; Τι απορίες θα είχε σχετικά σχετικά με το προϊόν;
Σκεφθείτε τον τρόπο με τον οποίο θα μιλούσατε στον ιδανικό αγοραστή σας, αν πωλούσατε το προϊόν σας σε ένα πραγματικό κατάστημα, πρόσωπο με πρόσωπο. Τώρα προσπαθήστε να ενσωματώσετε αυτόν τον τρόπο επικοινωνίας, στο κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου, ώστε να μπορείτε να δημιουργήσετε μια παρόμοια συνομιλία σε απευθείας επαφή, κάνοντας την όμως περισσότερο εσωτερική.
2. Προσελκύστε πελάτες παρουσιάζοντας τα οφέλη του προϊόντος
Όταν αναφερόμαστε στα δικά μας προϊόντα, δεν είναι εύκολο να είμαστε αντικειμενικοί. Οι περισσότεροι επιχειρηματίες, ζουν και αναπνέουν για την εταιρεία τους, την ιστοσελίδα τους και τα προϊόντα τους. Έτσι, ενθουσιάζονται περισσότερο από το κανονικό με τα χαρακτηριστικά και τις προδιαγραφές τους.
Το πρόβλημα είναι ότι οι πιθανοί αγοραστές μας, δεν ενδιαφέρονται τόσο για τα χαρακτηριστικά και τις προδιαγραφές του προϊόντος, όσο για τα πραγματικά οφέλη του. Πρέπει με την περιγραφή μας να αντιμετωπίσουμε τους δισταγμούς των πελατών μας, επισημαίνοντας τα οφέλη κάθε χαρακτηριστικού του, ξεχωριστά.
Με αυτόν τρόπο η METHOD περιγράφει ένα από τα τζελ πλύσης χεριών.
Πολλές κρυφές "χειραψίες" αρχίζουν στις διακοπές. Κάποιες φορές, η μυρωδιά του εποχιακού σαπουνιού είναι ότι χρειαζόμαστε, για να ξυπνήσουμε το πνεύμα των διακοπών. Διαθέσιμο σε μια ποικιλία εορταστικών αρωμάτων, το φυσικά παρασκευασμένο υγρό σαπουνιού, θα αφήσει τα χέρια σας απαλά, καθαρά και έτοιμα να φορέσουν το όμορφο πλεκτό γάντι που τους αρμόζει. Είναι πραγματικά η πιο όμορφη εποχή του χρόνου.
Η παραπάνω εταιρεία χρησιμοποιεί μια εξαιρετική μέθοδο, καθώς με αυτόν τον τρόπο, υποδηλώνει, ότι το όφελος της αγοράς του συγκεκριμένου σαπουνιού δεν είναι μόνο ότι τα χέρια μας γίνονται πιο μαλακά και καθαρά, αλλά ότι έχουμε ταυτίσει την μυρωδιά αυτού του σαπουνιού με τις διακοπές μας. Έτσι πλένοντας τα χέρια μας και μυρίζοντας το, ξυπνάμε το αίσθημα των διακοπών, καθιστώντας τες, ακόμη πιο εορταστικές και ως εκ τούτου πιο ευχάριστες .
Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να εξετάζετε και να αναλύετε ξεχωριστά τα οφέλη κάθε χαρακτηριστικού. Για να βοηθηθείτε, σκεφτείτε να γράψετε τους τρόπους με τους οποίους το προϊόν σας θα κάνει τους πελάτες σας, να αισθάνονται πιο ευτυχισμένοι. Ακόμα, μπορείτε να εξηγήσετε σε ποια προβλήματα και δυσλειτουργίες, μπορεί να δώσει λύσεις το προϊόν σας.
3. Αποφύγετε φράσεις κλισέ
Πολλές φορές συμβαίνει, κατά την διαδικασία της περιγραφής ενός προϊόντος, να μην μπορούμε να βρούμε την κατάλληλη λέξη ή έννοια που πρέπει να προσθέσουμε και φτάνουμε στο σημείο να χρησιμοποιήσουμε φράσεις που είναι αρκετά συνηθισμένες. Όπως για παράδειγμα την έκφραση: "εξαιρετική ποιότητα προϊόντος".
Αυτή είναι μια κλισέ φράση, που μόλις ο πιθανός αγοραστής την διαβάσει, θα σκεφτεί: "Ναι, Ναι, φυσικά, αυτό λένε όλοι." Έχετε ακούσει ποτέ κάποιον να περιγράφει την ποιότητα των προϊόντων του ως μέτριο, ή ως όχι τόσο καλό, ή ακόμα και κακό;
Δεν θα πεισθεί εύκολα ένας πιθανός αγοραστής, που όταν διαβάσει την περιγραφή του προϊόντος σας θα αρχίσει να λέει Ναι, ναι στον εαυτό του. Για να αποφύγετε λοιπόν, μια τέτοια αντίδραση είναι σημαντικό η κάθε φράση σας να είναι όσο το δυνατόν πιο συγκεκριμένη.
Η εταιρεία Zappos, για παράδειγμα, δεν περιγράφει την ποιότητα των παπουτσιών της απλά ως εξαιρετική. Αντίθετα, περιγράφει τα οφέλη των χαρακτηριστικών τους και την κάθε τεχνική λεπτομέρεια.
Κανένα από τα παραπάνω bullets, δεν αναφέρεται στην ποιότητα του προϊόντος απευθείας. Αυτό που θέλει να πετύχει η εταιρεία, είναι να υπογραμμίσει την αίσθηση της άνεσης που προσφέρει το προϊόν και τα οφέλη των χαρακτηριστικών του.
Οι λεπτομέρειες, είναι αυτές που προσφέρουν αξιοπιστία στο προϊόν ώστε τελικά να πραγματοποιηθεί η πώλησή του. Καλό θα ήταν να συμπεριλάβετε πολλές τεχνικές λεπτομέρειες στις περιγραφές των προϊόντων σας, φροντίζοντας όμως, να είστε όσο πιο συγκεκριμένος γίνεται.
4. Αιτιολογήστε τη χρηστικότητα των προϊόντων σας.
Καλό θα ήταν να αποφεύγετε τις υπερβολικές εκφράσεις, γιατί τις περισσότερες φορές ακούγονται ως κλισέ, εκτός βέβαια και καταφέρετε να αποδείξετε με σαφήνεια, γιατί το προϊόν σας είναι το καλύτερο, ή το ευκολότερο στην χρήση του, σε σχέση με κάποιο άλλο.
Η Amazon εξηγεί γιατί το Kindle είναι ο πιο εξελιγμένος e-reader στον κόσμο.
Η έκφραση " patented built - με δίπλωμα καταχωρημένης ευρεσιτεχνίας" δίνει στον αναγνώστη την εντύπωση ότι πρόκειται για ένα πολύ ιδιαίτερο προϊόν. Η Amazon μάλιστα επισημαίνει τα ποσοστά τα οποία, αποδεικνύουν γιατί το Paperwhite έχει την καλύτερη αντίθεση και την φωτεινότερη ανάλυση σε σχέση με τους υπόλοιπους e -readers. Ακόμα αναφέρει και ένα σημαντικό πλεονέκτημα του, ότι ακόμη και κάτω από το φως του ήλιο το Paperwhite, παρέχει ένα πεντακάθαρο κείμενο και εικόνες χωρίς γυαλάδες.
Πρέπει να μπορείτε να αποδείξετε, για ποιό λόγο το προϊόν σας είναι πραγματικά το καλύτερο. Εάν δεν μπορείτε να κάνετε κάτι τέτοιο, τότε καλό θα ήταν να δώσετε έμφαση στο ίδιο το προϊόν ή ακόμα καλύτερα να παρουσιάσετε τα λόγια ενός πελάτη που αναφέρει, ότι το προϊόν σας είναι πραγματικά ότι καλύτερο έχει χρησιμοποιήσει ποτέ.
5. Κάντε επίκληση στη φαντασία των αγοραστών σας.
Έρευνες έχουν αποδείξει, ότι οι άνθρωποι που φαντάζονται ότι έχουν αποκτήσει ένα προϊόν, έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να το αγοράσουν στο τέλος.
Επειδή η πώληση γίνεται μέσω του διαδικτύου, οι πελάτες δεν μπορούν να δουν από κοντά τα προϊόντα σας. Γι΄ αυτό, οι μεγάλες καθαρές εικόνες και τα βίντεο βοηθούν στο να εξάψετε, την φαντασία του πελάτη σας. Άλλος ένας τρόπος, για να το πετύχετε αυτό, είναι να αυξήσετε την επιθυμία του αγοραστικού σας κοινού. Αφήστε τον αναγνώστη σας να φανταστεί, πως θα ήταν αν τελικά θα του ανήκε το προϊόν σας.
Για να πετύχετε το παραπάνω αποτέλεσμα μπορείτε να ξεκινήσετε με την φράση: "φανταστείτε" και να τελειώσετε την πρότασή σας (ή την παράγραφό σας) εξηγώντας το πώς θα αισθανόταν ο αναγνώστης σας, εάν τελικά χρησιμοποιούσε το προϊόν σας.
6. Κερδίστε περισσότερους πελάτες με την χρήση λογικών μικρών ιστοριών
Η χρήση μικρών ιστοριών στις περιγραφές των προϊόντων σας, διώχνει οποιεσδήποτε δεύτερες σκέψεις μπορεί να υπάρχουν στο μυαλό των πελατών σας και ενισχύουν τον τρόπο πειθούς σας. Με άλλα λόγια διαβάζοντας κάποιος την ιστορία σας ξεχνά την διαδικασία της πώλησης.
Οι εταιρείες κρασιού όπως οι Laithwaite's Wine, που έχουν τη βάση τους στο Ηνωμένο Βασίλειο και απευθύνονται σε οινοπαραγωγούς, συχνά περιλαμβάνουν σύντομες ιστορίες στις περιγραφές τους.
Όταν πρόκειται να διηγηθείτε μια ιστορία για τα προϊόντα σας, απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις:
- Ποιος είναι υπεύθυνος για την δημιουργία του προϊόντος;
- Ποια ήταν η έμπνευση για τη δημιουργία του;
- Ποια εμπόδια έπρεπε να ξεπεράσετε για την ανάπτυξη του;
- Πώς δοκιμάστηκε το προϊόν;
7. Προσελκύστε το κοινό σας με λέξεις που ξυπνούν τις αισθήσεις του.
Τα εστιατόρια εδώ και πολλά χρόνια γνωρίζουν, ότι χρησιμοποιώντας λέξεις που ξυπνούν τις αισθήσεις του κοινού αυξάνουν τις πωλήσεις τους. Με αυτό τον τρόπο διεγείρουν το μυαλό και τις αισθήσεις των πελατών τους .
Εδώ είναι ένα παράδειγμα της σοκολάτας από την εταιρεία GREEN&BLACKS:
Η σκοτεινή πλευρά της καραμέλας. Μια μπάρα υπέροχων διαφοροποιήσεων. Τραγανή καραμέλα και απαλή μαύρη σοκολάτα. Με λίγα λόγια προκαλεί, αλλά αυτός είναι και ο λόγος που σε τράβηξε εξαρχής.
Τα επίθετα που χρησιμοποιεί η παραπάνω εταιρεία, δεν αναφέρονται μόνο στη γεύση, αλλά και στον ήχο και την αφή, αφού σκοπό έχουν να "ξυπνήσουν" όλες μας τις αισθήσεις, παρουσιάζοντας την ως μια τραγανή και απαλή σοκολάτα.
Η χρήση των επιθέτων δεν είναι εύκολη υπόθεση. Συχνά μάλιστα, προσθέτουν λάθος νόημα στις προτάσεις που χρησιμοποιείτε και καλό θα ήταν να τα αποφεύγετε την συχνή χρήση τους. Αντίθετα χρησιμοποιώντας λέξεις που διεγείρουν, τις αισθήσεις του κοινού κάνετε τον αναγνώστη να περνά ένα βιωματικό στάδιο κατά την διάρκεια της ανάγνωσης της περιγραφής του προϊόντος.
8. Κερδίστε προβάλλοντας την αποδοχή του προϊόντος σας από το ευρύ κοινό.
Όταν οι πελάτες που επισκέπτονται το ηλεκτρονικό σας κατάστημα δεν είναι σίγουροι για το προϊόν που πρόκειται να αγοράσουν, συνήθως θα επηρεαστούν από τις προτάσεις των άλλων πελατών, διαβάζοντας τις θετικές τους κριτικές. Υπάρχουν όμως και άλλοι τρόποι με τους οποίους μπορείς να ενισχύσεις έμμεσα την θετική σου εικόνα στο κοινό κατά την περιγραφή ενός προϊόντος.
Το online κατάστημα επίπλων, Made.com αναφέρεται στην δημοτικότητα ενός από τα προϊόντα του
Η χρήση μιας εικόνας ενός προσώπου, προσθέτει αξιοπιστία στην περιγραφή σας. Επίσης κάνει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα πιο φιλικό και προσιτό ενθαρρύνοντας μάλιστα, τους πελάτες να καλούν στο ηλεκτρονικό κατάστημα σε περίπτωση που έχουν απορίες.
Η παραπάνω αναφορά επηρεάζει θετικά τον πελάτη και για έναν ακόμα λόγο. Αναφέρεται στο προϊόν παρουσιάζοντάς το, ως το ένα ένα από τα πιο δημοφιλή και ως το αγαπημένο του τύπου. Οι περισσότεροι πελάτες επηρεάζονται και αγοράζουν τελικά το προϊόν που είναι δημοφιλές. Γι΄ αυτό καλό θα ήταν όταν πρόκειται για τον ιστότοπο ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, να επισημαίνονται τα προϊόντα που θεωρούνται τα αγαπημένα των πελατών.
9. Ενισχύστε την δυναμική της περιγραφή σας.
Ο τρόπος που έχετε σχεδιάσει το site σας επηρεάζει τελικά τους επισκέπτες του ηλεκτρονικού σας καταστήματος στο να διαβάσουν ή όχι τις περιγραφές των προϊόντων σας;
Παρακάτω παρουσιάζεται, ένα καλό παράδειγμα της περιγραφής προϊόντος, ενός smooth orange juice.
Το γράψιμο της περιγραφής των προϊόντων σας, καλό θα ήταν να γίνεται με έναν σαφή και ευανάγνωστο τρόπο, ώστε το προϊόν να φαίνεται πιο ελκυστικό για τους πιθανούς πελάτες.
Στην συνέχεια παρουσιάζονται ορισμένες συμβουλές για την παρουσίαση της περιγραφής στα δικά σας sites.
- Κερδίστε τους επισκέπτες σας τοποθετώντας τα προϊόντα σας στην αρχική σελίδα.
- Χρησιμοποιήστε bullet points, γιατί βοηθούν στην πιο εύκολη ανάγνωση της περιγραφής.
- Αφήστε να υπάρχει αρκετός λευκός χώρος.
- Αυξήστε το μέγεθος της γραμματοσειράς βοηθώντας να γίνει πιο ευανάγνωστη η περιγραφή σας.
Μια εντυπωσιακή περιγραφή προϊόντος βοηθά στην αύξηση των πωλήσεων.
Μοιραστείτε τις γνώσεις σας σχετικά με το προϊόν σας. Αναφέρετε την δική σας ιστορία και εξηγήστε αναλυτικά και με λεπτομέρειες τα χαρακτηριστικά του. Προσπαθήστε η περιγραφή σας να χαρακτηρίζεται από ζωντάνια και παραστατικότητα και να δημιουργεί το αίσθημα της ευχαρίστησης, σε αυτόν που το διαβάζει. Πάνω απ ' όλα, γράψτε με ενθουσιασμό γιατί το πάθος σας για τα προϊόντα σας, μπορεί να μεταδοθεί στο αγοραστικό σας κοινό. Θέλετε βοήθεια με τις περιγραφές προϊόντων;
Στην Think Plus, αντιλαμβανόμαστε τη σχέση μας με τους πελάτες ως μια καθαρά ανθρώπινη σχέση στην οποία επενδύουμε, ώστε μαζί να οδηγηθούμε στην επιτυχία. Η εμπειρία μας και η τεχνογνωσία μας στην διαχείριση και κατασκευή eshop είναι δεδομένη, και σας περιμένουμε για να φτάσουμε μαζί στην κορυφή.
Επικοινωνήστε μαζί μας για να ορίσουμε μια συνάντηση και να γνωρίσετε από κοντά τους ανθρώπους που θα αναλάβουν εξολοκλήρου την κατασκευή και διαχείριση του eshop σας και θα συνεργαστούν μαζί σας για να βγείτε κερδισμένοι! Άλλωστε αυτό είναι και το δικό μας κέρδος.