Live Streaming, ένα πολυεργαλείο στο οπλοστάσιο του Digital Marketing
Posted at:
23 January, 2018
Reading time:
10 min read
Στην εποχή του διαδικτύου, όπου ισχύει το δόγμα “content is king” και όλοι συστοιχίζονται πίσω από νέα trends και νέες τεχνολογίες ή τεχνικές μετάδοσής του στις μάζες, το video είναι εκείνο που, εδώ κάμποσο καιρό έχει “πάρει κεφάλι” στις προτιμήσεις του κοινού σε web content, όσο και των communication experts σε εργαλεία content marketing. Η επόμενη μέρα όμως στην κινούμενη εικόνα φέρνει τα πάντα στις οθόνες μας live και αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούμε, κοινό και brands, μέσα στα όρια του διαδικτύου ή και έξω από αυτά.
Οι υπηρεσίες live streaming είναι αυτό που θέλουν όλοι, αφού η ζωντανή εικόνα διαθέτει άλλα χαρακτηριστικά, δίνει νέες δυνατότητες και προκαλεί διαφορετικές αντιδράσεις, ανοίγοντας δρόμο για μία νέα εποχή στη δημιουργία, την προώθηση και την διακίνηση περιεχομένου από κοινό, επαγγελματίες και brand ambassadors.
Τι είναι το live streaming;
Το live streaming είναι η ζωντανή μετάδοση κινούμενης εικόνας μέσω διαδικτύου με τη χρήση οποιασδήποτε συσκευής έχει τη δυνατότητα να καταγράφει video είτε αυτή είναι μία επαγγελματική βιντεοκάμερα είτε απλή φωτογραφική μηχανή, web cam, tablet ή smart phone. Χάρις στις ραγδαίες εξελίξεις που έχουν σημειωθεί στην σχετική τεχνολογία και τη διεύρυνση της αγοράς των live streaming υπηρεσιών, ο καθένας μπορεί πλέον να αναμεταδίδει ζωντανή εικόνα από το σημείο όπου βρίσκεται, με ανταγωνιστική ποιότητα και χωρίς ανεπιθύμητες επιπλοκές.
Το μόνο που έχει να κάνει είναι να επιλέξει την κατάλληλη υπηρεσία live streaming, τον εξοπλισμό που θα χρησιμοποιήσει για να “αιχμαλωτίσει” την εικόνα του, καθώς και το περιεχόμενο της μετάδοσής του, όσα δηλαδή θα μοιραστεί με το εν δυνάμει κοινό του με σκοπό να το καθηλώσει στο “κανάλι” του. Για άλλους είναι το ταλέντο τους, για άλλους ένα event που αξίζει να διαδοθεί και γι’ άλλους ένα γεγονός που “συμβαίνει τώρα” και “αναζητά” αυτόπτες μάρτυρες.
Ένα σημαντικό εργαλείο για κάθε σύγχρονο brand
Αν, όμως, το live streaming αλλάζει τον ρόλο των χρηστών-θεατών στη διαδικασία της δημιουργίας και της διάδοσης video content στο διαδίκτυο, εύκολα μπορεί κανείς να φανταστεί πόσο χρήσιμο εργαλείο αποτελεί για έναν επαγγελματία ή για ένα brand που θέλει να εμπλουτίσει το αφήγημά του, να διευρύνει την αναγνωρισιμότητά του και... να γοητεύσει το κοινό του. Video ποιοτικά και πρωτότυπα, σύνδεση του θεατή με τη “στιγμή” και δυνατότητα “συμμετοχής” μέσω των αγαπημένων του social media μπορούν να απογειώσουν το ενδιαφέρον του μιας και αρχίζει, πλέον, να εμπλέκεται ενεργά στις καμπάνιες που τον αφορούν.
Με το content marketing να παραμένει ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο πεδίο δράσης για marketing strategists και content providers ομοίως, η δυνατότητα να επικοινωνήσουν την “ανωτερότητα” ενός brand με κύριο όπλο τη δύναμη και το κύρος της ζωντανής εικόνας αποτελεί μία σημαντική πρόκληση. Είναι, επίσης, μία ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν άμεσα και ουσιαστικά με τις νεότερες, τεχνολογικά καλλιεργημένες γενιές που έχουν μάθει να βρίσκονται σε διαρκή οπτική επαφή με ό,τι τους ενδιαφέρει, όσο και να ανταποκρίνονται με ποικίλους τρόπους στα ερεθίσματα που λαμβάνουν μέσω της πλατφόρμας που χρησιμοποιούν σε κάθε δεδομένη στιγμή. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα με σχετικές έρευνες, τα μέλη της Generation Z (οι νέοι που γεννήθηκαν μετά τα μέσα της δεκαετίας του ‘90) μπαίνουν στο YouTube και στα social media καθημερινά, προτιμούν το live streaming από άλλες τηλεοπτικές υπηρεσίες και αρέσκονται στο multitasking ενώ παρακολουθούν video στη συντριπτική τους πλειοψηφία, σε ποσοστά που αγγίζουν το 90%.
Βεβαίως, για να γίνει η προσέγγιση του κοινού με τρόπο που θα οδηγήσει σε μετρήσιμη ανταπόκρισή του και ουσιαστικά conversions σε απτούς στόχους, δεν αρκεί η χρήση μιας από τις διαθέσιμες υπηρεσίες live streaming και η απλή διοργάνωση μίας ζωντανής μετάδοσης. Ένα γεγονός που προορίζεται για να το δουν οι πάντες (ή έστω ένα κοινό ικανό να καταστήσει μία live καμπάνια επιτυχή) οφείλει να είναι καλά οργανωμένο και να διαθέτει κάλυψη εφάμιλη μιας σωστής τηλεοπτικής καμπάνιας, υψηλής ποιότητας εικόνα και ήχο και καλά σχεδιασμένη ροή, έτσι που να κρατά το ενδιαφέρον και να μην παρακινεί το κοινό να “αλλάξει κανάλι”.
Η Think Plus, έχοντας μπει δυναμικά στην αγορά των υπηρεσιών live streaming, προσφέρει ένα ευέλικτο σύστημα αναμετάδοσης με πολλαπλή κάλυψη από HD κάμερες που προσαρμόζεται σε κάθε χώρο και ανταποκρίνεται με επιτυχία στις πιο υψηλές απαιτήσεις, σε σκηνοθεσία, ποιότητα, ταχύτητα και συνδεσιμότητα. Ακόμη και σε χώρους ή τοποθεσίες με περιορισμένη ή καθόλου σύνδεση στο ίντερνετ, οι live streaming υπηρεσίες “Local Stage” της Think Plus κάνουν χρήση της 4G τεχνολογίας για να αποδίδουν το 100% των δυνατοτήτων τους όποτε και όπου είναι απαραίτητο.
11 τρόποι δημιουργικού live streaming για επαγγελματίες
Πως μπορεί, όμως, ένα brand να επωφεληθεί από τη χρήση του live streaming, από τη στιγμή που θα αποφασίσει να το εντάξει στην εργαλειοθήκη του ως ένα σύγχρονο πολυεργαλείο ψηφιακού marketing; Οι δυνατότητες είναι απεριόριστες. Ας δούμε, ενδεικτικά, μερικές από τις καλύτερες ιδέες εκεί έξω:
1. Μία live αποκάλυψη ενός νέου προϊόντος
Κάθε εταιρεία επιδιώκει να δημιουργήσει το ανάλογο buzz πολύ καιρό πριν την “απελευθέρωση” ενός νέου προϊόντος της στην αγορά είτε μέσω κάποιας ευφάνταστης διαφημιστικής καμπάνιας είτε μέσων ψηφιακών καναλιών, όπως είναι τα δημοφιλή social media. Η χρήση του live streaming δίνει τη δυνατότητα σε κάθε brand να οργανώσει και να διεξάγει τα αποκαλυπτήρια του νέου της “διαμαντιού”, όχι μόνο για τα μάτια στελεχών και εκλεκτών καλεσμένων, αλλά και όλων όσων, δυνητικά, αποτελούν το κοινό της εκεί έξω. Εξειδικευμένη τεχνική κάλυψη, διαρκής ενημέρωση, έξυπνη επικοινωνιακή πολιτική και “χτίσιμο” της προσμονής για το “μεγάλο event” αποτελούν τα στοιχεία που εγγυώνται την επιτυχία του.
2. Μία live περιήγηση στα εταιρικά headquarters
Αν ένα εδραιωμένο brand θελήσει να βελτιώσει τη σχέση του με το κοινό του, παλιό και νέο, δεν έχει πια παρά να του “δώσει πρόσβαση” εκεί όπου μέχρι σήμερα δεν μπορούσε να φτάσει. Στα άδυτα της εταιρείας, εκεί που φτιάχνεται ένα προϊόν, εκεί που διαμορφώνεται μία καμπάνια ή εκεί που παίρνεται μία μεγάλη απόφαση, είναι εκεί που κάθε πιστός φαν ενός brand θα ήθελε να βρεθεί για να έρθει πιο κοντά στο προϊόν που αγαπά και στους ανθρώπους που το δημιουργούν και του το προσφέρουν. Με μία κάμερα στο χέρι κι ένα καλοσχεδιασμένο τουρ, μία ζωντανή βόλτα στα headquarters μπορεί να δυναμώσει σημαντικά τη σχέση με το κοινό με βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα ωφέλη.
3. Ένα live Q&Α session του customer service με τους πελάτες
Πολύ σημαντικό κομμάτι της εμπειρίας κάθε σταθερού πελάτη ενός brand είναι η επαφή του με το τμήμα εξυπηρέτησης προσωπικού, το πρόσωπο δηλαδή της εταιρείας σε περιστάσεις που απαιτούν γνώση του αντικειμένου και λεπτή διαχείριση. Πολύ συχνά οι πελάτες έχουν απορίες και χρειάζονται διευκρινίσεις για ζητήματα που δεν προκύπτουν συχνά ή δεν είναι πολύ ξεκάθαρα και η τηλεφωνική εξυπηρέτηση δεν ενδείκνυται πάντα για την εδραίωση μιας σχέσης εμπιστοσύνης. Ένα ζωντανό Q&A, όμως, με τους πιο ενημερωμένους υπαλλήλους του τμήματος να απαντούν σε συγκεκριμένες ερωτήσεις του κοινού με το οποίο αλληλεπιδρούν καθημερινά, μπορεί να τονώσει το κύρος και την αξιοπιστία ενός brand.
4. Live μετάδοση ενός εταιρικού event σε όλα τα δημοφιλή social media
Κάθε φορά που ένα brand διοργανώνει ή συμμετέχει σε ένα publicity event, ο σκοπός δεν είναι άλλος από την επίτευξη θετικής δημοσιότητας και τη διάδοση όσων πρεσβεύει στο ευρύ κοινό. Σήμερα, το ευρύ κοινό περνά μεγάλο μέρος του χρόνου του συνδεδεμένο, μέσω κινητού, tablet ή desktop, στα ποικίλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τι άλλος, λοιπόν, καλύτερος τρόπος υπάρχει για να επικοινωνήσει κανείς με αυτό απ’ το να χρησιμοποιήσει τις αντίστοιχες υπηρεσίες live streaming και να φέρει τη διοργάνωση μπροστά στον κόσμο του διαδικτύου, προσκαλώντας τον να συμμετέχει στο event με σχόλια και live feedback, τόσο κατά τη διάρκεια όσο και μετά το πέρας της μετάδοσης.
5. Μία live συζήτηση του κοινού με έναν δημοφιλή brand ambassador
Στην εποχή μας, κάθε brand που επενδύει στην επικοινωνία του, φροντίζει να συνδέεται με πρόσωπα που κεντρίζουν το ενδιαφέρουν του κόσμου, είτε λόγω της δημόσιας εικόνας τους είτε λόγω του επιστημονικού τους κύρους είτε λόγω του επικοινωνιακού τους χαρίσματος, όπως αυτό πιστοποιείται από την δραστηριότητά τους σε παραδοσιακά και νέα media. Κάθε τέτοιο πρόσωπο, που έχει χριστεί brand ambassador, μπορεί να βρεθεί ακόμη πιο κοντά στο κοινό που τον θαυμάζει και, μέσω live streaming events, να συνομιλήσει με τον κόσμο για ό,τι τον απασχολεί και να επικοινωνήσει αποτελεσματικά όσα πρεσβεύει εκείνος και το brand που εκπροσωπεί.
6. Ένας live διαγωνισμός για το κοινό
Όταν ο στόχος είναι η συμμετοχή του κόσμου, δεν υπάρχει τίποτε πιο αποτελεσματικό από έναν διαγωνισμό όσο μεγάλο ή μικρό και αν είναι το έπαθλο. Κι επειδή η σχέση μας με τα media και την τεχνολογία τους χαρακτηρίζεται από την ταχύτητα, τι πιο γρήγορο και ανταποδοτικό από έναν διαγωνισμό που διεξάγεται ζωντανά, μέσω live streaming παρακινώντας το κοινό να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις χρησιμοποιώντας όλες τις αισθήσεις του για να διεκδικήσει τα σχετικά δώρα με αξιώσεις. Μία έξυπνη ενημερωτική καμπάνια για να φουντώσει το ενδιαφέρον πριν το event και η εμπειρία μπορεί να αποβεί εξαιρετικά διασκεδαστική για διοργανωτές και συμμετέχοντες.
7. Live μετάδοση των εγκαινίων ενός νέου branch
Κάθε φορά που μία εταιρεία επεκτείνεται ανοίγοντας ένα νέο κατάστημα, η διοργάνωση των εγκαινίων, πέρα από τον εθιμικό της χαρακτήρα, επιφορτίζεται και με τη σύνδεση του brand με την καινούργια του τοποθεσία, τον κόσμο που απαρτίζει την τοπική κοινότητα και τους μελλοντικούς θαμώνες ή πιστούς πελάτες του. Είναι κρίμα ένα τέτοιο γεγονός, που αποτελεί γιορτή κι έχει συχνά χαρακτήρα πάρτι να μένει “κλειστό” και να βιώνεται μόνο από παρευρισκόμενους και περαστικούς. Μία live μετάδοση της βραδιάς μπορεί να μεταφέρει το μήνυμα ενός brand πέρα από τα στενά όρια του νέου branch και να επικοινωνήσει την ισχυρή παρουσία του στην αγορά, αλλά και την υγιή σχέση του με τις τοπικές κοινωνίες.
8. Μία live ματιά στη δημιουργία ενός flagship προϊόντος
Πολλές φορές, ένα brand ταυτίζεται κατά κύριο λόγο με το εμβληματικό του προϊόν, εκείνο που το έφερε προ καιρού στις πρώτες θέσεις της προτίμησης του κόσμου και συνεχίζει να κεντρίζει το ενδιαφέρον του. Ίσως ήρθε η ώρα, λοιπόν, το κοινό να μάθει περισσότερα γι’ αυτό, να έρθει σε επαφή με την ιστορία του, τους χώρους στους οποίους επινοήθηκε και κατασκευάζεται καθημερινά, αλλά και στις διαδικασίες που εξασφαλίζουν τα υψηλά στάνταρ που το διακρίνουν. Με ένα καλό σενάριο κι έναν insider για οδηγό, μία live ματιά στη δημιουργία ενός αγαπημένου προϊόντος από την πρώτη σύλληψη έως και την πιο πρόσφατη εκδοχή του μπορεί να αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον των φανς και να δημιουργήσει νέους.
9. Live ενημέρωση για έναν κοινωφελή σκοπό με τον οποίο συνδέεται το brand
Στην εποχή μας, κάθε brand που σέβεται το κοινό του συμμετέχει στα κοινά μέσω ποικίλων δράσεων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. Η ευγενής φύση των δράσεων αυτών επιβάλλει την διάδοσή τους σε όσο περισσότερο κόσμο είναι δυνατόν με στόχο την διάχυση του μηνύματος, την ενδυνάμωσή του στην συνείδηση των πολιτών και την τάχιστη ενεργοποίησή τους υπέρ του βασικού σκοπού. Πόσο πιο αποδοτικό θα ήταν, όμως, αν κάθε event που γίνεται για κοινωφελή σκοπό μεταδιδόταν ζωντανά σε όλα τα διαθέσιμα μέσα και όλοι οι άνθρωποι μπορούσαν με ένα κλικ να ενημερωθούν για το πως μπορούν να συνεισφέρουν και πώς να διαδόσουν τα νέα της προσπάθειας σε άλλους ενεργούς πολίτες.
10. Συμμετοχή σε γεγονότα που απασχολούν το ευρύ κοινό με χιούμορ ή με άποψη
Υπάρχουν και κάποιες εξαιρετικές περιπτώσεις που ένα brand περιλαμβάνει στην επικοινωνιακή του πολιτική το χιούμορ που αντλεί στοιχεία από την επικαιρότητα ή και την επιλογή ξεκάθαρης θέσης, ακόμη, πάνω σε καυτά ζητήματα που απασχολούν το ευρύ κοινό. Με τη χρήση του live streaming, μπορεί να ενισχύσει σημαντικά το impact τέτοιων επιλογών, οργανώνοντας, αντίστοιχα, είτε live πάνελ σχολιασμού με χιουμοριστικό ύφος και τη συμμετοχή του κοινού ως συνδιαμορφωτή του περιεχομένου είτε συζητήσεις με ειδικούς που εδραιώνουν στη συνείδηση του κοινού την πίστη του brand στις αρχές που έχει επιλέξει να επικοινωνήσει και να στηρίξει.
11. Live μετάδοση ενός once-in-a-lifetime event που σχετίζεται με το brand και την ιστορία του
Στη ζωή ενός brand συμβαίνουν μια σειρά από αναμενόμενα γεγονότα που μπορούν να χαρακτηριστούν milestones, αλλά συμβαίνουν και κάποια που δεν θα μπορούσαν να έχουν προβλεφθεί, τα οποία επαναπροσδιορίζουν τον χαρακτήρα και την εικόνα του. Τέτοια γεγονότα αποτελούν μοναδικές ευκαιρίες για επικοινωνιακούς θριάμβους, όπως, για παράδειγμα, συνέβη με τη μεταφορά του κτιρίου που στέγασε το πρώτο κατάστημα στην ιστορία της “Taco Bell”, από την αρχική του θέση στα headquarters της εταιρείας, για να διασωθεί από επικείμενη κατεδάφιση. Στο πλαίσιο της διάσωσης και αναβίωσης ενός pop-culture μνημείου, το κοινό ενδιαφέρθηκε μαζικά και παρακολούθησε, μέσω live streaming, την επιχείρηση αποκόλλησης από το έδαφος και τη μετεγκατάσταση, σχολιάζοντάς την με το σχετικό hashtag στα social media.
Ορίστε, λοιπόν, πως ένα μοντέρνο marketing team διαθέτει ποικίλους τρόπους να εκμεταλλευτεί τη δύναμη της ζωντανής εικόνας για να δημιουργήσει το πολυπόθητο θετικό buzz που φέρνει κοινό και brands πιο “κοντά”.
Δώστε στο brand σας την προβολή που του αξίζει
Αν έχετε σκοπό να επενδύσετε στη ζωντανή επικοινωνία δεν υπάρχει καλύτερη ευκαιρία από τώρα, που όλες οι σχετικές έρευνες δείχνουν μία μαζική στροφή του κοινού προς το live streaming, ειδικά των νεότερων γενεών που δεν καταναλώνουν μόνο live content, αλλά παράγουν και το δικό τους μέσα από δημοφιλή apps όπως το periscope και υπηρεσίες live streaming όπως το facebook live και το YouTube live, αυξάνοντας ραγδαία την επιδραστικότητα του νέου, κατά κάποιον τρόπο, αυτού μέσου προβολής με τις ανεξερεύνητες ακόμη δυνατότητες.
Η Think Plus, ως Boutique Agency και μέσω της υπηρεσίας live streaming Local Stage, διαθέτει όλα τα μέσα για να κάνει ιδέες όπως οι παραπάνω πραγματικότητα με προσήλωση στην κορυφαία ποιότητα εικόνας και ήχου και την προβολή του ενδιαφερόμενου brand με κάθε δυνατό μέσο (scrolling text, 3D titles ή watermarks), ζωντανά, κατά τη διάρκεια της μετάδοσης.
Με μια πληθώρα επιλογών επαγγελματικής κάλυψης, όπως multicam, τηλεσκηνοθεσία, drones, συνδεσιμότητα 4G και δυνατότητα Hybrid Live Streaming, ένα brand που αναζητά τον καλύτερο τρόπο να προβληθεί μέσω της ζωντανής εικόνας μπορεί να το κάνει σε οποιαδήποτε πλατφόρμα (Facebook live, YouTube live, private CDN κλπ.) και κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες με τη δύναμη της Think Plus και του Local Stage.