9 λάθος πράγματα που λέει κάθε νέος στη διαχείριση eshop
Posted at:
28 September, 2022
Reading time:
8 min read
Τι λάθος εντυπώσεις έχει συνήθως ένας νέος στη διαχείριση eshop; Μαζέψαμε τις πιο συχνές και τις απαντάμε.
Με 13 έτη εμπειρίας στον χώρο της προώθησης, της διαφήμισης και του digital marketing, και με τα τελευταία χρόνια να εξειδικευόμαστε στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου, λαμβάνοντας μάλιστα και τη διάκριση του Shopify Expert (μόνο 300 εταιρείες σε όλο τον κόσμο!), στην Think Plus έχουμε συνεργαστεί με brand κάθε μεγέθους. Κατανοώντας πλήρως τις ανάγκες τους, όπως και τη δικαιολογημένη άγνοια των νέων επιχειρηματιών, πολύ συχνά ακούμε λανθασμένες αντιλήψεις. Έχουμε αντιληφθεί πως υπάρχουν κοινά μοτίβα που οδηγούν σε "λάθος" απορίες, ειδικά αν πρόκειται για νέους στο eCommerce και στη διαχείριση eshop.
Επειδή λοιπόν πιστεύουμε ότι η γνώση πρέπει να μοιράζεται και πως η εκπαίδευση σε κάθε τομέα είναι πολύτιμη, παραγωγική και αποδοτική, μαζέψαμε τις πιο συχνές "κακές" ερωτήσεις ή προτάσεις για τη διαχείριση eshop. Αξίζει βέβαια να αναφέρουμε πως οι περισσότερες από αυτές, αφορούν σε σημαντικά θέματα, που είτε ως επιχειρηματίες παίρνετε ως δεδομένα, είτε δεν έχουν εξετασθεί προσεκτικά.
9 λάθος απορίες & προτάσεις για διαχείριση eshop
1. Μήπως να βάλουμε παραπάνω φωτογραφίες στο slideshow;
Ένα slideshow στην κορυφή της κεντρικής σελίδας του eshop είναι μια καλή επιλογή για να θέσετε την αισθητική του brand σας. Ωστόσο, ούτε οι πολλές φωτογραφίες φαίνεται να βοηθούν, ούτε και το ίδιο το slideshow, που φαίνεται να ξεπερνιέται σιγά-σιγά, με το CTR (click-through-rate) να μειώνεται σταδιακά. Ένας από τους λόγους είναι η μεγάλη άνοδος της χρήσης των κινητών για online αγορές. Το slideshow (των eshop) στο κινητό δεν είναι πλέον τόσο συμβατό, ενώ μπορεί να μειώνει και την ταχύτητα του site.
Πρόταση: Για αποδοτική διαχείριση θα προτείναμε Shopify themes που έχουν δυνατότητα για οριζόντιο scrolling και όχι κάθετο. Φυσικά, το κάθε theme θα πρέπει να ταιριάζει και στην αισθητική του brand. Μία ακόμα καλή πρόταση, η οποία μάλιστα αρχίζει να γίνεται όλο και πιο δημοφιλής, είναι η χρήση 3D γραφικών ή Augmented reality (AR) στοιχείων, τα βίντεο και τα αnimation, ενώ χρωματικά φαίνεται να δίνουν πάντα καλή εντύπωση τα "ήσυχα" χρώματα και όχι οι υπερβολές.
2. Μπορούμε να κάνουμε το logo ακόμα μεγαλύτερο;
Η απάντηση σε αυτό είναι ναι, βεβαίως και μπορούμε. Αλλά σίγουρα το θέλετε; Ένα πολύ μεγάλο λογότυπο είναι σαν να φωνάζει στον επισκέπτη του eshop και δεν συνιστάται για την καλή εμπειρία του όσο περιηγείται στο eshop σας. Ένα μεγάλο logo καταλαμβάνει μεγάλο κομμάτι από τον διαθέσιμο χώρο και αυτός ο χώρος είναι πολύ σημαντικός στην κατασκευή μιας ιστοσελίδας που στοχεύει να γίνει μέσο πώλησης.
Πρόταση: Δείξτε παραπάνω εμπιστοσύνη στο brand σας, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Ένα διακριτικό branding βοηθάει στην ανάδειξή όσων πουλάτε και αφήνει τις εικόνες να βρεθούν στο επίκεντρο, όπως ακριβώς αρμόζει σε μια eCommerce επιχείρηση.
3. Θέλω πάντα ο επισκέπτης να κάνει εγγραφή
Η εγγραφή πελατών και η δημιουργία λογαριασμού είναι κάτι που πρέπει να στοχεύετε στη διαχείριση eshop γιατί βοηθάει και εσάς με τη συλλογή δεδομένων, την επαναστόχευση, το email marketing και πολλά ακόμα, ενώ βοηθάει και τον ίδιο τον πελάτη να έχει μια προσωποποιημένη εξυπηρέτηση.
Ωστόσο, η διαδικασία εγγραφής, όσο απλοποιημένη και να είναι, μπορεί να μην είναι πάντα εφικτή. Οι χρήστες πλέον βιάζονται και αν θέλουν να πραγματοποιήσουν μια αγορά άμεσα, θα το κάνουν και ας χρειαστεί να πάνε σε κάποιον ανταγωνιστή σας. Αν μπαίνουν από το κινητό τους, που είναι πολύ πιθανό πλέον (πάνω από 30% αύξηση στους καταναλωτές που έκαναν αγορές διαδικτυακά), είναι κουραστικό για αυτούς να βάλουν τα στοιχεία, να βγουν για να μπουν στο email τους για να λάβουν email επιβεβαίωσης και μετά να πρέπει να ξαναμπούν με τον νέο τους κωδικό (που μπορεί ήδη να έχουν ξεχάσει). Το να εξαναγκάζετε τους επισκέπτες σας να κάνουν εγγραφή είναι μια αχρείαστη ταλαιπωρία και ένα εμπόδιο σε μια πιθανή πώληση.
Πρόταση: Δώστε τη δυνατότητα για αγορές σε απλούς επισκέπτες. Αφήστε "ανοιχτή" δηλαδή την checkout σελίδα και δώστε την επιλογή στους χρήστες σας να κάνουν έγγραφή ή όχι για να ολοκληρώσουν την αγορά τους.
4. Μπορώ να βρεθώ στην κορυφή της Google την επόμενη εβδομάδα;
Μάλλον όχι. Κάθε προσπάθεια SEO θέλει χρόνο και επιμονή. Για να βγείτε σε μια αξιοπρεπή θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google χρειάζεται χρόνος, έρευνα και σκληρή δουλειά με ξεκάθαρο στόχο και πλάνο.
Μία από τις πιο συχνές ερωτήσεις που λαμβάνουμε σχετικά με το SEO για eshop είναι το πόσο καιρό χρειάζεται να δουλέψει. Αυτό όμως εξαρτάται από τις τακτικές που θα ακολουθήσετε και τους στόχους που έχετε θέσει. Δεν είναι όμως σίγουρα κάτι που μπορεί να γίνει μέσα σε μια νύχτα. (Μάθετε γιατί εδώ)
Πρόταση: Ξεκαθαρίστε τις οδούς που θα ακολουθήσετε για αποτελεσματικό SEO και εμείνετε σε αυτές. Μην απογοητευτείτε αν δεν δείτε αμέσως τα αποτελέσματα που θέλετε. Αν μέσα από καλή διαχείριση eshop, φτάσετε όντως στην κορυφή ή έστω πιο ψηλά από εκεί βρισκόσασταν, θα πρέπει να συνεχίσετε αυτήν τη σκληρή δουλειά, να ενημερώνεστε και ανανεώνετε το eshop σας.
5. Δεν θέλω καθόλου περιεχόμενο στις σελίδες μου
Μπορεί μια μίνιμαλ σελίδα που έχει μόνο εικόνες να λειτουργεί αισθητικά, αλλά κατά πάσα πιθανότητα θα λειτουργεί μόνο για εσάς. Δεν θα λειτουργεί για την Google και ούτε για τους πιθανούς πελάτες σας που θέλουν να πάρουν πληροφορίες και να μάθουν για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Το περιεχόμενο θα είναι πάντα ο βασιλιάς στη διαχείριση eshop, στα μάτια των μηχανών αναζήτησης και των χρηστών. Έχοντας μοναδικό και σχετικό περιεχόμενο στις σημαντικές σας σελίδες (προϊόντα, about us, FAQ σελίδα, κεντρική κ.λπ.) θα βοηθήσει πολύ το online store σας.
Πρόταση: Αν δεν έχετε εξωτερικούς συνεργάτες που να εξειδικεύονται στο περιεχόμενο για eCommerce, τότε καλό θα ήταν να διαβάσετε άρθρα και οδηγούς, όπως:
- Περιγραφή προϊόντων για eshop: Πώς να γράφετε product descriptions που πουλάνε
- Πώς πρέπει να είναι μια σελίδα συχνών ερωτήσεων; 7 Συμβουλές
- Τι είναι video marketing και γιατί το χρειάζεστε για το ecommerce
- Blog στο E-Shop μου. Γιατί χρειάζομαι αρθρογραφία;
6. Τράβηξα φωτογραφίες τα προϊόντα μου με το κινητό μου. Είναι εντάξει αυτό;
Οι "εντάξει" φωτογραφίες δεν είναι αρκετές για να αναδείξουν τα προϊόντα σας και το brand σας. Μπορεί να έχετε τα πιο ποιοτικά προϊόντα του κλάδου και με μια κακή φωτογραφία να μην μπορέσει να εκτιμηθεί, ούτε να πουληθεί. Ευτυχώς, η πρόοδος της τεχνολογίας έχει χαρίσει στο ευρύ κοινό μια μεγάλη γκάμα από καλές φωτογραφικές, ακόμα και στις κινητές συσκευές.
Πρόταση: Επενδύστε σε καλό εξοπλισμό αν σκοπεύετε να κάνετε DIY φωτογράφιση προϊόντων, αλλά μην αφήνετε την πιθανότητα για επαγγελματική φωτογράφιση έξω από τα σχέδιά σας. Επίσης, αν θέλετε να γεμίσετε το eshop σας με εικόνες, μπορείτε να βρείτε ιστοσελίδες με δωρεάν stock φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης και να κάνετε πιο εύκολη τη διαχείριση του eshop σας.
7. Δεν θέλω να βάλω τα προϊόντα μου στο Skroutz ή κάποιο άλλο marketplace
Ανάλογα με το τι πουλάτε, το να μην τοποθετήσετε τα προϊόντα σας σε αυτές τις τεράστιες αγορές δεν είναι καλό, ούτε για διαχείριση eshop, ούτε για την απόδοσή του. Είναι σαν να μεταφέρετε το κατάστημά σας από τον κεντρικό δρόμο, σε ένα σοκάκι στα περίχωρα. Τέτοια marketplace έχουν τεράστια επισκεψιμότητα ανά ημέρα και εσείς μπορείτε να το εκμεταλλευτείτε. Ναι, παίρνουν μερίδιο, αλλά μπορείτε να μετατρέψετε αυτούς τους επισκέπτες σε πιστούς πελάτες, ενθαρρύνοντας την επόμενη αγορά τους να γίνει από το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.
Πρόταση: Διασυνδέστε το eshop σας με Skroutz, Best Price, Glami και όποιο άλλο marketplace χρειάζεστε μέσα από δωρεάν εφαρμογές!
8. Δεν θέλω SEO, θα επικεντρωθώ στο design και θα στηριχτώ μόνο σε αυτό
Το SEO έγκειται στο content marketing που είναι μεγάλο κομμάτι του digital marketing. Κάθε digital marketing προσπάθεια θα πρέπει να είναι ψηλά στις προτεραιότητες για τη διαχείριση eshop, όπως και η αισθητική της ιστοσελίδας. Τι νόημα θα είχε να έχετε το πιο όμορφο ηλεκτρονικό κατάστημα, με τα καλύτερα προϊόντα της αγοράς, αν κανείς δεν το ξέρει και δεν μπορεί να το βρει;
Πρόταση: Βρείτε συνεργάτες που μπορούν να αναλάβουν τον σχεδιασμό της ιστοσελίδας, την κατασκευή του eshop και την digital marketing στρατηγική που πρέπει να ακολουθήσετε. Έτσι, θα έχετε ένα ποιοτικό online store, το οποίο θα είναι βελτιστοποιημένο για τις μηχανές αναζήτησης.
9. Λέω να μην δώσω τόσο προτεραιότητα στα social media ή τις διαφημίσεις
Δεν θα μπορούσατε να είστε πιο μακριά από την αλήθεια. Τα social media είναι τόσο απαραίτητα για το eCommerce πλέον, που είναι σχεδόν εγκληματικό να μην ασχοληθείτε. Όχι μόνο δίνουν τη δυνατότητα για απευθείας πωλήσεις, αλλά μπορούν να δημιουργήσουν "θόρυβο" για το brand σας, ενώ σας δίνουν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσετε με το κοινό σας. Οι διαφημίσεις στα social media, αλλά και στην Google, θα σας βοηθήσουν να ξεχωρίσετε σε σημαντικές λέξεις κλειδιά και να κάνετε πολύ συγκεκριμένη στόχευση για να βρείτε τους πελάτες σας.
Πρόταση: Βρείτε σημαντικά tips για social media και eCommerce, ακολουθείτε τα trends και εμπιστευτείτε ειδικούς που μπορούν να κάνουν σωστή έρευνα αγοράς και ανταγωνισμού για να αναδείξουν την επιχείρησή σας.
Αυτά είναι τα πιο συχνά λάθη που ακούμε από νέους στη διαχείριση eshop. Αν ξεκινάτε τώρα το ηλεκτρονικό σας κατάστημα ή αν είστε ήδη στον χώρο του eCommerce και θέλετε να μεγιστοποιήσετε τις δυνατότητες του eshop σας, επικοινωνήστε μαζί μας για να δούμε πώς μπορούμε να σας βοηθήσουμε.
Κατασκευή eshop
Επικοινωνήστε μαζί μας σήμερα για να δούμε το project σας ή αν χρειάζεστε δωρεάν συμβουλευτική!