Κατασκευή νέου e-shop απαντάμε σε 10 ερωτήσεις
Posted at:
16 January, 2020
Reading time:
6 min read
Η διαδικασία κατασκευής ενός σύγχρονου e-shop μόνο εύκολη δεν είναι, ειδικά όταν μιλάμε για μια μικρομεσαία επιχείρηση, ο χρόνος και το χρήμα της οποίας έχουν τεράστια αξία. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, κρίνεται απαραίτητη η συνδρομή ενός επαγγελματία, αρκεί βέβαια αυτή η επιλογή να γίνει σωστά. Ας δούμε τώρα μερικές βασικές ερωτήσεις που πρέπει να κάνετε πριν αποφασίσετε τη δημιουργία ενός e-shop.
1. Πώς ξεκινά η κατασκευή eshop;
Υπάρχουν ήδη αρκετές έτοιμες πλατφόρμες με υλικό και εργαλεία τα οποία είναι προεγκατεστημένα και θα βοηθήσουν στην υλοποίηση ενός e-shop.
Κάποιες από τις πλατφόρμες αυτές που πρέπει να έχετε στα ραντάρ σας είναι το Shopify, το Goodsie, το Jumpseller, το Magento, το WordPress και το Volusion. Αυτές οι πλατφόρμες θα βοηθήσουν στο design του δικού σου eshop, αφού μέσα από τα εργαλεία που προσφέρονται, θα μπορείς να κάνεις upload τα δικά σου προϊόντα και υπηρεσίες, να δημιουργήσεις shopping carts, να έχεις σύστημα πληρωμών και να διαχειρίζεσαι παραγγελίες.
Αυτές οι πλατφόρμες απαιτούν μέρος του χρόνου σου, για αυτό ίσως θα έπρεπε να απευθυνθείς σε έναν ειδικό. Το κόστος μπορεί να διαφέρει, αφού μπορεί να ξεκινούν από 10 ευρώ και φτάνουν μέχρι και 600 ευρώ τον μήνα, κάτι που εξαρτάται από τον αριθμό των προϊόντων, τον τύπο και τις προσφερόμενες υπηρεσίες.
2. Πώς μπορεί η επιχείρηση μου να αποκτήσει eshop;
Τα e-shops χρησιμοποιούνται από επιχειρήσεις που πωλούν προϊόντα ή/και υπηρεσίες. Αν λοιπόν διαθέτετε προς πώληση προϊόντα ή/και υπηρεσίες, τότε μπορείτε να αποκτήσετε ένα e-shop. Είναι τόσο απλό. Όπως και οι ιστοσελίδες, έτσι και στα e-shop, βασική αρχή είναι η στενή συνεργασία μεταξύ επαγγελματία προγραμματιστή και πελάτη. Ασφαλώς, τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που θα αναρτηθούν στο e-shop πρέπει πάντοτε να συνοδεύονται από το κατάλληλο υλικό, το οποίο και θα πρέπει να περιέχει ανά προϊόν τον τίτλο, τον κωδικό, μια σύντομη και μια πιο εκτενή περιγραφή, τιμή, βάρος, μέγεθος και οπωσδήποτε φωτογραφίες από επαγγελματική φωτογράφιση.
3. Μέχρι πόσα προϊόντα μπορεί να φιλοξενήσει ένα eshop ;
Ο αριθμός των προϊόντων και υπηρεσιών που δύναται να φιλοξενήσει ένα e-shop είναι απεριόριστος. Ο αριθμός των προϊόντων που θα προστεθούν δεν επηρεάζει σε κανένα σημείο το κόστος κατασκευής του e-shop, αλλά θα πρέπει να γνωρίζετε πως ένα eshop με εκατοντάδες προϊόντα έχει και υψηλότερες προδιαγραφές όσον αφορά το hosting.
4. Πώς θα εξυπηρετήσω τους πελάτες;
Όσον αφορά τη σωστή διαχείριση των πελατών, το πιθανότερο είναι να χρειαστείτε έναν πάροχο που θα δώσει πρόσβαση σε μια πλατφόρμα CRM. Οι περισσότεροι μεγάλοι πάροχοι προσφέρουν αυτή την επιλογή με ένα έξτρα ποσό που τυπικά κυμαίνεται από 25 έως 75 δολάρια το μήνα.
Σκοπός των εργαλείων CRM είναι να καταγράφουν, να αναλύουν και να αποθηκεύουν στοιχεία, τα οποία αξιοποιεί ένας έμπορος/πωλητής για να επικοινωνεί με τους πελάτες του. Μερικά από αυτά τα στοιχεία είναι το ονοματεπώνυμο, το τηλέφωνο, οι πρόσφατες αγορές, καθώς και οι εκκρεμείς παραγγελίες.
5. Πώς υπολογίζονται τα μεταφορικά κόστη;
Για να καταστεί πιο απλή και εύκολη η δική σας δουλειά, αλλά και του πελάτη, τα περισσότερα online shopping carts διαθέτουν ενσωματωμένη δυνατότητα υπολογισμού για τα μεταφορικά κόστη, ανάλογα πάντα βέβαια με το τι θα επιλέξετε εσείς σε επίπεδο χρεώσεων. Στη συνέχεια, προστίθενται στο τελικό σύνολο.
Αν βέβαια υπάρχει η δυνατότητα να προσφέρεις δωρεάν μεταφορικά, αυτό θα ήταν πολύ καλό, δεδομένου πάντα και του τι κάνουν οι ανταγωνιστές. Τα δωρεάν μεταφορικά θα δώσουν τη δυνατότητα στο e-shop σας να γίνει εξαιρετικά ανταγωνιστικό.
6. Πώς θα δημιουργήσω ενδιαφέροντες περιγραφές των προϊόντων/υπηρεσιών μου;
Φυσικά, οι υποψήφιοι πελάτες δε διαθέτουν τη δυνατότητα να αγγίξουν, να μυρίσουν ή να δοκιμάσουν ένα προϊόν, συνεπώς είναι απαραίτητο να υπάρχει μια καθαρή και ενδεικτική εικόνα του προϊόντος και να συνοδεύεται από μια σύντομη και περιεκτική περιγραφή. Η περιγραφή πρέπει πάντα να είναι σύντομη, ενδεικτική και να τονίζει ουσιαστικές λεπτομέρειες για το προϊόν. Με λίγα λόγια, η κατάλληλη περιγραφή μπορεί να «πουλάει» καλύτερα τα προϊόντα σας.
7. Να επιτρέπονται οι κριτικές επισκεπτών;
Αν οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να σχολιάζουν στα προϊόντα σας και να αφήνουν κριτικές και ratings, τότε αυτό θα αυξήσει σίγουρα το brand engagement στο e-shop σας, κάτι το οποίο είναι εξαιρετικά σημαντικό αν λάβουμε υπόψη μας ότι, οι μηχανές αναζήτησης προσφέρουν τη δυνατότητα αναζήτησης με κριτήρια τα σχόλια και τις κριτικές ενός προϊόντος. Θετικές κριτικές και social media shares μπορούν να οδηγήσουν σε περισσότερες πωλήσεις, αν και πάντα ελλοχεύει ο κίνδυνος των αρνητικών κριτικών.
Ακόμα και έτσι όμως, πάλι αυξάνεται συνολικά η αναγνωρισιμότητα και επιπλέον προσφέρεται η δυνατότητα να αντιστραφεί μια αρνητική κριτική με μια θετική που θα οδηγήσει σε περαιτέρω αύξηση πωλήσεων.
Αρκετές υπηρεσίες e-commerce διαθέτουν δυνατότητα ελέγχουν σχολίων και κριτικών, επιτρέποντάς σας να έχετε τον έλεγχο στις κριτικές που εμφανίζονται.
8. Πώς θα προσελκύσω πελάτες;
Όταν το e-shop σας online, τότε απλά ενημερώνετε το κοινό σας ότι είστε έτοιμοι να τους εξυπηρετήσετε και μέσω διαδικτύου. Κοινοποιήστε τη διεύθυνση του νέου e-shop στην ιστοσελίδα της επιχείρησης σας, ενημερώστε τους λογαριασμούς στα social media, και ό,τι άλλο πιστεύετε πως θα βοηθήσει. Σίγουρα πάντως θα χρειαστεί να δώσετε μεγάλη σημασία στο SEO κομμάτι, αφού αποτελεί το Α και το Ω για την ανάδειξη της σελίδας του e-shop se υψηλές θέσεις στις αναζητήσεις των μηχανών αναζήτησης.
Αλήθεια, το δικό σας e-shop σε ποια θέση εμφανίζεται στις μηχανές αναζήτησης;
9.Ποιους τύπους πληρωμών θα περιλαμβάνει το e-shop;
Αυτό που πρέπει να γνωρίζεις είναι πως υπάρχει η δυνατότητα προσθήκης τεσσάρων διαφορετικών τύπων πληρωμής, οι οποίοι και είναι με αντικαταβολή, πληρωμή με τραπεζική κατάθεση, πληρωμή με πιστωτική κάρτα μέσω paypal και πληρωμή με πιστωτική κάρτα μέσω ελληνικών τραπεζών ή FinTech εταιριών όπως EveryPay, Viva & Stripe . Η τελική επιλογή είναι δική σας.
10. Ελέγχεται η επιτυχία του eshop;
Φυσικά, είναι προφανές πως τα έσοδα δε δείχνουν πάντοτε την επιτυχία. Παρακολουθήστε την επισκεψιμότητα του e-shop σας μέσω των εργαλείων όπως Google Analytics, τα οποία θα σου δώσουν σημαντικές πληροφορίες σχετικά με τους επισκέπτες σου. Έπειτα, θα δείτε και ποιες σελίδες ανακατευθύνουν χρήστες στο e-shop σας. Έτσι, θα μπορείτε να διαπιστώσετε αν και κατά πόσο αποδίδουν οι ενέργειες που έχετε κάνει όλο αυτό το διάστημα.
Συν τοις άλλοις, θα υπάρχουν και αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με το ποια προϊόντα αναζητούν περισσότερο οι υποψήφιοι πελάτες του ηλεκτρονικού σας καταστήματος και σε ποια σελίδα περνούν τον περισσότερο χρόνο τους κατά τη διάρκεια της παρουσίας τους στη σελίδα σας.
Στη Think Plus επενδύουμε στη συνεχή εξέλιξη και την εκπαίδευση της ομάδας και των συνεργατών μας ώστε να παρέχουμε άρτιες υπηρεσίες για τη δημιουργία σύγχρονων e-shop. Με την εμπειρία που διαθέτουμε στη δημιουργία ιστοσελίδων ηλεκτρονικών καταστημάτων με βάση το Shopify, είμαστε σε θέση να προσφέρουμε στην επιχείρησή σας τα κατάλληλα εργαλεία ώστε να αναδειχθεί σ αυξήσει τις online πωλήσεις. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να μας εμπιστευθείτε το νέο σας project για την κατασκευή του e-shop σας.
Επικοινωνήστε μαζί μας και βγείτε κερδισμένοι!