Giveaway για eshop: Tips και ιδέες για έναν επιτυχημένο διαγωνισμό
Posted at:
25 April, 2023
Reading time:
8 min read
Τι πρακτικές να ακολουθήσετε και ποιες οι καλύτερες συμβουλές για επιτυχημένο giveaway για eshop.
Μετά από ένα επιτυχημένο λανσάρισμα προϊόντος, ένα giveaway για το eshop σας μπορεί να αποτελέσει ένα σπουδαίο marketing tool που θα σας βοηθήσει στην ανάπτυξη και προώθηση της επιχείρησή σας.
Αυτή η τόσο διαδεδομένη κίνηση προς το κοινό μπορεί να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα του brand σας, να δημιουργήσει περισσότερες επισκέψεις στην ιστοσελίδα σας, να προβάλλει την επιχείρησή σας στα social media και να σας προσφέρει μια μεγάλη λίστα με πληροφορίες που θα σας βοηθήσουν να στίσετε τη marketing στρατηγική σας.
Ωστόσο, η τακτική αυτή μπορεί να είναι γεμάτη παγίδες και αποτυχίες ενώ παράλληλα να δαπανηθεί αρκετός χρόνος, προσπάθεια και χρήματα με ελάχιστα αποτελέσματα. Όπως και να έχει, εμείς συγκεντρώσαμε μερικές από τις κορυφαίες συμβουλές για να κάνετε ένα επιτυχημένο giveaway, όποιος κι αν είναι ο στόχος σας.
Giveaway για eshop: Βάλτε στόχους και σχεδιάστε τη συμμετοχή σας αναλόγως
Πρώτα απ' όλα πρέπει να επικεντρωθείτε στον λόγο για τον οποίο αποφασίσατε να διοργανώσετε τον διαγωνισμό. Είναι για να συγκεντρώσετε email για μελλοντικά ενημερωτικά newsletters, να βελτιώσετε τα likes και τα shares στο Facebook, να αυξήσετε τον αριθμό των followers στο Facebook ή το Instagram, να κατευθύνετε την περισσότερη επισκεψιμότητα προς το eshop ή να βελτιώσετε τις πωλήσεις σας;
Όποιος κι αν είναι ο στόχος σας, πρέπει να επικεντρωθείτε στον τρόπο με τον οποίο οι πελάτες σας θα λάβουν εύκολα συμμετοχή, ώστε να ενισχύσει την επιχείρησή σας στον τομέα που εσείς θέλετε. Για παράδειγμα, ο σχεδιασμός μιας συμμετοχής που υποβάλλει τη διεύθυνση email του δεν θα βοηθήσει την fan page σας στο Facebook - μια ενέργεια "Like and share this post" θα ήταν πολύ πιο επιτυχημένη σε αυτήν την περίπτωση. Βεβαιωθείτε ότι έχετε συγκεκριμένους στόχους για αυτήν την εκστρατεία, ώστε να μπορείτε να μετρήσετε την επιτυχία του giveaway σας.
Ιδέες για giveaway στο Facebook
Ο ταχύτερος και πιο αποτελεσματικός τρόπος για να αυξήσετε την προβολή σας στο Facebook είναι να ξεκινήσετε μια διαφημιστική καμπάνια "like and share" για να κερδίσετε το κοινό-στόχο. Βεβαιωθείτε ότι η φωτογραφία του βραβείου και οι περιγραφές σας είναι εντυπωσιακές. Θέλετε να τραβήξετε την προσοχή των ανθρώπων που δεν γνωρίζουν την εταιρεία σας όταν το δουν να κοινοποιείται στο feed τους. Παρόλο που πρόκειται για μια καμπάνια στο Facebook, θα πρέπει να κατευθύνετε τους πελάτες σας από όλα τα social media και το website στη σελίδα συμμετοχής. Αυτό θα προσελκύσει επίσης τους υπάρχοντες πελάτες που ήδη αγαπούν το brand σας αλλά έχουν ξεχάσει να κάνουν like στο Facebook.
Ιδέες για giveaway στο Twitter
Δημιουργήστε μια συμμετοχή με hashtag στον διαγωνισμό σας. Ο καλύτερος τρόπος για να το κάνετε αυτό είναι να ζητήσετε από το κοινό σας να σκεφτεί μια δημιουργική απάντηση σε μια ερώτηση που σχετίζεται με τον κλάδο σας. Για παράδειγμα, αν ήσασταν εταιρεία fashion θα μπορούσατε να ρωτήσετε: "Ποιο είναι το πιο δημιουργικό πράγμα για το οποίο θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε μια κάλτσα εκτός από το να τη φορέσετε;". Ορισμένες από τις απαντήσεις που θα λάβετε θα είναι αστείες και θα ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να ακολουθήσουν ενεργά το hashtag και να κάνουν retweet τις καλύτερες απαντήσεις. Αυτό θα προσφέρει στην εταιρεία σας ένα τεράστιο βήμα όσον αφορά την προβολή της στο Twitter.
Ιδέες για giveaway στο Instagram
Ένας διαγωνισμός με φωτογραφίες λειτουργεί καλύτερα στο Instagram. Θα μπορούσατε να πείσετε τους υπάρχοντες πελάτες σας να συμμετάσχουν δημοσιεύοντας την πιο δημιουργική τους φωτογραφία με το προϊόν σας. Ωστόσο, αυτό μπορεί να περιορίσει τον αριθμό των συμμετοχών, καθώς προσελκύει μόνο τα άτομα που γνωρίζουν το brand σας. Η Illamasqua διεξήγαγε ένα φανταστικό παράδειγμα δημιουργικής καμπάνιας με φωτογραφία, ζητώντας από τους συμμετέχοντες να δημοσιεύσουν μια εικόνα φορώντας κόκκινο κραγιόν, να κάνουν tag @Illamasqua και hashtag #imtheone. Αυτό πραγματοποιήθηκε γύρω από την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, η οποία ταίριαζε με το θέμα του κόκκινου κραγιόν. Έβγαζαν έναν νικητή κάθε μέρα για περίπου δύο εβδομάδες (ενθαρρύνοντας τις πολλαπλές συμμετοχές και, συνεπώς, τα tags). Το έπαθλο ήταν απλώς ένα κραγιόν, αλλά ο αυξημένος αριθμός των links, των tags και των follow άξιζε πιθανώς 100.000 κραγιόν. Βεβαιωθείτε ότι έχετε κάνει tag το giveaway σας με #giveaway #contest #liketowin #enter #sharetowin για να προκαλέσετε το ενδιαφέρον σε όσους θέλουν να κερδίσουν.
Ιδέες για giveaway σε Newsletter
Δημιουργήστε pop up στην ιστοσελίδα σας που να ανοίγει απευθείας την αρχική σελίδα. Το pop up θα πρέπει να περιγράφει το δώρο και να ενθαρρύνει τον χρήστη να εισάγει τη διεύθυνση του email του για να έχει την ευκαιρία να κερδίσει. Αυτό είναι ιδανικό για τη συλλογή στοιχείων των πελατών έτσι ώστε να τους στέλνετε email στο μέλλον. Εάν χρειάζεστε βοήθεια για την εγκατάσταση κωδικών giveaway στο website σας, τότε το Viral Sweep είναι ένας εξαιρετικός βοηθός παραγωγής που λειτουργεί σε πολλές διαφορετικές πλατφόρμες. Το Viral Sweep σας δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσετε και να τρέξετε διαγωνισμό που μπορείτε να εφαρμόσετε σε οποιαδήποτε ιστοσελίδα ή σελίδα των social media.
Βελτιώστε τις πωλήσεις σας
Δυστυχώς, αν και τα giveaways είναι ιδανικά για διαφήμιση, δεν σημαίνει πάντα ότι φέρνουν και πωλήσεις. Πολλοί συμμετέχοντες αναζητούν δωρεάν προϊόντα και όχι να ξοδέψουν χρήματα! Ένας τρόπος για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας στο eshop είναι να προσφέρετε έναν εκπτωτικό κωδικό ως κίνητρο για την είσοδο στον διαγωνισμό (αυτό θα λειτουργήσει μόνο για διαγωνισμό με είσοδο μέσω email). Επομένως, φροντίστε να τους δώσετε μια έκπτωση που λήγει μέσα σε μια εβδομάδα, ώστε να έχουν μεγαλύτερο κίνητρο να τη χρησιμοποιήσουν άμεσα.
Αποφασίστε το έπαθλο του giveaway και παραμείνετε ρεαλιστές
Αυτό είναι το σημείο όπου πολλές επιχειρήσεις κάνουν λάθος με τα giveaways για eshop. Πρέπει να υπολογίσετε πόσο αυξημένη είναι η επισκεψιμότητα στο eshop και στις σελίδες σας στα social media. Αυτό θα σας βοηθήσει να προσδιορίσετε την αξία του δώρου που θα δώσετε. Εάν η επιχείρησή σας έχει μικρή αλληλεπίδραση, μπορεί να είναι πιο δελεαστικό να διαφημίσετε ένα μεγάλο δώρο για να τραβήξετε την περισσότερη προσοχή στο διαδίκτυο. Ωστόσο, μπορεί να διαπιστώσετε ότι το δώρο αξίζει περισσότερο από τον αριθμό των email ή των κοινοποιήσεων που λαμβάνετε. Οι εταιρείες που έχουν ήδη ένα κοινό μπορούν να ξεφύγουν με μικρά ή μεγάλα έπαθλα. Ωστόσο, και τα δύο θα λάβουν συμμετοχές, αλλά τα καλύτερα δώρα θα έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο. Η συμβουλή μας είναι να είστε πάντα προετοιμασμένοι να προσφέρετε κάτι, ακόμη και αν δεν λάβετε τίποτα ως αντάλλαγμα. Τέλος, καλό είναι να μην κάνετε υπερβολές, καθώς μπορεί να απογοητευτείτε. Αν και ελπίζουμε ότι ορισμένες από αυτές τις συμβουλές θα σας βοηθήσουν να προκαλέσετε το ενδιαφέρον.
Ξεκινήστε το την κατάλληλη στιγμή
Ο χρόνος μπορεί να είναι ένας κρίσιμος παράγοντας όταν πρόκειται για την έναρξη ενός giveaway. Για παράδειγμα, όταν γίνεται πολύ κοντά σε αργίες μπορεί να σημαίνει ότι θα έχετε λιγότερες συμμετοχές. Μια καλή ιδέα επίσης είναι να προσφέρετε κάτι που έχει σχέση με τη συγκεκριμένη περίοδο. Για παράδειγμα, αν διαχειρίζεστε ένα website γυναικείων ρούχων, δώστε ένα voucher για την καλοκαιρινή συλλογή αξίας 250 £ τον Μάιο. Κοντά στα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά μπορεί να θελήσετε να προωθήσετε στην αγορά ότι χαρίζετε αντ' αυτού ένα outfit για τις γιορτές. Αυτό λειτουργεί πολύ πιο αποτελεσματικά από το να δηλώνετε απλώς ότι χαρίζετε ένα κουπόνι αξίας 250 λιρών. Το κάνει σχετικό με τους πελάτες στους οποίους απευθύνεστε και τους βοηθά να φανταστούν πόσο υπέροχη θα ήταν η νίκη. Αυτό είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα από την εταιρεία στον τομέα της μόδας, Swell Mayde, η οποία ξεκίνησε αυτό το giveaway εγκαίρως για την περίοδο των φεστιβάλ.
Διατηρήστε το για το σωστό χρονικό διάστημα
Μην παρατείνετε τη διάρκεια του διαγωνισμού. Θέλετε να δημιουργήσετε ένα ενδιαφέρον χωρίς να βαρεθεί ο κόσμος; Δύο έως τέσσερις εβδομάδες είναι συνήθως η βέλτιστη επιλογή. Οι δημιουργικοί διαγωνισμοί μπορούν να διαρκέσουν περισσότερο από τις απλές συμμετοχές, μέσω email. Οι ενδιαφερόμενοι μπορεί να θέλουν να δουλέψουν πάνω στη συμμετοχή τους και όσο πιο δημιουργικοί είναι, τόσο μεγαλύτερη προσοχή θα λάβει και η επιχείρησή σας στο διαδίκτυο.
Ανακοινώστε τον νικητή!
Μην ειδοποιείτε τον νικητή ότι κέρδισε μόνο με προσωπικό μήνυμα. Φωνάξτε το σε όλα τα social media. Κάντε τον tag σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να δουν το προφίλ του και να μοιραστούν τα συγχαρητήριά τους. Η εμπιστοσύνη στο brand σας θα αυξηθεί αν οι συμμετέχοντες δουν ένα πραγματικό πρόσωπο να κερδίζει. Η αντίδρασή τους για τη νίκη είναι επίσης φανταστική διαφήμιση με τους φίλους και την οικογένειά τους να σπεύδουν να κάνουν "like" ή να επισκεφθούν την ιστοσελίδα σας.
Έπαθλα παρηγοριάς:
Μπορεί να ακούγεται παράξενο, αλλά οι συμμετέχοντες μπορεί να απογοητευτούν πολύ αν δεν κερδίσουν. Ειδικά αν επρόκειτο για ένα δώρο που θα ήθελαν πραγματικά να κερδίσουν ή αν είχαν μια πολύ δημιουργική συμμετοχή. Βεβαιωθείτε ότι δεν "πέφτουν έξω", απαλύνετε το πόνο τους και αυξήστε τις πωλήσεις σας ταυτόχρονα, κάνοντας ένα δώρο παρηγοριάς για κάθε συμμετέχοντα. Στα social media είναι ίσως το πιο εύκολο απλά να απελευθερώσετε έναν εκπτωτικό κωδικό για να τον χρησιμοποιήσουν όλοι. Σχετικά με το email marketing μπορείτε να τους στείλετε ένα προσωπικό email με το οποίο θα τους ζητάτε συγγνώμη που δεν κέρδισαν αυτή τη φορά, αλλά θα τους προσφέρετε μια έκπτωση ως ξεχωριστό «ευχαριστώ» για τη συμμετοχή τους.
Ελπίζουμε ότι αυτές οι συμβουλές σας έδωσαν μερικές εξαιρετικές ιδέες για giveaway. Βεβαιωθείτε ότι έχετε ελέγξει τις άλλες δημοσιεύσεις στο blog μας, όπου καλύπτουμε περισσότερα θέματα για ecommerce επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων συμβουλών για SEO και social media. Τέλος, αν ψάχνετε για οποιαδήποτε εργασία σε web design ή development για ecommerce store, τότε μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας.
→ Email marketing στρατηγική: 19 καλύτερες πρακτικές που θα σας φέρουν πωλήσεις
→ 10 Social Media tips για το E-commerce (και όχι μόνο)
→ Κατακτώντας το Facebook Marketing για eCommerce με 11 βήματα
→ Τα 14 καλύτερα marketing channels για eCommerce επιχειρήσεις
→ Hype & Πωλήσεις: 6 βήματα για ένα επιτυχημένο λανσάρισμα προϊόντος
→ 6 Λόγοι που οι eCommerce επιχειρήσεις πρέπει να επενδύσουν στο Video Marketing
Μεγαλώστε την επιχείρησή σας και βρείτε το κατάλληλο κοινό που σας... ψάχνει!
Εμπιστευτείτε την Think Plus και απογειώστε την eCommerce επιχείρησή σας.