Ο ρευστός και επιτακτικός κόσμος της διαφήμισης στα social media

/Ο ρευστός και επιτακτικός κόσμος της διαφήμισης στα social media

Ο ρευστός και επιτακτικός κόσμος της διαφήμισης στα social media

Τα social media βρίσκονται πλέον περισσότερο από μια δεκαετία στη ζωή μας, και αν κατά το ξεκίνημά τους η συμμετοχή σε αυτά ήταν σε μεγάλο βαθμό προαιρετική, σήμερα αποτελούν ένα αναπόσπαστο τμήμα της καθημερινότητάς μας. Ειδικότερα αν μιλάμε από επιχειρηματικής πλευράς, έχουμε ξεπεράσει το στάδιο της συντηρητικής αντιμετώπισής τους και όλοι συμφωνούν πως τα social media είναι ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία στα πλαίσια της διαφήμισης που θέλει να κάνει μια εταιρεία.

Καταρχάς, τα social media σας δίνουν ελεύθερη και άμεση πρόσβαση στα target groups που επιθυμείτε. Πουθενά αλλού δε θα έχετε αυτή τη δυνατότητα στο μέγιστο βαθμό. Η διαφήμιση μέσω των social media μειώνει το συνολικό κόστος και το feedback είναι εξίσου άμεσο, ώστε έχετε τη δυνατότητα να αναδιαρθρώσετε τη στρατηγική σας ανά πάσα ώρα και στιγμή.

Η σημασία του ποιοτικού περιεχομένου

Καθώς όλοι πλέον έχουν συνειδητοποιήσει τη σημασία των social media στα πλαίσια του μάρκετινγκ, κανείς δεν πρόκειται να παρατηρήσει το περιεχόμενο που κοινοποιείτε αν δεν είναι πραγματικά ξεχωριστό. Για αυτό το λόγο πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί και να μοιράζεστε περιεχόμενο που στοχεύει σε πολλά like και share.

Δεν έχει σημασία η ποσότητα, αφού όσο συχνά και αν κάνετε posts, το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο αν το περιεχόμενό τους είναι αδιάφορο και ανέμπνευστο. Αυτό που χρειάζεστε είναι περιεχόμενο που να ξεχωρίζει για την ποιότητά του και τη διαχρονικότητά του, την ίδια στιγμή που απαντά σε επίκαιρα ερωτήματα, με το καλό χιούμορ να είναι πάντα ένα διακριτό προσόν.

Η συχνότητα κατά την οποία μοιράζετε τα posts είναι ένα ακόμη πολύ σημαντικό ζήτημα για το οποίο έχουν ειπωθεί πολλά. Βέβαια, δεν υπάρχει μια ενιαία απάντηση που να λειτουργεί εξίσου για όλους. Για αυτό το λόγο, θα χρειαστεί να δοθεί μεγάλη προσοχή στις μετρήσεις, αφού η αλήθεια βρίσκεται πάντα στα insights. Το μόνο σίγουρο είναι πως αν το παρακάνετε έχετε περισσότερα να χάσετε παρά να κερδίσετε και το μόνο που θα καταφέρετε είναι να θεωρηθείτε ως spam.

 

Τα hashtags μας φέρνουν πιο κοντά

Τα social media φέρνουν τον κόσμο πιο κοντά και ένα από τα βασικά μέσα που χρησιμοποιούν για αυτό το σκοπό είναι τα hashtags. Πολύ απλά, δε γίνεται να έχετε ισχυρή διαδικτυακή παρουσία χωρίς να κατανοείτε πλήρως τη λογική πίσω από ένα hashtag.

Η χρήση ενός hashtag πρέπει να γίνει με στρατηγικές κινήσεις και ειδικά αν γίνεται στα πλαίσια του branding, τότε είναι απαραίτητο οι λέξεις που θα χρησιμοποιήσετε να είναι εύκολα αναγνωρίσιμες ώστε η φράση να καταφέρει να απομνημονευθεί και να δημιουργήσει το πολυπόθητο buzz που θα οδηγήσει στο engagement.

Αυτό που πρέπει να έχετε κατά νου είναι ότι οι καταναλωτές δεν έχουν κανένα λόγο να μπουν σε διάλογο με το περιεχόμενό σας αν δεν τους δώσετε εσείς έναν. Υπάρχουν τόσες επιλογές στο διαδίκτυο και ο χρόνος είναι πολύτιμος, οπότε κανείς δε θα έρθει από μόνος του στις σελίδες σας στα social media. Ξεκινήστε λοιπόν συνομιλίες και προωθήστε την αλληλεπίδραση. Είναι ο καλύτερος τρόπος να αναπτύξετε το δίκτυό σας και να προβάλετε το brand σας. Βρείτε λοιπόν τα keywords που θέλετε να «πουλήσετε» και πάρτε μέρος σε συζητήσεις της επικαιρότητας, με τρόπο που θα δώσει ερεθίσματα για interaction με το κοινό.

Τα παλιά posts δεν είναι πάντα μιας χρήσης

Το κυνήγι της επικαιρότητας στα social media είναι σημαντικό, αλλά στο βαθμό που δεν οδηγεί στα posts μιας χρήσης. Έστω ότι έχετε ένα blog post χιλίων λέξεων. Θα είναι κρίμα ο κόπος της δημιουργίας του να περιοριστεί στη δημοσίευση μιας φοράς και στη συνέχεια να ξεχαστεί στη λήθη του διαδικτύου. Όταν είστε σίγουροι για το περιεχόμενό σας, δοκιμάστε να το ανακυκλώσετε ανά διαστήματα με έξυπνο τρόπο που να μην υποδηλώνει πως δεν διαθέτετε καλό φρέσκο περιεχόμενο. Έτσι εξοικονομείτε και χρόνο, αλλά και εξασφαλίζετε την ποιότητα του περιεχομένου που προσφέρετε.

Να σημειωθεί πάντως εδώ ότι η κοινότητα των social media είναι δυναμική και δεν προκρίνεται η λογική του αυτόματου πιλότου. Το τοπίο είναι τόσο ρευστό και αλλάζει καθημερινά, σε σημείο που τα χθεσινά νέα είναι πολλές φορές ήδη παλιά. Αν λοιπόν προγραμματίσετε τις αναρτήσεις σας σε βάθος χρόνου, δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι θα παραμείνουν επίκαιρες σε βάθος μεγαλύτερο του ενός μηνός. Η διαχείριση των social media είναι μια full-time δουλειά και πρέπει να αντιμετωπίζεται ως τέτοια. Και δεν αναφερόμαστε μόνο σε αλλαγές των ειδήσεων της επικαιρότητας, αλλά σε μια αλλαγή της φύσης του ίδιου του μέσου που θα αξιοποιηθεί από τους ανταγωνιστές σας και θα σας κάνει να φαίνεστε ξεπερασμένοι.

Η αυθεντικότητα είναι ένα στοίχημα που αξίζει να κερδίσετε

Η βάση των social media είναι οι άνθρωποι που βρίσκονται σε αυτά και οι οποίοι θέλουν το περιεχόμενο που αναζητούν να είναι εξίσου αληθινό. Για αυτό το λόγο, η ανάδειξη της ανθρώπινης πλευράς της εταιρείας σας κρίνεται όχι προαιρετική αλλά απαραίτητη. Ο κόσμος ταυτίζεται με την ανθρώπινη πλευρά ενός brand και όχι με ένα σκέτο λογότυπο.

Ίσως η πιο ενδιαφέρουσα και σημαντικότερη τάση στη διαχείριση των social media είναι ο σχηματισμός μιας προσωπικότητας για ένα brand, αλλά την ίδια στιγμή είναι και ένα στοίχημα που δεν μπορείτε να το πάρετε εάν δεν είστε απόλυτα έτοιμοι να το υποστηρίξετε στην πορεία.

Οι ιστορίες πάντα κεντρίζουν το ενδιαφέρον

Από μικρά παιδιά μαθαίνουμε να αγαπάμε τις ιστορίες. Ως άνθρωποι και ως κοινωνικά όντα, είμαστε φτιαγμένοι να ακούμε με προσήλωση μια καλή ιστορία και όσο αυτή διαρκεί, ο αφηγητής είναι ο σημαντικότερος άνθρωπος στον πλανήτη. Φανταστείτε λοιπόν το κέρδος που μπορεί να έχει η αφήγηση μιας καλής ιστορίας στα social media.

Για να γίνουν ακόμη πιο ελκυστικές οι ιστορίες σας, μπορείτε όταν το κρίνετε επιθυμητό να τις συνοδεύετε με ευχάριστα συναισθήματα χαράς, ελπίδας και ενθουσιασμού, τα οποία πάντα βρίσκουν ανταπόκριση από τον κόσμο. Διηγηθείτε τα success stories σας λοιπόν. Κάνει καλό.

Προωθήστε το διάλογο με ερωτήσεις

Πολύ απλά, δε γίνεται να χτίσετε μια ενεργή κοινότητα χωρίς να υπάρχει διάλογος. Και δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να οδηγήσετε το κοινό να συμμετάσχει στις αναρτήσεις σας από το να θέσετε ερωτήσεις. Αφού είστε απόλυτα σίγουροι για τους στόχους της εταιρείας σας και τι ακριβώς θέλετε να πουλήσετε, ρωτήστε το κοινό σας με τρόπο άμεσο που να μην προδίδει branding. Δοκιμάστε να κάνετε polls και αφήστε το χιούμορ να μπει στη σελίδα σας -όσο τουλάχιστον το επιτρέπει. Κάντε το κοινό σας να νιώσει ότι έχει λόγο στη στρατηγική σας.

Όπως θα καταλάβατε, τα social media είναι ένα εργαλείο που μπορεί να σας αποφέρει μεγάλο κέρδος, αλλά καθώς αλλάζει διαρκώς και υπάρχουν τόσες πολλές και διαφορετικές συνιστώσες για την επιτυχία σας, απαιτείται η καθοδήγηση κάποιου ειδικού στο πεδίο που θα σας βοηθήσει να ανελιχθείτε και να έχετε ουσιαστικό κέρδος.

Στην Think Plus παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις στο χώρο των social media από τη στιγμή της δημιουργίας τους και ξέρουμε ακριβώς πώς να προσαρμοστούμε στην κάθε περίπτωση, με εξίσου επιτυχή αποτελέσματα. Η συνεργασία σας μαζί μας θα αναδείξει την εταιρεία σας και αυτό μπορούν να σας το εγγυηθούν τα βραβευμένα success stories που έχουμε διανύσει μέχρι σήμερα!

2018-02-21T09:21:48+00:00 Φεβρουάριος 21st, 2018|